Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Omschakelbare toerenbegrenzers

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1266 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11009 - Omschakelbare toerenbegrenzers
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3477 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DragoN 4-8-2003 18:31 Print topicpost
Posts: 303
ik heb ooit ns iets gelezen over omschakelbare toerental begrenzers, dat t vrij handig (en ook illegaal) is als je met n opgevoerde brommer/scooter word gepakt en op de rollerbank word gezet, je hoeft alleen maar n schakelaaertje om te zetten en viola hij loopt netjes hoe je m ingesteld hebt, maar weet ook iemand hoe de zoon ding moet monteren, waar je die krijgt, hoeveel ze kosten, kwaliteit, hoe je m moet instellen etc.

enne kun je m ook tijdens t rijden omschakelen of als hij stationair loopt? (zonder schade aan je ding te krijgen)
 
Death Before Dishonor

rs oxbow 4-8-2003 18:43 Print reply
Posts: 620
ik heb op al mijn brommers zo'n begrenzer staan,

condensator van 1,5uF of 1,3uF en een klein schakelaartje is alles wat je nodig hebt, pokkesimpel hoor
 
master of disaster_rs50 4-8-2003 20:06 Print reply
Posts: 1839
ja,als je weet hoe 't in elkaar zit wel ja
Ik snap er in iedergeval nix van van die uF.

Maareh,je kan je kan die begrenzers gewoon in elke willekeurige bromfietszaak kopen zowat.
Je hebt verschillende modellen:
schakelaar=55km/h
schakelaar +12 verschillende standen
Of met morse code,deze word dmv rem signalen geactiveert en rijd je broms ook iets van 50a55.
De meeste zijn rond de 40 euro ofzo d8 ik,gewoon ff bij je dealer vragen.

Er zijn trouwens ook modellen,die hebben 12 standen,en worden geactiveer dmv een afstandbediening,zeer handig,maar kost wel iets van 80 euro.

Maar let er wel op: begrenzer zijn slecht voor je onsteking,en kunnen alles qua onstekeing slopen.
bij verkeerde montage kan de schade on herstelbaar zijn!
Ik advisser je om 't een ervaren iemand te laten doen.


Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 4-8-2003 20:08
 
lalalalalala i can't hear you
E 4-8-2003 21:54 Print reply
Posts: 173
Aansluiten is opzich niet al te moeilijk.

Voorbeeld van 12 standen begrenzer, je hebt 2 draden. 1tje voor aarde en de ander komt gewoon op je signaaldraad die naar je bobine gaat.
 
master of disaster_rs50 5-8-2003 14:01 Print reply
Posts: 1839
alleen rs dradenkleur,komt niet overeen met de kleuren die op de gebruiks aanwijzingen staan.
Ik geloof dat er op de handleiding staat dat de witte draad je signaal draad is,en bij rs is de signaaldraad juist de rode.
 
lalalalalala i can't hear you
DragoN 5-8-2003 23:22 Print reply
Posts: 303
Maar molt het je brommer zoals k vaak hoor, enne wat word er gemold?
 
Death Before Dishonor
spaanplaat 6-8-2003 0:38 Print reply
Posts: 691
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50

alleen rs dradenkleur,komt niet overeen met de kleuren die op de gebruiks aanwijzingen staan.
Ik geloof dat er op de handleiding staat dat de witte draad je signaal draad is,en bij rs is de signaaldraad juist de rode.


bij rs maakt het uit of je oud/nieuw type hebt, maar er staat ook aprilia op de gebruiksaanwijzing niet rs rs heeft naar mijn weten 4 verschillende kleurcode's voor 4 verschillende modellen.. verscheeld per jaar d8 ik.
Over het algemeen kunnen het de rode, witte en ik d8 oranje draad zijn bij rs.

edit :

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DragoN

Maar molt het je brommer zoals k vaak hoor, enne wat word er gemold?


je moet er geen lange stukken mee gaan rijden, dan kan het zijn dat die dingen je cdi/bobine kweet nie meer welke v/d 2 maar 1 v/d 2 kan dan kapot gaan.. ik d8 cdi

Dit bericht is ge-edit door spaanplaat op 6-8-2003 0:39
 
master of disaster_rs50 6-8-2003 13:46 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spaanplaat

[...]


bij rs maakt het uit of je oud/nieuw type hebt, maar er staat ook aprilia op de gebruiksaanwijzing niet rs rs heeft naar mijn weten 4 verschillende kleurcode's voor 4 verschillende modellen.. verscheeld per jaar d8 ik.
Over het algemeen kunnen het de rode, witte en ik d8 oranje draad zijn bij rs.
]


Opde gebruiks aanwijzing van je begrenzer staat dat 't een witte draad moet zijn.
Bij mijn rs,en 't 2000 model hebben zeker weten allebei de rooie draad nodig.
Dus denk dat de nieuwere modellen ook nog steeeds de rode ,signaal, draad hebben.



Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 6-8-2003 13:46
 
lalalalalala i can't hear you
JIMMY 6-8-2003 14:00 Print reply

Posts: 2765
jeej, heb zonet een variabele toerenbegrenzer bij 50cc.nl besteld
hoop dat ik hem nog voor het weekend, of zaterdag heb, en dan ff testen
 
master of disaster_rs50 6-8-2003 14:06 Print reply
Posts: 1839
goed oppassen met aansluiten,want er hoeft maar 1 draadje verkeert te zitten,en je hebt on herstel bare schade
 
lalalalalala i can't hear you
JIMMY 6-8-2003 14:08 Print reply

Posts: 2765
oke zal ik doen

opzig is het niet zo moeilijk toch..1 draadje op de aarde, en 1 draadje op de signaaldraad die naar de bobine gaat, zoals iemand hier zij

en moet je die signaaldraad dan een stukje strippen oid..?
maar er zat een handleiding bij zij die marcel van 50cc..

nu alleen nog een mooi plaatsje voor die schakelaar zoeken..

Dit bericht is ge-edit door Big-Jay op 6-8-2003 14:11
 
dreakx 6-8-2003 16:53 Print reply
Posts: 123
eeuhh FAQ??
 
JIMMY 6-8-2003 16:55 Print reply

Posts: 2765
wat is daarmee
 
dreakx 6-8-2003 17:00 Print reply
Posts: 123
ik weet niet
 
zundapp_gts 6-8-2003 17:43 Print reply

Posts: 307
als iemand iets verteld dan is het "zei" kork

Het moet trouwens de signaaldraad naar je CDI zijn volgens mij en niet naar je bobine.
 
De Schout 6-8-2003 17:59 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundapp_gts

als iemand iets verteld dan is het "zei" kork

Het moet trouwens de signaaldraad naar je CDI zijn volgens mij en niet naar je bobine.


idd op de signaal draad naar de cdi
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 3477 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved