Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - top gezakt. MB5

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 809 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10994 - top gezakt. MB5
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 606 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

lafstafarian 4-8-2003 0:05 Print topicpost

Posts: 446
Ey,
Ik kwam eerst met 18mm dell'orto op me 50 imitatie cilinder op een top van 70kmh op de teller. Hij draaide erg onrustig en viel constant uit. Compleet niet stationair ook. Bij volgas maakte ie een vreemd geluid en zakte hij enorm terug in toeren. En ik kon de bougie elke 2 dagen vernieuwen.

Ik dus proberen oplossen. Kleinere carb. 16 mikuni. Kheb nieuwe zuiger, nieuwe powerfilter (zat al 1 op), sproeier 90. En op et laatst de tandwiel vrh van 15/45 naar 13/45.
Draait nu stationair, netjes, geen bougies naar de klote (veranderd van hittegraad 7 nu naar 8).

En nu kan ik nie harder dan 55kmh . Hmmz. Waar ligt dat voor het grootste deel aan?
En owjah ik kan nog steeds niet volgas rijden. Maakt geen raar geluid meer maar hij zakt wel in 1 keer in toeren bij volgas. Er komt ook wat rook uit de uitlaat. Kleinere sproeier misschien?

(me set-up vind je bij me profiel)
 

SIWWN 4-8-2003 1:17 Print reply
Posts: 7079
tis gewoon de afstelling...

Beetje met sproeiers enzo kutten,

Kijk effe naar je bougiekleur:

donker = te grote sroeier
licht = te kleine sroeier

Dit bericht is ge-edit door SIWWN op 4-8-2003 1:18
 
jessy 4-8-2003 10:09 Print reply

Posts: 2570
en anders de tandwielverhouding, tenminste als ie nu beter trekt...dan wel
 
Pistonpen Paultje 4-8-2003 10:19 Print reply

Posts: 8678
Em, trekt hij niet ergens valse lucht? (check voral de olieaansluiting.
 
MWvdK 4-8-2003 13:08 Print reply

Posts: 2247
Gewoon ff goed afstellen.. met die 16mm moet ie wel 80 kunnen lopen
 
lafstafarian 4-8-2003 14:29 Print reply

Posts: 446
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

Em, trekt hij niet ergens valse lucht? (check voral de olieaansluiting.


Valse lucht had ie eerst wel. Ik heb nu alle pakkingen bij carb en cil vernieuwd en die olieaansluitingen heb ik afgesloten.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MWvdK

Gewoon ff goed afstellen.. met die 16mm moet ie wel 80 kunnen lopen


Met die imitatie cil 80? hmm, dan zullen der wel meer dingetjes fout zitten.

Dit bericht is ge-edit door lafstafarian op 4-8-2003 14:30
 
luuk_smits 4-8-2003 15:40 Print reply
Posts: 1073
uumm miskien is je cilinder lui??


 
MWvdK 4-8-2003 16:42 Print reply

Posts: 2247
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lafstafarian


Met die imitatie cil 80? hmm, dan zullen der wel meer dingetjes fout zitten.

Dit bericht is ge-edit door lafstafarian op 4-8-2003 14:30


Ik heb verscheidene 50ccs gehad (ook die die jij hebt), en met een 12mm liepen ze al tegen de 80, dus met een 16 zal dat makkelijk moeten kunnen ( zonder speciale uitlaten ed. )
 
Saknet 4-8-2003 18:27 Print reply

Posts: 10355
ja joh met een 12mm en ori filter (zonder begrensers in pijpies) kan ie nog wel 95 rijden met een goeie 70cc cilinder. word wel wat warmpies. 12mm+50imi rijd perfect allene met std snel pijp geen kracht onderin wat ideaal is als je voor de politie doet alsof je brommer origineel is.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
MWvdK 4-8-2003 21:01 Print reply

Posts: 2247
Welke uitlaat is dan wel voor lagere toeren?
 
lafstafarian 4-8-2003 23:26 Print reply

Posts: 446
Okeej,
Kstond vanmiddag voor de deur van de brommerboer. Gesloten. Naja morgen dan maar sproeiers kopen. Wat raden jullie me aan. Kheb nu mikuni 90. Enne ik koop er 3 ofzow. Wat zijn de beste stappen voor wat afstellen. Dus 80, 70 en 100 ofzow. Offe wat anders. En als iemand ongeveer zelfde set up heeft hoor ik graag welke sproeier je heb, ben ik wa verder.
 
blackd3vil 5-8-2003 19:05 Print reply
Posts: 53
kleiner cabr of beter afstellen en eens naar de bobine kijke
succes

 
lafstafarian 5-8-2003 20:24 Print reply

Posts: 446
Ik wil af en toe mijn tandwielverhouding veranderen. Kijken wat beter rijdt, wat lekker trekt wat hoogste top geeft etc. Maarre ik ben dus van 15/45 naar 13/45 gegaan. Enne mijn ketting hing wel erg slap toen al bij die 15/45. Ik denk als ik nu die 13 voor derop zet hangt nog slapper. Dus ik de ketting inkorten. Kleinere tndwiel voor. En die zat gelijk helemaal strak. Het kutte is nu dat ik geen grotere dan 13 voor kan zetten. Moet ik voor elke tandwiel een ketting erbij kopen?
Hoe doe ik dit? Hoe doen jullie dit? PLssss HELP.

edit: Ohja. Hij gaat naar mijn gevoel te snel naar overtoeren dus ik wil weer grotere voor zetten.

Dit bericht is ge-edit door lafstafarian op 5-8-2003 20:25
 
Olaf 5-8-2003 20:43 Print reply
Posts: 473
als je je ketting strakker wilt zetten moet je niet gaan inkorten maar je wiel eerst los maken, ketting erop en dan met de kettingspanners afstellen.
 
lafstafarian 6-8-2003 11:34 Print reply

Posts: 446
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dt50mx

als je je ketting strakker wilt zetten moet je niet gaan inkorten maar je wiel eerst los maken, ketting erop en dan met de kettingspanners afstellen.


Eh ja. Met kettingspanners verplaats je toch je achterwiel een stukje naarvoren of naar achteren? Of heb ik dat verkeerd begrepen. Want dat heb ik al geprobeerd, en de ketting hing nog veel te slap.
 

Dit topic is 606 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved