Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MT blok ligt uit elkaar.....

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 899 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11107 - MT blok ligt uit elkaar.....
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1082 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn 9-8-2003 21:07 Print topicpost
Posts: 10000
edit: let op, lang verhaal zoals altijd
nou..dus..vanavond dacht ik..kom ik ga mn blok reviseren (lukt vast met alleen keerringen )

dus ik blok eronderuit ...blablabla..ff kijke waar ie vast zat enzo...koppelingskabel deed ff moeilijk enzo...goed...olie eruit gelaten (alles onder..pa dreigt met niet meer mogen sleutelen ) magoed...

ik wist dat de kickas moest blijven zitten..spannen van veer schijnt moeilijk te zijn (1e kutpunt van honda in vergelijking met tsx)...dus ik geprobeerd...klets...bende..naja..moet toch compleet uit elkaar...

toen de koppeling...ik vat er nix van...hoe werkt die fucking koppeling??
wat ik er tot nu toe van begrepen heb is dat het asje tegen een dinkie drukt en die drukt tegen het lager van het koppelingshuis en duwt het huis naar binnen...

klopt dat?? ....bij tsx werkt het heel anders...

nagoed...krukasmoer los enzo...koppeling eraf..dat soort shit...ff naar merktekens op balansas gekeken....toen cil eraf(vliegwiel was er btw al af, spoel zat niet goed vast, is stuk plastic vanaf boeie) ....wasbenzine in het carter gegooid om ff te kijken of het langs de keerringen liep...nou...links lijkt het erop dat het er een klein beetje langs loopt (zat btw genoeg olie in bak)...rechts weet ik niet zeker..

iig dacht ik dat ie blokolie dronk..

schakelsysteem enzo eraf gehaald (kickstarter werkt btw ook vager dan tsx en is vlgs mij sneller slijtbaar)...schrok van de 3 plaats kopp. maar is bij tsx ook std ...

goed...toen blokbouten los gehaald enzo..zag ik dat er een pakking van een mtx oT tussen de helften zat (zit een of ander gezwel voor een ophangpunt onder=voor, terwijl het een MB blok is (op een mt met trappers ) scrapding dus.

linkerlager klinkt very fout...maja..ga toch revisen...
carterhelften van elkaar..en tadaa..daar was de bak en de kruk...en de wals...ff naar neutraalsysteem gekeken ivm digishit op honda...verzin ik wel wat op..moet te doen zijn...

godverdomme....waarom maakt honda die bak zo dat ie uit elkaar kan pleuren...tis niet gebeurd (ben geen noob ) maar het kán...en dat suckt...bij tsx kan er 1 ringetje en 1 tandwiel van de sec. as af..bij primaire nix ....das stukken beter....kutpunt 2 voor honda.

ff de lagers gekeken waar de bak in draait....nou..zijn ook niet meer geweldig (geen speling maar zit vuil in...door openhalen denk ik) maja..lekker laten...vervang alleen krukaslagers...

ik vind het blok van honda gewoon kutter dan tsx..het sleutelt minder....en dan kun je zeggen van: ja maar jij bent tsx gewend...tjah...is zo...maar als ik ze vergelijk is honda minder logisch, en kies ik toch voor tsx (no offence ofzo ...mijn mening) goed...

wil graag ff de lagermaten/nummers weten vam de krukas (geen zin in search ...vind nooit wat)

ik geloof dat er exp. views in de faq staan..is wel handig...want ik weet niet of ik het allemaal weer goed in elkaar krijg.

kan iemand me nog ff uitleggen hoe de koppeling precies werkt...??...vind het maar een raar systeem..

wat gaat mij kosten:
krukaslagers
pakkingsetje (kan evt. zelf knippen maar beter setje hebben)
keeringset heb ik al (4 eypo by michiel)

ff kijke..wat moet ik nog meer hebben...vlgs mij heb ik et zo al...
iemand nog speciale punten waar ik op moet letten bij monteren? (lagers monteren enzo kan ik wel hoor )...

Dit bericht is ge-edit door Martijn op 9-8-2003 21:08
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Ralf 9-8-2003 21:11 Print reply

Posts: 9073
5 tot 10 euro voor pakkingset
Krukaslagers 7.5 euro tot 15 euro per stuk.
Keeringsetje 10 euro.
 
Tsxdude AKU MicheL 9-8-2003 21:11 Print reply

Posts: 10676
volgens mij vergelijk jij alles met tsx
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Martijn 9-8-2003 21:24 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxdude

volgens mij vergelijk jij alles met tsx


eh...me not snap?

tuurlijk doe ik dat....
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Ralf 9-8-2003 21:24 Print reply

Posts: 9073
Als dat het enige andere schakelblok is dat je ooit gereviseerd hebt, lijkt me dat vrij logisch.
Je moet roeien met de riemen die je hebt..
 
Tsxdude AKU MicheL 9-8-2003 21:25 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

[...]


eh...me not snap?

tuurlijk doe ik dat....


het je trouwens ook gelijk in tsx is makkelijker, als ik me maten wel es zie kloten met die mt blokkies
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
jeroen 9-8-2003 21:31 Print reply

Posts: 15066
Ach, ik vind die mt blokken nu schijt simpel...

is een faq over rukaslagers, 6204 en nog iets..week zo niet..

Enne, exp views kan ik morgen wel uploaden, maar daar is ook een faq over, staan neit op deze comp
 
Nick - Administrator 9-8-2003 21:32 Print reply

Posts: 4967
Move MF -> TF
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 9-8-2003 21:33 Print reply

Posts: 5996
boeie die koppeling, et werkt toch. ga anders er net zolang naar kijken en mee spelen totdat je et snapt


 
ik haat mensen
jeroen 9-8-2003 21:49 Print reply

Posts: 15066
idd, heeft mij toen week en een stuk carter gekost, maar nu snap ik ze helemaal


marcel is evil
 
mr200r 9-8-2003 22:19 Print reply
Posts: 5122
Honda heeft een dure 30 euro en een lager van
10 euro 1kant is het lager duurder van.
 
mr200r
Martijn 9-8-2003 23:02 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r

Honda heeft een dure 30 euro en een lager van
10 euro 1kant is het lager duurder van.

is die dure dan die van 30 of van 10 euro?

k..ik heb nu alles uit elkaar..1 groot en een klein lager....de keerringen...(waarvan 1 achterlijk groot )

nou..beetje opgeruimd...toen ff bedacht dat ik mn demper maar es ging openhalen..tis een hele ouwe proma (rond) en hij maakt erg veel herrie (ala geen wol)...dus ik opengeschroefd..beetje gekut want dat ding is gaar en ging niet open...ah...geen demperwol....ah...geen geperforeerde buis....wel veel shit aan de binnenkant...van die koeken...:S

dus ik denk AUSBURNEN!

nou...eert wat contactspray ingespoten..in de hens gezet..beetje fikke.....koek begon te fikken..blablabla..steeds meer kloten...steeds meer inschietende vlammen enzo..prahctig...toen ouwe benz. gepakt...opstoken in dat ding...

schoot niet op..nu op de demper en de uitlaat ff de verfafbrander gezet...werkt wel leuk...zie je al die roet enzo weggloeien...ding stond er net een half uur op en rookt nog...stop pas als ie stopt met roken ..

k zie btw niet echt duidelijke nummers staan op de krukaslagers...suckt wel...:S...ga er wel mee langs de bromboer oid...zal welveel geld kosten...nou...morge dus niet op de mt rijden ...ding moet wel binnen 3 wk af zijn want ik wil er mee naar school..en ze zullen wel flink controleren in het begin (dus ken ik lachen met die ori mt)

edit: ow wacht..zit net dat topic van scooterkiller te lzen (faq) en dat lager waarvan ik het niet wist is die 62/balbla... stond er idd op...en 6204 heb ik geloof ik nog liggen...is oook op tsx...

Dit bericht is ge-edit door Martijn op 9-8-2003 23:06
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Martijn 10-8-2003 16:58 Print reply
Posts: 10000
k...kheb er nu mn rechter kruklager en keerring in zitten...ging allemaal goed..

ik heb eerst ff gekeke of alle maten goed klopten met wat er in zat (zal niet de eerste keer zijn dat het niet klopt...he mensen @ am5blok van mark )

goed...in het setje zat er ook een hele kleine keerring....echt een kleintje..buitendiameter van 10mm ofzo...mss nog niet eens...weet iemand waar ie moet?? kheb nl. geen idee...kan ook nix vinden...ik dacht dat het mss van een trapperblok oid was...(zonder redenatie)...lijkt op de keerring van de koppeling van tsx..waar de drukstift doorheen gaat...

morge ff linker krukaslager halen en nog een rechter(heb nou van mn tsx voorraad gebruikt) en een pakkingsetje...

edit: jezus!!! lagers (Bijv. 6204) bij dekker zijn gewoon 10 euro duurderr dan ik ervoor betaald heb :S....krukaslager Honda gaat mij bij dekker 13 euro nog iets kosten tering..morge ff langs de lagerboer hiero (als we er een hebben )

Dit bericht is ge-edit door Martijn op 10-8-2003 17:04
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
mt80 10-8-2003 17:05 Print reply

Posts: 2071
ik heb dat kleine keerringetje ook in m'n setje en ik denk zelf dat het van de toerenteller is
 
Martijn 10-8-2003 17:11 Print reply
Posts: 10000
dacht ik idd ook nog aan...bij mij zit er iets in die aansluiting geduwt (rubber ring ofzo) omdat mt geen toerenteller heeft...

vlgs mij is het btw wel mogelijk om gewoon een toerentellerkabel erop te zetten met een tsx toerenteller...vaak worden de zelfde overbrengningen gehanteerd bij kmteller/toerenteller..dus zal niet afwijken denk ik..

* martijn denkt, waarom wil ik er een toerenteller op

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blukaap 10-8-2003 17:17 Print reply

Posts: 10006
MB koppelingsdeksel pakken .

En keerring is idd voor je toerenteller.
 
Bastila is lief

Dit topic is 1082 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved