Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 2X 16 of 1X 32mm op ts80x

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 941 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11059 - 2X 16 of 1X 32mm op ts80x
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3248 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 7-8-2003 13:37 Print topicpost

Posts: 17929
ik heb nu het ts80x nlok zoals iedereen al weet hier maar nu zei zoetahmeerdah dat die 32mm te lomp is voor mijn blok(dat geloof ik best) en dat als ik 2x 16mm pak de mengverhouding beter is

wat raden jullie me aan?

ik heb al een gespleten gaskabel en 2 16 carbs en een spruitstuk krijg ook nog wel gebouwd
 

Blijhoofd 7-8-2003 13:54 Print reply

Posts: 7378
32 mm is wel iets aan de lompe kant ja denk dat 21 mm al zat is

maar begrijp ik nou uit je ver haal dat je er 2 carbs op wil gaan zetten

dat gaat denk ik nooit super werken en is nog te heftig
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Pistonpen Paultje 7-8-2003 13:58 Print reply

Posts: 8678
2x 16mm is stukken kleiner als 32...dus wat dat betreft valt het wel mee

 
DaveTSX 7-8-2003 13:59 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blijhoofd

32 mm is wel iets aan de lompe kant ja denk dat 21 mm al zat is

maar begrijp ik nou uit je ver haal dat je er 2 carbs op wil gaan zetten

dat gaat denk ik nooit super werken en is nog te heftig


Het gaat JUIST WEL super werken omdat een 16mm carb beter mengt als eentje van 21mm, en als je er 2 van 16mm hebt is zelfde resultaat als eentje van 28mm. Dan krijg je dus het effect van een 28mm met een kwalitatief heel goed mengsel vergeleken met 1 carb van 28mm. Resultaat = meer vermogen als het goed is
Tis niet zo moeilijk te realiseren hoor, we gaan het binnenkort eens proberen.
 
http://www.2weird4u.com
Pistonpen Paultje 7-8-2003 14:06 Print reply

Posts: 8678
Maar dan moeten ze ook even goed presteren enzo... dubbel zo moeilijk afstellen enzovoorts

 
DaveTSX 7-8-2003 14:08 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

Maar dan moeten ze ook even goed presteren enzo... dubbel zo moeilijk afstellen enzovoorts



In iedere carb zelfde sproeier doen, luchtschroef in zelfde stand, etc.

Simpel toch? Als de ene heeeel klein beetje rijker loopt als de andere maakt niet uit hoor, je mengsel word in totaal dan iets rijker, boeiend? Dan zet je ze allebei iets armer, en is je mengsel weer armer. Het gaat om het totaalmengsel niet om mengsel van de carbs appart.
 
http://www.2weird4u.com
Blijhoofd 7-8-2003 14:26 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

Maar dan moeten ze ook even goed presteren enzo... dubbel zo moeilijk afstellen enzovoorts



dat denk ik ook volgens mij is dat ding niet afgesteld te krijgen dan hij gaat bij de eene carb meer benzine-lucht aanzuige dan de andere,inverband met je spruitstuk enzo

heb nog nooit brom gezien met 2 carbs
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Rene 7-8-2003 14:38 Print reply
Posts: 2573
ik wel...

(sommige kreidlers )
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Blijhoofd 7-8-2003 14:43 Print reply

Posts: 7378
dit is ook erg vet 2 cilinder op Honda ss blok



Dit bericht is ge-edit door blijhoofd op 7-8-2003 14:44
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
master of disaster_rs50 7-8-2003 14:49 Print reply
Posts: 1839
je zult die 2 carburateur wel identiek moeten maken, en synchroon/identiek moeten vast maken.
Maar wat ik me afvraag is:
ALS je 't voor mekaar krijgt,en je gaat bijvoorbeeld heel schuin door de bocht naar links,dan blijven ze toch niet allebei meer even goed werken?
En heeft je brommer wel genoeg aanzuig kracht voor 2 carbs?
Maar als je 't voor mekaar krijg ziet er er wel bruut uit
 
lalalalalala i can't hear you
Joscross 7-8-2003 15:33 Print reply

Posts: 12501
hoe monteer je 2 carberateurs op 1 cilinder? je propt de ene carberateur op de luchtinlaat poort van de andere ofzo? en hoe sluit je ze beiden aan op 1 gaskabel?
 
master of disaster_rs50 7-8-2003 15:39 Print reply
Posts: 1839
spruitstuk met 2 mondjes,is wel te maken.
En gaskabel kan je splitten,ent zoals sommige vanaf hun gaskabel een kabeltje naar de carb, en een nar de oliepomp hebben lopen.
 
lalalalalala i can't hear you
MWvdK 7-8-2003 15:45 Print reply

Posts: 2247
tis wel te maken, maar zou je niet gewoon naar een goede 28 mm kunnen kijken, lijkt mij makkelijker..
 
DaveTSX 7-8-2003 15:53 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MWvdK

tis wel te maken, maar zou je niet gewoon naar een goede 28 mm kunnen kijken, lijkt mij makkelijker..


nee dit geeft een kwalitatief beter mengsel en dus kans op meer vermogen.
 
http://www.2weird4u.com
MWvdK 7-8-2003 15:55 Print reply

Posts: 2247
en ja gokt op die kans ( maja wie niet waagt wie niet wint... )
 
Joscross 7-8-2003 15:55 Print reply

Posts: 12501
vertel dan eens hoe je een knap spruitstuk kan maken voor 2 carberateurs?
 

Dit topic is 3248 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved