Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - octaan verhoger

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1072 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #11115 - octaan verhoger
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1669 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

theredone51 10-8-2003 7:53 Print topicpost

Posts: 2506
waarom gebruiken sommige mensen octaanverhoger?? en leidt dit tot betere prestaties ofzo??
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.

Ralf 10-8-2003 9:18 Print reply

Posts: 9073
Met octaan booster verhoog je het octaangetal van de benzine. Met een hogere octaan getal krijg je minder snel detonatie, en kan je dus een hogere compressie hanteren, wat voor meer vermogen kan zorgen.

In de realiteit is de werking van octaanbooster zeer gevoelig en onbetroubaar, het reageert sterk op de benzine/olie en dingen als buitentemperatuur, en daarom ook erg riskant in gebruik.
 
theredone51 10-8-2003 9:20 Print reply

Posts: 2506
wat kan dr gebeuren als je het fout gebruikt??
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Ralf 10-8-2003 9:30 Print reply

Posts: 9073
Detonatie, zelf ontbranding.

Dat sloopt je big en smallend, en daarna je zuiger, wand en krukaslagers...
 
theredone51 10-8-2003 9:39 Print reply

Posts: 2506
dan maar niej gebruiken dus

 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Ralf 10-8-2003 9:43 Print reply

Posts: 9073
Het is een last-resort om meer vermogen te scoren, als al het andere al perfect getjoent en afgesteld is.

Je kan btw ook benzine met een hogere octaan getal kopen, die wel betrouwbaar is. Bijvoorbeeld Elf124, kost dan ook wel een euro of 5 de liter..
 
theredone51 10-8-2003 9:48 Print reply

Posts: 2506
haal je daar goede prestaties mee?? ook als niet alles perfect is??
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Ralf 10-8-2003 9:49 Print reply

Posts: 9073
Nee.
 
jeroen 10-8-2003 12:18 Print reply

Posts: 15066
Vind zoiets beetje onzin bij normale setups..
 
Bazz -> DRD 10-8-2003 12:23 Print reply

Posts: 1884
Je kunt je geld beter investeren in een betere setup en in goede olie lijkt mij!!
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
SIWWN 10-8-2003 12:43 Print reply
Posts: 7079
Zolang je compressieverhouding nog normaal is is het alleen maar onzin...


Waarom btw geen afgas i.p.v. octanebooster? (wanneer het nodig is)

Dit bericht is ge-edit door SIWWN op 10-8-2003 12:44
 
theredone51 10-8-2003 13:50 Print reply

Posts: 2506
afgas?? dat kenk nie wat is dat?
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
MWvdK 10-8-2003 16:02 Print reply

Posts: 2247
vanaf hoeveel comprssie is octaanbooster noodzakelijk, 14 bar ofzo?
 
User 927 11-8-2003 13:39 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MWvdK

vanaf hoeveel comprssie is octaanbooster noodzakelijk, 14 bar ofzo?


Geen id, maar denk niej dat je ut red met je brommertje, een compressieverhouding zwaar genoeg om zelfontbranding/detonatie te krijgen bij Euro 98
 
MWvdK 11-8-2003 13:41 Print reply

Posts: 2247
naja, een kameraad had met een tomosje 14 (!!) bar, deukje in de zuiger waar de bougie in kon... dat ding trok lekker! Maar hij had er ook van dat spul in... als je de bougiedop eraf trok reed hij nog een paar seconden gewoon door....
 

Dit topic is 1669 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved