Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #11009 - Omschakelbare toerenbegrenzers
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 3483 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
DragoN |
4-8-2003 18:31 |
Posts: 303 |
ik heb ooit ns iets gelezen over omschakelbare toerental begrenzers, dat t vrij handig (en ook illegaal) is als je met n opgevoerde brommer/scooter word gepakt en op de rollerbank word gezet, je hoeft alleen maar n schakelaaertje om te zetten en viola hij loopt netjes hoe je m ingesteld hebt, maar weet ook iemand hoe de zoon ding moet monteren, waar je die krijgt, hoeveel ze kosten, kwaliteit, hoe je m moet instellen etc.
enne kun je m ook tijdens t rijden omschakelen of als hij stationair loopt? (zonder schade aan je ding te krijgen)
|
|
Death Before Dishonor |
|
rs oxbow |
4-8-2003 18:43 |
Posts: 620 |
ik heb op al mijn brommers zo'n begrenzer staan,
condensator van 1,5uF of 1,3uF en een klein schakelaartje is alles wat je nodig hebt, pokkesimpel hoor
|
|
|
|
master of disaster_rs50 |
4-8-2003 20:06 |
Posts: 1839 |
ja,als je weet hoe 't in elkaar zit wel ja
Ik snap er in iedergeval nix van van die uF.
Maareh,je kan je kan die begrenzers gewoon in elke willekeurige bromfietszaak kopen zowat.
Je hebt verschillende modellen:
schakelaar=55km/h
schakelaar +12 verschillende standen
Of met morse code,deze word dmv rem signalen geactiveert en rijd je broms ook iets van 50a55.
De meeste zijn rond de 40 euro ofzo d8 ik,gewoon ff bij je dealer vragen.
Er zijn trouwens ook modellen,die hebben 12 standen,en worden geactiveer dmv een afstandbediening,zeer handig,maar kost wel iets van 80 euro.
Maar let er wel op: begrenzer zijn slecht voor je onsteking,en kunnen alles qua onstekeing slopen.
bij verkeerde montage kan de schade on herstelbaar zijn!
Ik advisser je om 't een ervaren iemand te laten doen.
Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 4-8-2003 20:08
|
|
lalalalalala i can't hear you |
|
E |
4-8-2003 21:54 |
Posts: 173 |
Aansluiten is opzich niet al te moeilijk.
Voorbeeld van 12 standen begrenzer, je hebt 2 draden. 1tje voor aarde en de ander komt gewoon op je signaaldraad die naar je bobine gaat.
|
|
|
|
master of disaster_rs50 |
5-8-2003 14:01 |
Posts: 1839 |
alleen rs dradenkleur,komt niet overeen met de kleuren die op de gebruiks aanwijzingen staan.
Ik geloof dat er op de handleiding staat dat de witte draad je signaal draad is,en bij rs is de signaaldraad juist de rode.
|
|
lalalalalala i can't hear you |
|
DragoN |
5-8-2003 23:22 |
Posts: 303 |
Maar molt het je brommer zoals k vaak hoor, enne wat word er gemold?
|
|
Death Before Dishonor |
|
spaanplaat |
6-8-2003 0:38 |
Posts: 691 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50
alleen rs dradenkleur,komt niet overeen met de kleuren die op de gebruiks aanwijzingen staan.
Ik geloof dat er op de handleiding staat dat de witte draad je signaal draad is,en bij rs is de signaaldraad juist de rode.
bij rs maakt het uit of je oud/nieuw type hebt, maar er staat ook aprilia op de gebruiksaanwijzing niet rs rs heeft naar mijn weten 4 verschillende kleurcode's voor 4 verschillende modellen.. verscheeld per jaar d8 ik.
Over het algemeen kunnen het de rode, witte en ik d8 oranje draad zijn bij rs.
edit :
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DragoN
Maar molt het je brommer zoals k vaak hoor, enne wat word er gemold?
je moet er geen lange stukken mee gaan rijden, dan kan het zijn dat die dingen je cdi/bobine kweet nie meer welke v/d 2 maar 1 v/d 2 kan dan kapot gaan.. ik d8 cdi
Dit bericht is ge-edit door spaanplaat op 6-8-2003 0:39
|
|
|
|
master of disaster_rs50 |
6-8-2003 13:46 |
Posts: 1839 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: spaanplaat
[...]
bij rs maakt het uit of je oud/nieuw type hebt, maar er staat ook aprilia op de gebruiksaanwijzing niet rs rs heeft naar mijn weten 4 verschillende kleurcode's voor 4 verschillende modellen.. verscheeld per jaar d8 ik.
Over het algemeen kunnen het de rode, witte en ik d8 oranje draad zijn bij rs.
]
Opde gebruiks aanwijzing van je begrenzer staat dat 't een witte draad moet zijn.
Bij mijn rs,en 't 2000 model hebben zeker weten allebei de rooie draad nodig.
Dus denk dat de nieuwere modellen ook nog steeeds de rode ,signaal, draad hebben.
Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 6-8-2003 13:46
|
|
lalalalalala i can't hear you |
|
JIMMY |
6-8-2003 14:00 |
Posts: 2765 |
jeej, heb zonet een variabele toerenbegrenzer bij 50cc.nl besteld
hoop dat ik hem nog voor het weekend, of zaterdag heb, en dan ff testen
|
|
|
|
master of disaster_rs50 |
6-8-2003 14:06 |
Posts: 1839 |
goed oppassen met aansluiten,want er hoeft maar 1 draadje verkeert te zitten,en je hebt on herstel bare schade
|
|
lalalalalala i can't hear you |
|
JIMMY |
6-8-2003 14:08 |
Posts: 2765 |
oke zal ik doen
opzig is het niet zo moeilijk toch..1 draadje op de aarde, en 1 draadje op de signaaldraad die naar de bobine gaat, zoals iemand hier zij
en moet je die signaaldraad dan een stukje strippen oid..?
maar er zat een handleiding bij zij die marcel van 50cc..
nu alleen nog een mooi plaatsje voor die schakelaar zoeken..
Dit bericht is ge-edit door Big-Jay op 6-8-2003 14:11
|
|
|
|
dreakx |
6-8-2003 16:53 |
Posts: 123 |
eeuhh FAQ??
|
|
|
|
JIMMY |
6-8-2003 16:55 |
Posts: 2765 |
wat is daarmee
|
|
|
|
dreakx |
6-8-2003 17:00 |
Posts: 123 |
ik weet niet
|
|
|
|
zundapp_gts |
6-8-2003 17:43 |
Posts: 307 |
als iemand iets verteld dan is het "zei" kork
Het moet trouwens de signaaldraad naar je CDI zijn volgens mij en niet naar je bobine.
|
|
|
|
De Schout |
6-8-2003 17:59 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zundapp_gts
als iemand iets verteld dan is het "zei" kork
Het moet trouwens de signaaldraad naar je CDI zijn volgens mij en niet naar je bobine.
idd op de signaal draad naar de cdi
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Dit topic is 3483 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|