Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mt valt uit/start niet meer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 867 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11074 - mt valt uit/start niet meer
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 974 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MB-SpEeDfReAk 7-8-2003 22:13 Print topicpost
Posts: 612
Ik reed vanmorgen naar me werk met een maat achterop, en ik moest remmen voor de bocht, dus ik laat me gas los, en toen viel ie in 1 keer uit, ik proberen te starten, maar ging niet aan.
Toen ff later op me werk me bougie gecheckt, nou die vonkte gewoon goed. En hij krijgt ook benzine, want de bougie word gewoon nat.
Ik hoorde verder ook geen rare geluiden toen ie uitviel dus....
Iemand een idee wat het kan zijn??
 
88

brommercrazy 7-8-2003 22:39 Print reply

Posts: 2594
Heeft ie nog wel compressie?
 
maart 7-8-2003 22:39 Print reply

Posts: 717
benzine op
 
CrossMaster 7-8-2003 22:49 Print reply
Posts: 729
membraan klepje gebroken mischien?
 
bart de schakelgek 7-8-2003 22:50 Print reply

Posts: 5987
membraamklepje dat is het, als ie nog vonkt en compressie heeft dan is dat het
 
Limburger
MB-SpEeDfReAk 8-8-2003 11:20 Print reply
Posts: 612
Ja compressie heeft ie wel, maar weinig, maar dat had ie altijd al.
Dan maar hopen dat het me membraamklepje is.
Bedankt in ieder geval en als dat het niet is laat ik het wel horen.
 
88
vinnie 8-8-2003 11:22 Print reply

Posts: 3505
koppaking deruit geknald?
had ik ook, kheb zowiezo weinig compressie en toen ook niet, dus daarom wist ik het niet, maar me koppakking was stoek

moet je maar ff kijke
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
MB-SpEeDfReAk 8-8-2003 19:34 Print reply
Posts: 612
Nou membraam klepjes zijn nog helemaal goed.
Ik de cilinder en al die zooi eraf halen, zitten er een paar happen in me kop aan de linkerkant, aan de bovenkant van me zuiger ook, en me zuigerveer is gebroken.
 
88
Muerte aka Ozzy 8-8-2003 21:30 Print reply

Posts: 3255
klote manz
 
Trotse eigenaar van een Duuc 748
MB-SpEeDfReAk 15-8-2003 21:46 Print reply
Posts: 612
Om er nog ff op terug te komen;
Ik heb een 50 cc zeta getuned die gruwelijk is afgevlakt, veel te ver(ook scheef trouwens maar die heb ik grotendeels al rechter gemaakt), en daarom zitten er nu 4 dikke voetpakkingen onder, nou zegt me opa(die er heel veel van af weet),dat het ten eerste daardoor kwam, omdat die 4 pakkingen veren als een kussentje, maar dat klopt volgens mij niet, want die zijn nu dus keihard(door het aandraaien en het rijden), dus kan de zuiger niet boven de cilinder uitkomen.
Ten tweede zei hij; omdat het rode gebied bij je toerenteller tussen de 10/11 k zit, en ik zoveel toeren draai, (ik draai de teller er vet uit) dar daarom de zuiger en de drijfstang langer worden(zuiger moet naar beneden maar wil dat eigenlijk niet, ja doet ie wel maar wil ie niet, zoiets zei ie), en dat alle speling naar 1 kant trekt.
Want ik ben er nu ook achter dat me zuigerveer( 1 L-veer) me koppakking heeft geraakt, dat is dan een tijdje zo door gegaan, en uiteindelijk is de zuigerveer gebroken.....of niet???
Maar als ik nu al zoveel toeren draai, wat gaat er dan wel niet gebeuren als me homoet er onder ligt, andere tw verhouding, nieuwe ketting, nieuw/beter membraam en goed afgesteld wordt??

De cilinder was trouwens nog steeds niet recht, dus hebben we nu weer wat rechter gemaakt, dus gooi er daarom nog een voetpakking onder, maar om er zeker van te zijn dat me zuiger de volgende keer niet weer me koppakking/cilinderkop raakt, leg ik er 2 of 3 voetpakkingen onder en kijken hoeveel mm me zuiger dan in me cilinder zit.
Dan heb ik maar wat minder compressie, ja jammer dan...
 
88
de_koen 16-8-2003 0:34 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB-SpEeDfReAk

Om er nog ff op terug te komen;
Ik heb een 50 cc zeta getuned die gruwelijk is afgevlakt, veel te ver(ook scheef trouwens maar die heb ik grotendeels al rechter gemaakt), en daarom zitten er nu 4 dikke voetpakkingen onder, nou zegt me opa(die er heel veel van af weet),dat het ten eerste daardoor kwam, omdat die 4 pakkingen veren als een kussentje, maar dat klopt volgens mij niet, want die zijn nu dus keihard(door het aandraaien en het rijden), dus kan de zuiger niet boven de cilinder uitkomen.
Ten tweede zei hij; omdat het rode gebied bij je toerenteller tussen de 10/11 k zit, en ik zoveel toeren draai, (ik draai de teller er vet uit) dar daarom de zuiger en de drijfstang langer worden(zuiger moet naar beneden maar wil dat eigenlijk niet, ja doet ie wel maar wil ie niet, zoiets zei ie), en dat alle speling naar 1 kant trekt.
Want ik ben er nu ook achter dat me zuigerveer( 1 L-veer) me koppakking heeft geraakt, dat is dan een tijdje zo door gegaan, en uiteindelijk is de zuigerveer gebroken.....of niet???
Maar als ik nu al zoveel toeren draai, wat gaat er dan wel niet gebeuren als me homoet er onder ligt, andere tw verhouding, nieuwe ketting, nieuw/beter membraam en goed afgesteld wordt??

De cilinder was trouwens nog steeds niet recht, dus hebben we nu weer wat rechter gemaakt, dus gooi er daarom nog een voetpakking onder, maar om er zeker van te zijn dat me zuiger de volgende keer niet weer me koppakking/cilinderkop raakt, leg ik er 2 of 3 voetpakkingen onder en kijken hoeveel mm me zuiger dan in me cilinder zit.
Dan heb ik maar wat minder compressie, ja jammer dan...



gewoon alu plaatje zagen/vrezen, dat is beter dan stapel pakkingen, want die zakken/knal je er tussen uit.
 
Honda 5-Bak te koop
Mr Pain 16-8-2003 0:47 Print reply
Posts: 4966
maakt volgens mij niet zoveel uit tot hoever je doortrekt zolang je motor maar niet te heet word, het slijt wel fucking veel maar dat hoort erbij

maar net wat Koen al zei gewoon een plaatje alu eronder zien te krijgen, beetje zagen en vrezen, ik weet niet of carterdruk zoveel is om je pakking lek te blazen maar zoveel pakking is inderdaad niet goed
 
SIWWN 16-8-2003 0:57 Print reply
Posts: 7079
Heb je de cilinder of de kop gevlakt/afgedraaid?



 
MB-SpEeDfReAk 16-8-2003 16:16 Print reply
Posts: 612
ja de cilinder is volop afgevlakt, en de kop is op maat gedraaid met een o-ring
 
88
Luc 16-8-2003 16:24 Print reply

Posts: 3590
weet je cker dat het niet je bougi is?
Je bougi kan dan wel vonken, mar dan wil et nog wel es zo zijn, dattie onder druk niet vonkt..
 
MB-SpEeDfReAk 16-8-2003 16:26 Print reply
Posts: 612
nee het is me bougie niet. moet je ff goed lezen
 
88

Dit topic is 974 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved