Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - stotteren van de mbx110

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
Project: ThaSuzukiTs...
Project: MTX80s moto...
MF: Beste wensen voo...
BeF: Kreidler dice s...
BeF: Probleem koppel...
BeF: Honda mb5 kleur...
BeF: Honda MB toeren...
Project: Rd50 Cafera...
MF: Het Grote "...
BeF: Mengbuis voor h...
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
A: Verkocht - mag ve...
A: Beta RR 125 2 tak...
G: Tankkap suzuki ts...
G: Banden
A: Rieju MRT 2014
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
Gallery: Tsx SuperMo...
User: TSX-Rider
Bromfiets: Honda X8R
Project: MTX80s moto...
Bromfiets: Orion Ove...
Motor: Honda MTX-ot
Bromfiets: Honda MTX...
Bromfiets: Honda MB
User: Aerox Erik
Motor: BMW R1100RT
   Online Users
   Er zijn 461 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11161 - stotteren van de mbx110
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1591 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

snaaps 11-8-2003 22:49 Print topicpost
Posts: 272
hallo mijn mbx80 met een 110 cc stotterd bij hoge toeren, dus ook op zijn max in zijn zes!
iemand een idee?
verder kom ik niet boven de 110 km p/u uit en de moter begint pas echt te trekken boven de 6000 a 7000 toeren. zij het fijn vinden als hij al gelijk trekt bij het gas geven. ben niet ontevreden over de trekkracht van de moter hoor, maar toch het valt mij gewoon op.

heeft iemand tips voor mij om dat ding nog beter te laten rijden?

o ja en ik ben nog op zoek naar een leuke uitlaat die niet zoveel teringherrie maakt als die ernu onderzit. hij klinkt als een croosmoter echt een snerpent geluid!
zoek dus een stillere en doffere uitlaat voor mijn mbx 80 met 110 cc.


 
burp!

Ralf 11-8-2003 22:51 Print reply

Posts: 9073
Membraan gaar en carb afstelling ofzo...


(er past geen 110cc op MBX )
 
SIWWN 11-8-2003 22:52 Print reply
Posts: 7079
Meestal beginnen ze vanaf de 7000 toeren te trkeken, mijne pas bij 9000 hehe
 
snaaps 11-8-2003 22:57 Print reply
Posts: 272
er past geen 110 cc op een mbx80 blok??
hier past toch een 80, 110 en een 125 onder of zie ik het nu verkeerd??

p.s over die carb, dat scroefje vlakbij de lucht inlaat links is da een regelbare sproeier?
(niet de stationar want die heb ik al gevonden)

ik las ergens dat ik beter een carbon membraam kan aanschaffen, wat kosten deze dingen eigelijk?
 
burp!
SIWWN 11-8-2003 23:00 Print reply
Posts: 7079
dat schroefje is de luchtregelschroef waarschijnlijk

Op MBX past maximaal 93cc

O MB80 blokken 128 cc
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 11-8-2003 23:09 Print reply

Posts: 7007
MBX max. 98cc


neem een gianelli die zijn redelijk stil onderin de toeren en trekken door tot iets van 10.500 toeren, ietsjes langzamer als Proma dus wel...

er is ook nog malossi racing uitlaat alleen die is wel vrij duur...

en ik denk dat je sproeier iets te groot is, kijk eens op de F.A.Q. afdeling op deze site over afstellen
 
nobody fuck with us!!
snaaps 11-8-2003 23:11 Print reply
Posts: 272
o 93cc?
dan ben ik genaaid!
ga morgen toch eens goed kijken wat voor blok het is? hoe herken je een mbx80, nsr of een mb80 blok?


 
burp!
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 11-8-2003 23:12 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: snaaps

o 93cc?
dan ben ik genaaid!
ga morgen toch eens goed kijken wat voor blok het is? hoe herken je een mbx80, nsr of een mb80 blok?




nee je bent niet genaaid hoor, iedereen noemt ze 110cc maar ze zijn in werkelijkheid wat minder cc?s maar daar hoef je je niet druk om te maken

heb je ook een foto van je MBX?
 
nobody fuck with us!!
jeroen 11-8-2003 23:14 Print reply

Posts: 15066
MB8 is lucht gekoeld..

NSR en MBX is inprincipe gelijk, alleen MBX is 80cc.
93cc is iets van 53mm ofzo, en 98cc is 55mm.
 
SIWWN 11-8-2003 23:15 Print reply
Posts: 7079
Op een MB80 blok staat hco1 op

MT80 blok HD02
MBX80 blok HC04
MTX80 blok HD06
NSR80 blok AC08

 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 11-8-2003 23:17 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SIWWN

Op een MB80 blok staat hco1 op

MT80 blok HD02
MBX80 blok HC04
MTX80 blok HD06
NSR80 blok AC08



nsr 50 is ac 08 maar goed

maar is het nou duidelijk MBX kerel?
 
nobody fuck with us!!
Blukaap 11-8-2003 23:25 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SIWWN

Op een MB80 blok staat hco1 op

MT80 blok HD02
MBX80 blok HC04
MTX80 blok HD06
NSR80 blok AC08



go Ree .

Maar goed, wat voor cilinder/uitlaat en carb heb je uberhaupt ?

Mogelijke oorzaken vh probleem:
Halve gare CDI
Slechte ontsteking
Te grote electrodenafstand @ bougie
Verneukte afstelling
Halfgaar luchtfilter


 
Bastila is lief
SIWWN 11-8-2003 23:34 Print reply
Posts: 7079
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Oscar O. - [HRC Nijmegen]

[...]


nsr 50 is ac 08 maar goed

maar is het nou duidelijk MBX kerel?


Waar zie jij nsr50 staan?
 
SIWWN 11-8-2003 23:34 Print reply
Posts: 7079
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

[...]


go Ree .




Wat bedoel je daar nu weer mee?
 
jeroen 11-8-2003 23:40 Print reply

Posts: 15066
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SIWWN

[...]


Waar zie jij nsr50 staan?


Jij hebt bij NSR80 aco8 staan..

dit moet bij NSR50
 
snaaps 12-8-2003 0:07 Print reply
Posts: 272
bij deze de foto's van de mbx80
klik op de link want de foto's worden hier niet weer gegeven!

http://www.skiptv.nl/mbx/foto1.jpg

http://www.skiptv.nl/mbx/foto2.jpg

http://www.skiptv.nl/mbx/foto3.jpg

helaas zijn de foto's in het donker opgenomen.

het merk van de cillinder wet ik niet!
er hangt een 24 mm carb onder
de uitlaat tja kijk even naar de foto!

deze mbx moet wel opgeknapt worden zit er aan te denken om het te gaan overspuiten en dan gelijk over zetten op een nsr frame die wel legaal is in nederland! beetje zonde als heel de brommer in beslag wordt genomen!

Dit bericht is ge-edit door snaaps op 12-8-2003 0:12
 
burp!

Dit topic is 1591 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved