Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Schakelprobleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 923 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11058 - Schakelprobleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 695 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MBX 80 Rothmans 7-8-2003 13:32 Print topicpost
Posts: 6
Hallo mensen, ik heb een honda mbx80 6bak helemaal origineel, niks opgevoerd, alleen twv is veranderd van 15/38 ori naar 17/38.
ik rij nu 95 in 5e versn. in zn 6 heb ik hem nog nie egt op top gehad.

hij schakelt voor geen meter. trugschakelen gaat superzwaar, moet egt hard trappen. opschakelen gaat soms niet. als motor stationair draait in 1e versnellingen krijg ik hem niet in zn vrij. als ik aan kom rijden en ik wil mn brommer neerzetten gaat het terug schakelen superzwaar. krijg hem vanuit zn twee als ik stil sta niet in zn 1.

Als ik bijv 80 km/h rij en laat me gas los dan maakt hij echt zo'n juulend geluid, net of je een tomosje hoort rijden. ook als ik terug schakelen me koppeling loslaat.

er zitten nu nieuwe kopp. platen op, kan het missch. daar aan liggen? dat ze 1st nog in moeten slijten o.i.d.??

dit is echt een kutprobleem wan ik mkoet er nog twee jaar lang elke mininmaaal 40km mee rijden dus..

PLEASE HELP ME!!!!!!!!!!!

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 8-8-2003 13:56
 
?

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 7-8-2003 13:34 Print reply

Posts: 17929
ik denk dat je koppeling verkeerd in elkaar zit en hij daardoor niet ontkoppeld
 
Pistonpen Paultje 7-8-2003 13:36 Print reply

Posts: 8678
Wel olie er terug ingedaa? en anders koppeling wss
 
theredone51 7-8-2003 13:38 Print reply

Posts: 2506
wel nieuwe carterolie??
was bij mij ook, schakelde kei stroef omdat bijna alle olie dr uit was gelekt, dus lek gefixt en toen nieuwe olie drin en hij schakelde weer goed
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Kampersjaak 7-8-2003 15:01 Print reply

Posts: 12285
ik heb es een x gehoort dat je je koppeling platen is moet laten weken in olie. als je ze er 'droog'in doet, dat ze dat gaan verbranden door de draaisnelheid ik weet niet of dit klopt maar het zou kunnen
 
oderint dum metuant
Nightbat 7-8-2003 16:03 Print reply

Posts: 550
alstie niet zou koppelen zou je bij elke keer schakelen (omhoog en omlaag) een klap moeten horen
 
MBX 80 Rothmans 8-8-2003 12:55 Print reply
Posts: 6
FF berichtje aan KAMPER SJAAK:

Ik heb nu net me kopp.platen eruit gehaald, maar ik zie er niks aan, de voering zit er nog op.
heb ff me complete koppeling er ook nog afgehaald zodat je de schakelbediening met het bloemetje kunt zien. heb even in alle verse gezeten (zonder te draaien natuurlijk) en shakelt dan gewoon goed op en terug. de nokjes v.d. bloemetjes zijn niet versleten dus...
In principe is het probleem er dus alleen als de motor draait. ik ga er nu ff andere platen in doen, die hebben al een n8ie in de olie geweekt, als het probleem zich nu nog steeds voort blijft doen wat zou het dan kunnen zijn???

Maar me platen zijn in ieder geval niet verbrand!

maar in ieder geval bedankt voor je tip.
mzzl
 
?
Kampersjaak 8-8-2003 13:01 Print reply

Posts: 12285
ik zou het verder niet weten

 
oderint dum metuant
ties 8-8-2003 13:02 Print reply
Posts: 1333
tis gewoon de koppeling die niet helemaal ontkoppelt.
 
MBX 80 Rothmans 8-8-2003 13:05 Print reply
Posts: 6
Wat kan je er dan aan doen alstie nie ontkoppelt?
mzzl
 
?
ties 8-8-2003 13:09 Print reply
Posts: 1333
kabel strakker zetten kijken of het wel goed in elkaar zit.
 
Xanthi84 8-8-2003 13:20 Print reply
Posts: 994
juiste olie in de versnellingsbak?????
weet maar nooit

 
DaveTSX 8-8-2003 14:23 Print reply
Posts: 2033
kan ook zijn dat door de olie je platen blijven plakken aan elkaar. Maar dan nog moet je gewoon normaal kunnen schakelen, dat kan namelijk ook zonder koppeling. Moet je met je voet eens rustig tegen het pookje duwen en dan je gas los laten, op het moment dat je je gas los laat en door de speling van je ketting en je versnellingsbak ff de kracht van de bak af valt moet ie gewoon heel soepel in de versnelling vallen als wat ie normaal ook zou doen met koppeling. Als dat het geval is is het echt je koppeling, want ik ook wel zeker denk dat het is. Zorg voor goede olie (ik gooi er altijd 10w40 of 15w40 in, gaat prima), en zorg dat je koppelingskabel goed afgesteld is, en dat de koppeling goed in elkaar zit.
 
http://www.2weird4u.com
mr200r 8-8-2003 15:14 Print reply
Posts: 5122
Gooi je koppelingskabel eens helemaal los en dan in zijn 2 aanduwen enopschakelen en terug zonder koppeling weet je meteen of het daar aan ligt.
 
mr200r

Dit topic is 695 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved