Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MB vraag

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 945 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #11002 - MB vraag
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1162 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wackoflo 4-8-2003 12:35 Print topicpost
Posts: 33
Ik heb net een honda MB en ben nog wat een newb met die dingen omdat ik altijd scooters heb gehad...

et probleem is et volgende:
Nadat ik em gekocht liep ie wle ok op half gas en vol gas wilde niet> carb afstelling dacht ik dus maar dat was niet et geval. Het probleem bleef. Dus ik denk laat ik maares kijken hoe de cilinder deruit ziet enzo... zie ik dat de uitlaat poort en de spoelpoorten niet volledig openen :S

De zuiger komt wel op de juiste plaats bovenin dus dat zou beteken dat de krukas de kort is oid.

Duidelijk is dus dat de as en de cilinder neit bij elkaar horen... is het mogelijk dat de as een MB8 as is? want dit is een 50snel cilinder.

khoop dat jullie weten wat er hier nu niet klopt


 

brommercrazy 4-8-2003 13:09 Print reply

Posts: 2594
Het kan in iedergeval geen mb8 krukas zijn omdat die veel langer is, en die niet eens in een 50 blok past, Waarschijnlijk zul je het toch bij de afstellingen moeten zoeken, nergens geen valse lucht, filter schoon, juiste sproeier, en luchtschroef

 
wackoflo 4-8-2003 13:15 Print reply
Posts: 33
de poorten openen maar voor 85% ofzo... dat klopt toch niet? maar stel dat ik de squish zoon eind zou vergroten dan zouden de poorten wel openen maar er een groot compressieverlies zijn.

Het maakt ook niet uit hoe ik me carb afstel (je merkt wel verschil hoor) maar et probleem van het gepruttel bij volgas en dat hij nauwelijks over de 6 tot 7000 toeren komt. De carb heeft het nix mee te maken.

kheb me digicam nu niet thuis anders had ik der een foto van gemaakt...
 
brommercrazy 4-8-2003 13:16 Print reply

Posts: 2594
Welke kleur heeft de bougie?
 
MWvdK 4-8-2003 13:16 Print reply

Posts: 2247
Probeer et eerst es op te lossen met extra voetpakkingen ( gewoon ff kijken hoe die dan loopt ), evt kan je dan iets van je cilinder af laten draaien, om je compressieverlies te compenseren.
 
wackoflo 4-8-2003 13:37 Print reply
Posts: 33
xal et proberen... maar kvind et zo raar. Die cilinder is denk ik toch wel gemaakt voor een honda MB want zo ziet ie der wel uit.

Tis ook geen extreem snelle cilinder want toen ik de uitlaatpoort zag kwam ik niet meer bij vant lachen

nou ik ga voetpakkingen halen binnenkort en dan kijk ik wle ff hoe et loopt.

iemand nog een tip voor et controleren of hij ook valse lucht zuigt? (plaatsen waar et welles voorkomt bij een MB)
 
wackoflo 4-8-2003 13:40 Print reply
Posts: 33
btw de als ik de carb zo afstel dat de bougie een mooie koffiemetmelkbruine kleur heeft hou ik nogsteeds mijn probleem...
 
MWvdK 4-8-2003 13:43 Print reply

Posts: 2247
Tjsa, dan zal et tog van die cilinder komen.. ( je rijd tog niet met een originele gietijzeren he! )
 
wackoflo 4-8-2003 13:57 Print reply
Posts: 33
kan dat et probleem zijn dan?
 
wackoflo 4-8-2003 14:08 Print reply
Posts: 33
op de inlaatzijkant van de cilnder staat HM-166 en op de zijkant van de cilnider staat A-3

een merk kank verder niet vinden en het is wle een gietijzeren...
 
wipe-out 4-8-2003 23:53 Print reply

Posts: 7672
is een originele cilinder

alles waar HM 16 6 op staat is origineel 50, alles met HM 18 3 erop is ori 80
 
wackoflo 5-8-2003 0:44 Print reply
Posts: 33
"Tjsa, dan zal et tog van die cilinder komen.. ( je rijd tog niet met een originele gietijzeren he! )"

tis dus wel een ori> is dat et probleem dan?

 
Saknet 5-8-2003 4:50 Print reply

Posts: 10355
nee het is een wonder mijn ori kwam niet voorbij de 6000rpm
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Honda MBX80 5-8-2003 8:38 Print reply
Posts: 258
Je kan ook nog proberen m wat meer voorontsteking te geven, evt ff een ander filtertje ofzo. Maar als het een std. cilindertje is, dan wordt het denk toch een lastig probleem.
 
wackoflo 5-8-2003 9:12 Print reply
Posts: 33
nou bedankt allemaal dan ben ik alweer een heel eind verder... ws komt et ook doordat een 20mm op een ori cilinder natuurlijk geen zin heeft dan gezien de ziek kleine spoelpoortjes.

Maar voorontsteking? volgens mij is mijn ontsteking geregeld met een CDI en kan ik de grondplaat maar een klein beetje verdraaien. Kheb het al geprobeerd en het haal tniet veel uit.

Openen alle standaard cilinders dan niet volledig hun poorten?
 
MWvdK 5-8-2003 10:09 Print reply

Posts: 2247
Ik heb niet zoveel verstand van std cilindertjes, maar het is zowieso niet goed, als ik jou was zou ik ff snel opzoek gaan naar een andere!
 

Dit topic is 1162 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved