Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #11074 - mt valt uit/start niet meer
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 974 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
MB-SpEeDfReAk |
7-8-2003 22:13 |
Posts: 612 |
Ik reed vanmorgen naar me werk met een maat achterop, en ik moest remmen voor de bocht, dus ik laat me gas los, en toen viel ie in 1 keer uit, ik proberen te starten, maar ging niet aan.
Toen ff later op me werk me bougie gecheckt, nou die vonkte gewoon goed. En hij krijgt ook benzine, want de bougie word gewoon nat.
Ik hoorde verder ook geen rare geluiden toen ie uitviel dus....
Iemand een idee wat het kan zijn??
|
|
88 |
|
brommercrazy |
7-8-2003 22:39 |
Posts: 2594 |
Heeft ie nog wel compressie?
|
|
|
|
maart |
7-8-2003 22:39 |
Posts: 717 |
benzine op
|
|
|
|
CrossMaster |
7-8-2003 22:49 |
Posts: 729 |
membraan klepje gebroken mischien?
|
|
|
|
bart de schakelgek |
7-8-2003 22:50 |
Posts: 5987 |
membraamklepje dat is het, als ie nog vonkt en compressie heeft dan is dat het
|
|
Limburger |
|
MB-SpEeDfReAk |
8-8-2003 11:20 |
Posts: 612 |
Ja compressie heeft ie wel, maar weinig, maar dat had ie altijd al.
Dan maar hopen dat het me membraamklepje is.
Bedankt in ieder geval en als dat het niet is laat ik het wel horen.
|
|
88 |
|
vinnie |
8-8-2003 11:22 |
Posts: 3505 |
koppaking deruit geknald?
had ik ook, kheb zowiezo weinig compressie en toen ook niet, dus daarom wist ik het niet, maar me koppakking was stoek
moet je maar ff kijke
|
|
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon |
|
MB-SpEeDfReAk |
8-8-2003 19:34 |
Posts: 612 |
Nou membraam klepjes zijn nog helemaal goed.
Ik de cilinder en al die zooi eraf halen, zitten er een paar happen in me kop aan de linkerkant, aan de bovenkant van me zuiger ook, en me zuigerveer is gebroken .
|
|
88 |
|
Muerte aka Ozzy |
8-8-2003 21:30 |
Posts: 3255 |
klote manz
|
|
Trotse eigenaar van een Duuc 748 |
|
MB-SpEeDfReAk |
15-8-2003 21:46 |
Posts: 612 |
Om er nog ff op terug te komen;
Ik heb een 50 cc zeta getuned die gruwelijk is afgevlakt, veel te ver(ook scheef trouwens maar die heb ik grotendeels al rechter gemaakt), en daarom zitten er nu 4 dikke voetpakkingen onder, nou zegt me opa(die er heel veel van af weet),dat het ten eerste daardoor kwam, omdat die 4 pakkingen veren als een kussentje, maar dat klopt volgens mij niet, want die zijn nu dus keihard(door het aandraaien en het rijden), dus kan de zuiger niet boven de cilinder uitkomen.
Ten tweede zei hij; omdat het rode gebied bij je toerenteller tussen de 10/11 k zit, en ik zoveel toeren draai, (ik draai de teller er vet uit) dar daarom de zuiger en de drijfstang langer worden(zuiger moet naar beneden maar wil dat eigenlijk niet, ja doet ie wel maar wil ie niet, zoiets zei ie), en dat alle speling naar 1 kant trekt.
Want ik ben er nu ook achter dat me zuigerveer( 1 L-veer) me koppakking heeft geraakt, dat is dan een tijdje zo door gegaan, en uiteindelijk is de zuigerveer gebroken.....of niet???
Maar als ik nu al zoveel toeren draai, wat gaat er dan wel niet gebeuren als me homoet er onder ligt, andere tw verhouding, nieuwe ketting, nieuw/beter membraam en goed afgesteld wordt??
De cilinder was trouwens nog steeds niet recht, dus hebben we nu weer wat rechter gemaakt, dus gooi er daarom nog een voetpakking onder, maar om er zeker van te zijn dat me zuiger de volgende keer niet weer me koppakking/cilinderkop raakt, leg ik er 2 of 3 voetpakkingen onder en kijken hoeveel mm me zuiger dan in me cilinder zit.
Dan heb ik maar wat minder compressie, ja jammer dan...
|
|
88 |
|
de_koen |
16-8-2003 0:34 |
Posts: 5595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MB-SpEeDfReAk
Om er nog ff op terug te komen;
Ik heb een 50 cc zeta getuned die gruwelijk is afgevlakt, veel te ver(ook scheef trouwens maar die heb ik grotendeels al rechter gemaakt), en daarom zitten er nu 4 dikke voetpakkingen onder, nou zegt me opa(die er heel veel van af weet),dat het ten eerste daardoor kwam, omdat die 4 pakkingen veren als een kussentje, maar dat klopt volgens mij niet, want die zijn nu dus keihard(door het aandraaien en het rijden), dus kan de zuiger niet boven de cilinder uitkomen.
Ten tweede zei hij; omdat het rode gebied bij je toerenteller tussen de 10/11 k zit, en ik zoveel toeren draai, (ik draai de teller er vet uit) dar daarom de zuiger en de drijfstang langer worden(zuiger moet naar beneden maar wil dat eigenlijk niet, ja doet ie wel maar wil ie niet, zoiets zei ie), en dat alle speling naar 1 kant trekt.
Want ik ben er nu ook achter dat me zuigerveer( 1 L-veer) me koppakking heeft geraakt, dat is dan een tijdje zo door gegaan, en uiteindelijk is de zuigerveer gebroken.....of niet???
Maar als ik nu al zoveel toeren draai, wat gaat er dan wel niet gebeuren als me homoet er onder ligt, andere tw verhouding, nieuwe ketting, nieuw/beter membraam en goed afgesteld wordt??
De cilinder was trouwens nog steeds niet recht, dus hebben we nu weer wat rechter gemaakt, dus gooi er daarom nog een voetpakking onder, maar om er zeker van te zijn dat me zuiger de volgende keer niet weer me koppakking/cilinderkop raakt, leg ik er 2 of 3 voetpakkingen onder en kijken hoeveel mm me zuiger dan in me cilinder zit.
Dan heb ik maar wat minder compressie, ja jammer dan...
gewoon alu plaatje zagen/vrezen, dat is beter dan stapel pakkingen, want die zakken/knal je er tussen uit.
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
Mr Pain |
16-8-2003 0:47 |
Posts: 4966 |
maakt volgens mij niet zoveel uit tot hoever je doortrekt zolang je motor maar niet te heet word, het slijt wel fucking veel maar dat hoort erbij
maar net wat Koen al zei gewoon een plaatje alu eronder zien te krijgen, beetje zagen en vrezen, ik weet niet of carterdruk zoveel is om je pakking lek te blazen maar zoveel pakking is inderdaad niet goed
|
|
|
|
SIWWN |
16-8-2003 0:57 |
Posts: 7079 |
Heb je de cilinder of de kop gevlakt/afgedraaid?
|
|
|
|
MB-SpEeDfReAk |
16-8-2003 16:16 |
Posts: 612 |
ja de cilinder is volop afgevlakt, en de kop is op maat gedraaid met een o-ring
|
|
88 |
|
Luc |
16-8-2003 16:24 |
Posts: 3590 |
weet je cker dat het niet je bougi is?
Je bougi kan dan wel vonken, mar dan wil et nog wel es zo zijn, dattie onder druk niet vonkt..
|
|
|
|
MB-SpEeDfReAk |
16-8-2003 16:26 |
Posts: 612 |
nee het is me bougie niet. moet je ff goed lezen
|
|
88 |
|
Dit topic is 974 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|