Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Stoppies met trommelrem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1094 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #11017 - Stoppies met trommelrem
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5349 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Cabrinha 12-8-2003 0:35 Print reply

Posts: 1729
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi senda r

Cabrinha, ben je nou op je bek gegaan met een stoppie????




jaja, stil maar,

ik ben vanmiddag na een geweldig mooie stoppie voorover geslagen.
schade; 2 kapotte lampjes en demper-ophangbeugel.

hij was wel mooi
 
Rudy 12-8-2003 0:42 Print reply

Posts: 3471
Heb je er een foto van
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Hier_ben_ik - Administrator 12-8-2003 0:47 Print reply

Posts: 8499
[offtopic]

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Siepie Wokkel

ik doe ze liever met schijfrem... maar idd wou mijn ex mt ook wel de lucht in met trommel....


afbeelding

afbeelding

ze komen wel hoger... maar je moet goed timen.. maar als we nieuwe comp hebben maak ik wel filmpie met digicam...


hee wat leuk, siep leeft nog
zien we je volgend jaar op de meeting??


[/offtopic]
 
Members zijn vervelend :-|
Cabrinha 12-8-2003 1:11 Print reply

Posts: 1729
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rudy

Heb je er een foto van


nee, terwijl vriend van mij stopte net zijn camera weg!

maarjah, LANGE LEVE MTX, je ziet geen fuck aan de kappen ofzo, helemaal niks. alleen die lampjes die kapot getrilt zijn door de klap.
 
Martijn 12-8-2003 2:13 Print reply
Posts: 10000
ik ben laats ook bijna over de kop geslagen...was eng...stoppies zijn echt 2 easy met trommel....grote schijf is natuurlijk nog beter...

probleem van trommels met rolling stoppies is dat ze heet worden en een deel van hun remkracht verliezen door de uitzetting...moet je dus harder remmen...en soms kan dat niet, omdat je al volop remt...

ik vin wheelies opeens veel leuker...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Siepie Wokkel 12-8-2003 12:42 Print reply
Posts: 3888
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik

[offtopic]

[...]


hee wat leuk, siep leeft nog
zien we je volgend jaar op de meeting??


[/offtopic]



heej! ja ik wou dit jaar ook wel komen.. maar niemand wou mee... en ik had er niet echt op gerekent enzo... maja als ik dan die verhalen lees enzo zou ik er tog wel bij willen zijn....

ik hoop dat ik volgend jaar kom....
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
DaveTSX 12-8-2003 13:15 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

ik ben laats ook bijna over de kop geslagen...was eng...stoppies zijn echt 2 easy met trommel....grote schijf is natuurlijk nog beter...

probleem van trommels met rolling stoppies is dat ze heet worden en een deel van hun remkracht verliezen door de uitzetting...moet je dus harder remmen...en soms kan dat niet, omdat je al volop remt...

ik vin wheelies opeens veel leuker...


wheelies zijn wel veel enger vind ik, vooral met binnenrotor is die reactie op je gas op achterwiel zo eng, als je ff gas geeft vliegt voorkant meteen stuk hoger de lucht in
 
http://www.2weird4u.com
Mt-5[Maarten] 12-8-2003 13:44 Print reply

Posts: 2941
[Offtopic]

dude's... wat is een binnenrotor en waar kan ik die kopen, want ik wil ook gruwelijk lange weelies maken

EDIT : oke er bestond ook nog zoiets als een search...

[/Offtopic]

Dit bericht is ge-edit door Mt-5 op 12-8-2003 13:46
 
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ...
MWvdK 12-8-2003 13:46 Print reply

Posts: 2247
binnenroter, dan heb je niet zo'n zwaar vliegwiel, maar een 'kleintje', die tussen de spoelen zit. de spoelen zitten dan aan de zijkant van het 'vliegwiel', dan kan je sneller op toeren komen omdat je gewicht van het vliegwiel niet tegen je werkt ( want er zit geen gewicht aan, zo ist tog? )



Dit bericht is ge-edit door MWvdK op 12-8-2003 13:46

Dit bericht is ge-edit door MWvdK op 12-8-2003 13:49
 
Mt-5[Maarten] 12-8-2003 13:47 Print reply

Posts: 2941
Dank u, had al in de search gekeken, ben nog maar net wakker dus wil nog niet echt
 
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ...
DaveTSX 12-8-2003 13:51 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MWvdK

binnenroter, dan heb je niet zo'n zwaar vliegwiel, maar een 'kleintje', die tussen de spoelen zit. de spoelen zitten dan aan de zijkant van het 'vliegwiel', dan kan je sneller op toeren komen omdat je gewicht van het vliegwiel niet tegen je werkt ( want er zit geen gewicht aan, zo ist tog? )

afbeelding

Dit bericht is ge-edit door MWvdK op 12-8-2003 13:46

Dit bericht is ge-edit door MWvdK op 12-8-2003 13:49


je "vliegwiel" is lichter, en wat vooral scheelt is ook dat je diameter een STUK kleiner is! Deze 2 dingen zorgen ervoor dat je een stuk betere gasreactie krijgt, en het trekt harder op (en zeker onder de powerband waar je normaal niet veel vermogen hebt komt ie makkelijker op toeren).
 
http://www.2weird4u.com
MWvdK 12-8-2003 13:55 Print reply

Posts: 2247
Maar is dat het geld wel waard dan, ik bedoel bij 50cc was ie 200 euro ofzo...
 
DaveTSX 12-8-2003 13:58 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MWvdK

Maar is dat het geld wel waard dan, ik bedoel bij 50cc was ie 200 euro ofzo...


ligt aan setup. Hoogtoerige setup? Zeker waard vind ik! (niet 200 euro, ik had hem 2de hands voor 75 euro gekocht en dat vind ik het zeker waard. Of je moet geld genoeg hebben ). Laagtoerige setup? mwah doe je niet zoveel moeite voor een binnenrotor vind ik, want een laagtoerige setup krijgt een vliegwiel laag in de toeren ook lekker op gang (dus reageert beter op gas laag in de toeren). Maar ook op laagtoerige setups scheelt het wel iets in optrekke.

Tis net wat je wilt, je gasreactie met binnenrotor op laagtoerige setup is wel super vet (vanaf stationair naar 10000RPM echt SUPER snel, met hoogtoerige setup is het wat minder onderin maar nog altijd 20x sneller als een vliegwiel ).
 
http://www.2weird4u.com
Mt-5[Maarten] 12-8-2003 14:01 Print reply

Posts: 2941
ohja, en een powerbox ??

foto : http://www.50cc.nl/plaatje.asp?Img=14879.jpg
 
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ...
DaveTSX 12-8-2003 14:04 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt-5

ohja, en een powerbox ??

foto : http://www.50cc.nl/plaatje.asp?Img=14879.jpg


geen zin of je moet hem echt al helemaal gaan berekenen enzow zodat je net een dipje voor je powerband kan wegwerken ofzo, maar ik zou zegge niet doen.
 
http://www.2weird4u.com

Dit topic is 5349 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved