Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Twinners

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 988 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11013 - Twinners
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3402 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

luuk_smits 5-8-2003 17:26 Print reply
Posts: 1073
uumm k heb jamarol twin op me mt5 scheelt edat dan zow veel
 
SyRuS 5-8-2003 18:51 Print reply
Posts: 171
dempers geven geen vermogenverlies maar die vertakkingen wel! In theorie kun je er zo veel dempers op zetten als je wil gaat niks schelen maar in de praktijk ga je als je de splitsing zelf gaat lassen wel wat vermogen kwijtspelen. Als je dan met 6 dempers in 3 gaat splitsen en dan nog eens wat kronkelen naar boven, links, rechts hehe... Gaat geen prestatieuitlaatje zijn dat kan ik je al verzekeren
 
Don't drive faster then your guardian angel can fly!
huh 5-8-2003 18:55 Print reply
Posts: 1755
Het zijn met name de splitsingen (bij een twinner) die voor een aanzienlijke hoeveelheid vermogensverlies kunnen zorgen, maar dat kan bij een gewone enkele demper ook hoor.

Een uitlaat is over het algemeen ontworpen zonder demper. Met name bij hoge prestatie uitlaten kun je het verschil goed merken. Een demper verlengt in principe de stinger, en verandert zo de prestaties. Als je uitlaat optimaal is zonder demper, kunnen je prestaties alleen maar negatief beinvloed worden met demper.

Dit bericht is ge-edit door huh op 5-8-2003 18:56
 
SyRuS 5-8-2003 19:03 Print reply
Posts: 171
prestaties best zonder demper? Gaat echt niet veel schelen hoor. In theorie kan het een heel klein beetje schelen maar merkbaar verschil zie ik niet gebeuren. Tegenover met een splitsing (of meerdere) ga je wel vermogenverlies merken.
 
Don't drive faster then your guardian angel can fly!
Nightbat 5-8-2003 19:09 Print reply

Posts: 550
truuk is dus om de pijpen naar je demper te verdunnen t.o.v je uitlaat?
 
SyRuS 5-8-2003 19:14 Print reply
Posts: 171
best is alle buizen even dik te houden en proberen bij een splitsing geen kleine compressie kamers te maken. Elke keer je splitst maak je een soort expansie snapje maar dan wel een heel fucked up en nutteloze zelfs negatieve expansie. Perfect een buis in 2 splitsen (dmv te lassen) ga je nooit perfect kunnen dat er geen verbreding of vernouwing is. Als je splitsing smaller is gaat het als een ring werken, is het breder als een extra expansie. Maar dat is echt allemaal grotendeels theorie. Ga nu niet denken dat je door 3 splitsingen en 6 dempers maar 25 meer gaat rijden. Maar ik denk met 3 splitsingen dat je toch een 5 - 10 km/h van je top gaat verliezen

Dit bericht is ge-edit door SyRuS op 5-8-2003 19:15
 
Don't drive faster then your guardian angel can fly!
verwijderd 5-8-2003 19:36 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

sinds wanneer maakt een andere demper uit kwa vermogen :? Tis toch geen scooter:P

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 4-8-2003 22:33


sinds altijd
 
Joscross 5-8-2003 19:59 Print reply

Posts: 12501
kheb 3 dempers verwisseld en het maakte bij mij iig geen zak uit
 
SyRuS 5-8-2003 20:12 Print reply
Posts: 171
meestal is dat niet merkbaar maar de ene uitlaat kan een yasuni demper vb net goed liggen en een giannelli demper slecht dan kun je dat mischien een heel klein beetje merken maar scheelt zo heel veel niet hoor
 
Don't drive faster then your guardian angel can fly!
ties 5-8-2003 21:33 Print reply
Posts: 1333
merk je bij na niet omdat ze bijna evelang zijn vaak en even breed.
 
Pol de MT5 Crosser 5-8-2003 22:16 Print reply

Posts: 2892
Ja ik wil ook een twinner op me mt maar ik hoorde dat dan je luchtfilterbox er uit moet?
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
Pol de MT5 Crosser 5-8-2003 22:17 Print reply

Posts: 2892
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SyRuS

dempers geven geen vermogenverlies maar die vertakkingen wel! In theorie kun je er zo veel dempers op zetten als je wil gaat niks schelen maar in de praktijk ga je als je de splitsing zelf gaat lassen wel wat vermogen kwijtspelen. Als je dan met 6 dempers in 3 gaat splitsen en dan nog eens wat kronkelen naar boven, links, rechts hehe... Gaat geen prestatieuitlaatje zijn dat kan ik je al verzekeren



Ja? serieus?
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
DragoN 5-8-2003 22:22 Print reply
Posts: 303

en wat d8 je hier van? om t vermogen verlies tegen te gaan, t blijft r vet uitzien, en lekker hard geluid
(die "echte pijp" moet je dan wel langs of over de 8erband laten gaan maarwel zo dat t niet opvalt en geen last heb v rook)

alternatief: 1 echte uitlaat en sluit de rest af, ook geen vermogen verlies...
 
Death Before Dishonor
mt-driver 5-8-2003 22:44 Print reply
Posts: 231
beetje onzinnig vind je niet?
 
DragoN 5-8-2003 22:52 Print reply
Posts: 303
hoezo?
 
Death Before Dishonor

Dit topic is 3402 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved