Muerte aka Ozzy |
5-8-2003 23:03 |
 Posts: 3255 |
eerst zien dan gelovuh
|
|
Trotse eigenaar van een Duuc 748 |
|
mt-driver |
5-8-2003 23:42 |
Posts: 231 |
4 nutteloze dempers met verbindingsstukken naar de echte "uitlaat" toe die dicht zijn. Ding gaat knetteren als een gek en de hele constructie is kwaliteit prijs nooit aantrekkelijk. Bouw dat gewoon 2 dempers aan elke kan als je dat toch mooi zou vinden. Maar het is en blijft wel een brommer en geen 500cc wegracer.
|
|
|
|
Pol de MT5 Crosser |
5-8-2003 23:46 |
 Posts: 2892 |
Ja dat bedoel ik......whaha zon losse pijp zou je daar toevallig ook niet een demper op moete pleuren?..........
Je verliest trouwens WEL vermogen als je demper er niet op zit. Gisteren is mijn demper er af gepleurd omdat ik hem vergeten was vast te zette en hij trok echt een stukje minder hard. Maar dat zou ook kunnen omdat het verbindingsstuk bocht/demper er ook af vloog.
Maar niet schrikbarend veel ik trok alleen iets minder maar je merkt het goed
|
|
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij? |
|
mt-driver |
5-8-2003 23:55 |
Posts: 231 |
jah dat is niet zo gek, een demper zorgt voor een zekere tegendruk. Maar het scheelt echt maar ietsjes met een brommer of je met enkele of dubbele demper rijd.
Dus mijn advies, doe niet zo moeilijk en maak gewoon een dubbele demper
|
|
|
|
Da_Pool |
6-8-2003 0:07 |
Posts: 43 |
Een demper is (haast) altijd nadelig voor vermogen, uitlaten zijn ontworpen zonder demper.
Een andere demper zou opzich een uitlaat kunnen veranderen, door een hogere gasdruk wordt de uitlaat heter (heet gas verplaatst sneller dus wordt de cilinder sneller "leeggehaald" en ook weer gevuld), en dus ook hoogtoeriger.
Net als het veranderen van de lengte en diameter van de stinger.
|
|
|
|
Pol de MT5 Crosser |
6-8-2003 0:12 |
 Posts: 2892 |
Ik heb niet het idee dat het zo werkt......2 takt heeft altijd tegendruk nodig. Dan is het volgens jou theorie nog het beste om zonder uitlaat te rijden dat is het snelts volgens jou
|
|
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij? |
|
Da_Pool |
6-8-2003 0:13 |
Posts: 43 |
Nee, ik schrijf dat het het beste zou zijn om zonder demper te rijden.
Uitlaat heb je nodig voor een goede vulling van de cilinder.
|
|
|
|
Muerte aka Ozzy |
6-8-2003 0:19 |
 Posts: 3255 |
bij mijn vorige bromding (een streetmagic) maakte ut gene donderuit of ik met of zonder demper reed, was alleen laagtoerig meer lawaaierig.. dus ik geloof er nix van
|
|
Trotse eigenaar van een Duuc 748 |
|
SyRuS |
6-8-2003 1:58 |
Posts: 171 |
zonder demper rijden terwijl je er 6 hebt hangen  . Met een hoogtoerige 2 takt schakel moet je eens zonder demper rijden. Let mn rs'je met gia pijp eens zonder demper stationair en gas open, was zeker boven de pijngrens want AUW. Leg er dan 5 fake ofzo naast maar ik vind het wat zielig hoor... Ga gewoon puur bruut voor de looks. Who cared about die 5 kl/h ofzo dat het gaat schelen, je hebt dan wel een wereldrecord ofzo onder een brommer
|
|
Don't drive faster then your guardian angel can fly! |
|
stoffelsmichiel |
6-8-2003 4:23 |
 Posts: 395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: E?nst
Om welke brommer gaat het eigenlijk?
Er is in ieder geval ook een Fasmem, die heeft aan beide kanten 1 uitlaat. Je zou hem eens onder een RS(2)/RX moeten zien. Supermooi. Prestaties zijn alleen niet al te goed.
afbeelding
iemand enig idee wat die kost met inbouwkosten onder een gpr. en of dat kan onder het oude model en of de prestaties slechter worden?
|
|
|
|
Pol de MT5 Crosser |
6-8-2003 9:21 |
 Posts: 2892 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Da_Pool
Nee, ik schrijf dat het het beste zou zijn om zonder demper te rijden.
Uitlaat heb je nodig voor een goede vulling van de cilinder.
Uitlaten worden ook gemaakt voor die dempers want ze weten dat niemand zonder demper rijd.....dus proberen ze hem goed te laten rijden met meerdere dempers zo dom zijn ze ook niet. Doen ze er een papiertje bij rijd het beste zonder demper
En nogmaals mijne trekt een stuk zachter zonder dat s bochtje tussen de buis en demper.
|
|
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij? |
|
JIMMY |
6-8-2003 9:40 |
 Posts: 2765 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stoffelmichiel
[...]
iemand enig idee wat die kost met inbouwkosten onder een gpr. en of dat kan onder het oude model en of de prestaties slechter worden?
Die Fasmen kost iets van 250 euro..
heb gehoord dat de prestaties niet super zijn, maar ik heb er geen ervaring mee..
en hoezo inbouwkosten  je zet hem er toch natuurlijk zelf onder man  wat denk je dat die brommerboeren tegenwoordig al vragen om er een simpel uitlaatje onder te zetten
Dit bericht is ge-edit door Big-Jay op 6-8-2003 9:41
|
|
|
|
SyRuS |
6-8-2003 15:07 |
Posts: 171 |
idd 250? kost ie, inbouwkosten weet ik niet, en hij rijd volgens die die hem hebben helemaal niet goed... Maja hij ziet er wel leuk uit eh
|
|
Don't drive faster then your guardian angel can fly! |
|
E |
6-8-2003 18:10 |
Posts: 173 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SyRuS
idd 250? kost ie, inbouwkosten weet ik niet, en hij rijd volgens die die hem hebben helemaal niet goed... Maja hij ziet er wel leuk uit eh
Zie 1e reply in topic daar zei ik al dat hij geen goede prestaties had
En op laten zetten, onze brommerboer kost iets van 35 euro per uur. Nou daar gaat je geld!!
|
|
|
|
User 927 |
6-8-2003 18:55 |
 Posts: 6405 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: E?nst
[...]
Zie 1e reply in topic daar zei ik al dat hij geen goede prestaties had 
En op laten zetten, onze brommerboer kost iets van 35 euro per uur. Nou daar gaat je geld!!
Dempers installeren: 3 uur werk, dag dag 100 euro, dan nog 90 euro voor 2 mooie dempers: 190 euro voor 2 dempertjes... kun je beter zelf ff uurtje klooien
|
|
|
|