Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Wheelie maken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 972 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #11117 - Wheelie maken
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2974 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Punisher[Rick] 10-8-2003 12:52 Print topicpost
Posts: 306
Hej,

keb sinds maand of 4 (eindelijk 16) een DT,
Nou heb ik BM2k3 topic met heel veel interresse gevolgd en zal er volgend jaar ook zijn , nou zag ik een paar mooie wheelie's! Dus dat wou ik ook ff gaan proberen, iemand tips hoe je het het beste kunt doen ... In z'n 2 gaan rijden ...koppeling in .. flink gas en koppeling laten schieten .. zoiets? of doe ik het dan helemaal fout

Tips?
 
What the hell are you looking at? Never seen an idiot before?!

crazypeter 10-8-2003 13:02 Print reply

Posts: 1298
veel power en geduld

goed oefenen en veel valle daar leer je van
en op een dt wordt een weely lastig die dingen zijn sloom

 
bla bla bal bla bla bla blah
redd3vil 10-8-2003 13:10 Print reply
Posts: 692
Eerst ff goed aan proberen te voelen hoe snel je gasreactie is + hoe hard je brommer optrekt
Dan ff oefenen met beetje z'n kopp. laten schieten in z'n 1 zodat je wiel beetje los komt en hierna rijden es proberen, gewoon iets verder naar 8er gaan zitten, heel zacht rijden, dan een scheut gas geven en een rukje aan je stuur... succes :P
 
Bezoek ook eens www.brommerfreaks.nl
Pistonpen Paultje 10-8-2003 13:10 Print reply

Posts: 8678
een MT met ori achterbrug ofzo...dat gaat zo van de grond...Met MTX-sh lukt het me ook alleen als ik de koppeling flink laat schieten
 
Mark Mtx 10-8-2003 13:12 Print reply
Posts: 564
jah met ori mtx-sh wil het alleen met koppeling
 
HONDA rulez
crazypeter 10-8-2003 13:15 Print reply

Posts: 1298
jah maar dat zijn geen weely's vind ik

omhoog en pok weer neer

 
bla bla bal bla bla bla blah
E-man 10-8-2003 13:16 Print reply
Posts: 412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crazypeter

veel power en geduld

goed oefenen en veel valle daar leer je van
en op een dt wordt een weely lastig die dingen zijn sloom



Hey ff ophouden met het afkraken van DT
 
Heeft iemand bandenlichters voor mn powerband, want als dat niet goed zit maak ik een misschien nog een buikschuiver.
SIWWN 10-8-2003 13:16 Print reply
Posts: 7079
Waarheid is hard
 
Bazz -> DRD 10-8-2003 13:17 Print reply

Posts: 1884
Mij lukt het zelfs even met mijn puch, volle stoot gas en maar aan dat stuur hangen
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
Erik_N 10-8-2003 13:17 Print reply

Posts: 5360
Gewoon zorgen voor veel vermogen en een korte wielbasis.

Dan gaat ie gewoon vanzelf...

(bijv MT met 110-125cc, hoef je absoluut niks voor te doen, en je kan hem met vermogen aardig stukje omhoog houden)
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
mikey 10-8-2003 13:19 Print reply
Posts: 2392
eerst goed door de vering doen zakken door te springen zogezegd, daarna goed naar acther leunen en gas en/of koppeling
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
Blorn 10-8-2003 13:25 Print reply

Posts: 13825
- Rustig rijden in zn 1
- Vlak voordat de powerband begint inveren (voorkant)
- Op het moment dat de verin omhoog komt gasgeven en rukje aan het stuur geven.

Met veel oefenen lukt het op elke brommer (kijk maar naar Koen ). Met veel vermogen kan elke aap het voorwiel in de lucht krijgen.
 
redd3vil 10-8-2003 13:27 Print reply
Posts: 692
met stootjes gas geven kom je een heel eind hoor
 
Bezoek ook eens www.brommerfreaks.nl
Martijn 10-8-2003 13:29 Print reply
Posts: 10000
je kunt als je veel toeren kunt draaine de koppeling heel lang laten slippen..dan komt ie vaak wel goed omhoog...als je em laat schieten val je meteen weer terug..

ik zelf rij in zn 1 vlak voor zn powerband en doe dan gas dicht, en dan meteen weer open...dan komt ie flink goed los ...

edit: weet niet meer hoe dat nr. ging..maar sensation anthem iig ook...

Dit bericht is ge-edit door Martijn op 10-8-2003 14:17
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
DaveTSX 10-8-2003 15:04 Print reply
Posts: 2033
ik doe ze staand:


Gewoon volgas terwijl je een ruk aan je stuur geeft en hij komt los

Koppelingwheelies gaan ook (niet met binnenrotor, maar toen ik vliegwiel had ging dat goed), en dat gaat ook lang hoor, als je hem maar hoog houd. 20 meter ofzow lukte me wel.

En stootjes gas geven zoals in dat filmpje van de BM vind ik wel erg overdreven Als je gewoon goed je gas doseert kan je veel relaxter een wheelie bouwen als wat aan je gas hengsten alsof je je stuur wil laten klaarkomen

owjah en wat ik ook zag in dat filmpje is dat die gast helemaal door ging totdat ie vermogenloos wat overtoeren zat te draaien en daarom neer kwam OVERSCHAKELE!! Als je maar hoog genoeg gaat hoef je niet zoveel power te hebben om hem in de 2 ook nog door te trekken. Mij lukte het, zo staan, in de 1 super hoog dat je bijna op je bek gaat, dan overschakelen naar de 2, en dan kon ik tot de 40KM/h een wheelie bouwen met het gas er gewoon constant op, en niet zo vaag hengsten aan je gas

Dit bericht is ge-edit door DaveTSX op 10-8-2003 15:06
 
http://www.2weird4u.com
User 927 10-8-2003 15:32 Print reply

Posts: 6405
Hey niej zeiken op DT jah, ik trek de meeste opgevoerde scoots/brommers eruit met optrekken, op top niej (loopt 75 digi)

En hoe ik wheelies maak? Meestal niej, omdat ik liever m'n beide wielen op de grond houd, maar als ik ut doe: Rustig rijden in de 1, vlak voor de powerband gas los, 8erover leunen en aan ut stuur trekken terwijl ik ut gas open draai

Kom je meestal een heel eind mee

Maar als HetLeger hier ff kijkt, die kan je er alles over vertellen, die maakt ze kilometers lang
 

Dit topic is 2974 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved