Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - schroefdraad

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 919 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11069 - schroefdraad
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1562 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

superior mt7 7-8-2003 18:53 Print topicpost

Posts: 2675
Ik heb altijd als ik een bout ergens in draai dat echt super vaak de schroefdraad kapot gaat (niet van de bout maar waar je het indraaid).
Ik draai ze ook echt nooit hard aan.
ook weer vandaag bij men airsal( is wel alu) paar keer los en vast gedraaid door andere carbs te testen ...hoppaaa weer een schroefdraad kapot in de cil. dit is zo kut he...IK HOEF MAAR EEN SCHEET IN DE RICHTING VAN EEN SCHROEFDRAAD TE LATEN EN IE IS AL KAPOT.
Hoe komt dit toch ,zelfs bij die spruitstukschroeven . heb ik iets vaster als hand vast gedraaid.
Ik moet ook eigenlijk weer de koppelings platen vervangen maar ik durf te wedden als ik de carter kap er op zet weer een schroefdraad sneuvelt .
Heb laatst ook weer een helicoil in men blok gedraaid omdat een in van die 4 cilinder gaten dol was.
Hebben jullie dit ook altijd .EN NEE, geen reacties van 'm oet je niet zo hard aandraaien want dat doe ik dus niet...
 
V8

Erik_N 7-8-2003 20:00 Print reply

Posts: 5360
Waarschijnlijk draai je het er wel of schuin in of te hard, of de draad is gewoon enigzins versleten ofzo, waardoor die eerder knapt.

Draai nooit schroefdraden kapot.
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Blijhoofd 7-8-2003 20:07 Print reply

Posts: 7378


knap van je dat is mij nog nooit gelukt draai altijdhet tapeind kapot os het schroefdraad eraf maar nooit het schroefdraad in het carter

Dit bericht is ge-edit door blijhoofd op 7-8-2003 20:14
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
huh 7-8-2003 20:08 Print reply
Posts: 1755
Hmm ik draai bij mn TSX wel es die cilinderbouten kapot, maar verder ook nie, hoe lomp ik ook doe...

Draai je em echt, echt, echt nie hard vast? Gewoon dat je met je pink tegen het uiteinde van een sleutel douwt en nie harder ofzo? Of je moet sterk zijn...of een steeksleutel van 40 meter hebben

Tja wat heel misschien nog kan zijn is dat de moertjes die je dr op draait erg versleten en beschadigd zijn, waardoor je schroefdraad ook slijt, enz...Als je nou es een setje nieuwe boutjes m?t moertjes koopt, dan kan het gewoon haast niet anders of je probleem is voorbij
 
Bazz -> DRD 7-8-2003 20:08 Print reply

Posts: 1884
Hier heb ik nooit last van.
Of je hebt je eigen krachten niet in de hand
Of je draait ze er scheef in
Of er is iets heel vreemds aan de hand
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
Blijhoofd 7-8-2003 20:15 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: huh

Hmm ik draai bij mn TSX wel es die cilinderbouten kapot, maar verder ook nie, hoe lomp ik ook doe...

Draai je em echt, echt, echt nie hard vast? Gewoon dat je met je pink tegen het uiteinde van een sleutel douwt en nie harder ofzo? Of je moet sterk zijn...of een steeksleutel van 40 meter hebben

Tja wat heel misschien nog kan zijn is dat de moertjes die je dr op draait erg versleten en beschadigd zijn, waardoor je schroefdraad ook slijt, enz...Als je nou es een setje nieuwe boutjes m?t moertjes koopt, dan kan het gewoon haast niet anders of je probleem is voorbij


draai bij me tsx ook alleen maar die cilinder boutjes en koppelings kap boutjes kapot
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Erik_N 7-8-2003 20:22 Print reply

Posts: 5360
Ik pak trouwens voor iedere plek, waar een "wat ouder" boutje in zit, bijv met een betje roest, gelijk een nieuwe, moertjes vervang ik ook altijd, en ringetjes daarbij ook. Bij me MB zijn alle bouten en moeren nieuwe, behalve die van het carter. En op iedere bout doe ik kopersulfide/een beetje vet.

Zo voorkom je zoveel mogelijk dat alles stuk loopt.

edit: Zoiezo bij aluminium schroefdraden draai ik niet te vast, en gebruik ik gegalvaniseerde boutjes, omdat die RVS dingen nog wel eens vast willen rotten (reageren?)

Dit bericht is ge-edit door Erik_N op 7-8-2003 20:23
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
theredone51 7-8-2003 20:24 Print reply

Posts: 2506
hij zal wel de hulk zijn
WROAAHHHH HULK POWAHHH!!!
(of te veel danoontjes natuurlijk)
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
DJm 7-8-2003 20:28 Print reply

Posts: 253
was de sterkte van die boutjes? 6.6 ckr moet je 8.8 kopen

 
live fast die young punk rocks
Erik_N 7-8-2003 20:31 Print reply

Posts: 5360
Met 8.8 draai je die draad alleen maar eerder kapot. (van je blok, zeker in alu)
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
MWvdK 7-8-2003 20:46 Print reply

Posts: 2247
Heb ik ook nooit.. Wel dat tapeinden kapot gaan enzo, maarja dat gebeurt iedereen weleens

 
User 927 7-8-2003 20:52 Print reply

Posts: 6405
Weet je waarom je alles lam draait? Je bent gewoon niet lief voor die boutjes! Dat is het! Je moet ze met respect behandelen





 
Teunmenator 7-8-2003 21:26 Print reply

Posts: 2524
je kan eigenlijk gewoon denken aan ouderdom. Of aan dat de vorige eigenaar bijzonder lomp was. Daarbij wil het ook wel eens helpen om hem er recht op te krijgen: Eerst het moertje een slag terug draaien dan voel je dat ie een keertje tikt en dan staat ie er eigenlijk altijd recht op...
 
MWvdK 7-8-2003 21:28 Print reply

Posts: 2247
Bedoel je nou zoiets als: iedereen weet hoe je iets in de bankschroef moet klemmen, aandraaien totdat je iets hoort kraken en dan een halve slag trug?
 
mt80 7-8-2003 21:29 Print reply

Posts: 2071
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull

Weet je waarom je alles lam draait? Je bent gewoon niet lief voor die boutjes! Dat is het! Je moet ze met respect behandelen







zo is dat.. je moet eerst een beetje met ze praten en ze overhalen om niet te breken.. bij mij gaat het dan altijd goed!
 
Teunmenator 7-8-2003 22:14 Print reply

Posts: 2524
Nee ik bedoel dat als je het moertje op het boutje wil gaan zetten dat je DAN AL het moertje erop zet en hem een slagje terug draait (wat normaal los zou zijn) je voelt hem dan een keer over het schroefdraad heen tikken daardoor komt ie er automatisch recht op te staan. Mocht je daar moeite mee hebben

 

Dit topic is 1562 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved