Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Wegracertjes (schakel)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 971 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10992 - Wegracertjes (schakel)
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3673 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rieju RS2 Matrix 4-8-2003 0:13 Print reply
Posts: 273
ik heb m de eerste 500km begrend gelaten, dan kan je toch al niet zoveel toeren maken enz en heb gewoon een beetje rustig aan gedaan.. niet teveel gas enz..

Erg belangrij is dat je m eerst warm rijd.. vooral in het begin..

(na 500km heb je de 1e beurt en mijn dealer deed dat gratis+opvoeren (onbegrenzen).. weet niet waar je woon maar ik ben erg tevreden over Roke motors in Woerden (www.roke.nl)

suc6 met je aankoop en vooral veel plezier

EDIT: ik verw8 dat je nog niet zo veel ervaring met brommers hebt want 200cc op een brommer...... tja t kan wel maare na t onbegrenzen schrok ik al ff (went wel snel). Maar ik denk dat je 70 a 80cc als maximem moet houden (welke brommer je ook koopt).. ik houd m 50 en koop miss. nog eens een ander uitlaatje.. voorlopig vind ik 95km genoeg

Dit bericht is ge-edit door Rieju RS2 Matrix op 4-8-2003 0:16
 
!!Mocht ik Balkenende tegenkomen schop ik m voor z'n ballen!!!
SyRuS 4-8-2003 1:12 Print reply
Posts: 171
jesus wat deze kerel gaat doen weet ik ook niet goed. Lemme gues... Kerel dat net 16 geworden is en hij wil iets, snel. Natuurlijk denkt hij dat brommerrijden heel makkelijk enzo is en sleutelen nog makkelijker. Even een 200cc blokje onder een nieuwe brommer gooien hupaaa. Maja, je doet maar.
RS, RX en RS2 hebben allemaal AM6 blok dat vrij betrouwbaar is en vooral snel.
RS en RS2 hebben een heel lekker frame dat je voor zover ik weet niet makkelijk scheef zal krijgen. RX frame weet ik niet zo, is een iets simpeler framepje geloof ik. Oude derbi zijn vooral betrouwbare bakken en de nieuwe weet ik je eigenlijk niks van te vertellen. Derbi heeft trouwens zn eigen blok moest je het je afvragen (ook betrouwbaar maar net iets trager dan AM6).
Top van zowat alle nieuwe schakels is iets van een 95 - 100 km/h. Steek er een grotere carbu en uitlaat onder en je rijd heel snel goed boven de 100. Ander blok onder gooien, dream on ik wil het wel zien gebeuren. ALs je nu ?cht met meer cc's moet rijden doe dan zoals ik. Ik heb naast mn rs 50 ook een rs 125 waar ik soms op rij met het motorplak van mijn oom, geen flik die me tegenhoud (wel oplettem dat je niet gelitst wordt want dan is het op zijn rekening eh)

maja, succces, van de uitleg die je eerst gaf zie ik je de 18 jaar niet halen. Op 200 cc brommer ofzo beginnen, net zo een maf die op zn 21 meteen een R1 ofzo tussen zn benen gooit. RIP
 
Don't drive faster then your guardian angel can fly!
Xanthi84 4-8-2003 1:47 Print reply
Posts: 994
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SyRuS



maja, succces, van de uitleg die je eerst gaf zie ik je de 18 jaar niet halen. Op 200 cc brommer ofzo beginnen, net zo een maf die op zn 21 meteen een R1 ofzo tussen zn benen gooit. RIP


yep idd,je moet niet dom zijn om een aars te zijn h?...
die kerel zie ik waarschijnlijk in de krant: RIP
 
Nightbat 4-8-2003 1:58 Print reply

Posts: 550
Eerlijk is eerlijk, zo ken ik een hoop jongens en volgens mij zijn er hier ook een hoop die zich er schuldig aan hebben gemaakt

aantal brommerongelukken is gedaald, dus ik denk dat het wel snor zit

flikker er een 125cc onder en Race ze gozer!
(It's better to be lucky than good!)
 
MWvdK 4-8-2003 12:49 Print reply

Posts: 2247
Maar die derbi blokken/frames zijn tog ook gemaakt voor 80cc ofnie?
 
SIWWN 4-8-2003 12:53 Print reply
Posts: 7079
Dacht dat die GPR frames enzo voor/van 125cc waren
 
rs oxbow 4-8-2003 12:55 Print reply
Posts: 620
am6 blok met 24mm dell'orto en dure 70cc vlamt hard genoeg hoor

waarom een andere blok steken
 
master of disaster_rs50 4-8-2003 14:13 Print reply
Posts: 1839
als dat als past.
250 cc blok pas er niet eens tussen denk ik.
als ik de rs 125 hier in m'n schuurtje naast m'n rs50 zie staan denk al dat 't krap word als je dat over wilt zetten.
250 blok past er never op.

 
lalalalalala i can't hear you
Erik_P 4-8-2003 15:49 Print reply

Posts: 690
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

er zijn ook 2 cilinder (race) brommers gemaakt...


Jah 4takt, en dat schiet nog nix op. Meerdere cilinders kan niet op een tweetakt, en als het wel zou kunnen zou het onzin zijn, alleen maar extra tanwielen en gewicht, kun je beten 1x100cc neme dan 2x50cc...


 
-
DragoN 4-8-2003 16:37 Print reply
Posts: 303
Hmmmmm ja, k snap t nu wel allemaal, na wat advies van de echte brommer experts, denk ik tog dat ik van me maffe idee van n 200cc af ben
k denk k hou t op 80/90cc max, maar t ging om t idee, hoe t frame daar op zou reageren

maar toch thnx

EDIT: op n ander forum begon iemand te lullen over iets pk, moet ik dan denken aan een bv. 50/70/80 cc snel/race ofzo (je weet wel die cilinders die meer toeren maken)

Dit bericht is ge-edit door DragoN op 4-8-2003 16:41
 
Death Before Dishonor
SyRuS 5-8-2003 0:06 Print reply
Posts: 171
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50

als dat als past.
250 cc blok pas er niet eens tussen denk ik.
als ik de rs 125 hier in m'n schuurtje naast m'n rs50 zie staan denk al dat 't krap word als je dat over wilt zetten.
250 blok past er never op.


cool, ook een rs 125 naast een 50? me 2

zo zie je maar dat het zo maf nog niet is om een motor te hebbe naast een brommer. Maar ik denk dat het nog wel te doen is 125 blok onder rs 50 hoor (nieuw model dan). Alleen zou het gewoon dom en nutteloos zijn

Ik begin meer en meer te snappen dat je het circuit op wil terwijl je er minder dan niks van weet, NIET DOEN. 80-90cc? lol toch niet. bestaan 88cc cil en 72cc cil's voor op am blokjes en derbi blokjes enzo... Ik ben wat nieuwsgierig wat ben je nu eigenlijk van plan kerel?
 
Don't drive faster then your guardian angel can fly!
Saknet 5-8-2003 5:03 Print reply

Posts: 10355
nouw weetje keerl je hebt 50blokjes, daar ken je gewoon n andere cilinder of uitlaat of carb op pleuren en dan ga je weer harder, en als je op een gegeven moment het gene eruit gehaald hebt wat erin zit en je wil nog meer, dan neem je een 80cc blok, en als je daar zat van bent, dan koop je er een 110 of 125cc cilinder bij.. iig iets in die trend je heb natuurlijk ook 50blokken waar maximaal 100cc op past etcetera...

punt is dat je best kan beginne met iets dat 50 rijd en daar een tijdje mee het openbare vervoer onveilig mee maakt, dat is al gevaarlijk genoeg voor broekies

maja als je dood wil tis je eigen vrije wil he


Dit bericht is ge-edit door barteld op 5-8-2003 5:04

Dit bericht is ge-edit door barteld op 5-8-2003 5:05
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Rs0wnage 5-8-2003 12:16 Print reply
Posts: 170
rs frame van 125cc is het zelfde als van 50cc alleen de achterbrug is anders daar zou ik dus wel opletten 125cc is minimaal 2x zo dik, denk dat het inprinciepe zou kunne maar als je net 16 word lijkt het me niet zo slim om tedoen, ga eerst maar es op je plaat met een 50cc voor je 125cc neemt, want met 50cc ga je al hard genoeg onderuit, en je kunt better een 125cc kope dan zo make als jij wilt, veiliger en kosten kunne niet zo veel hoger zijn. inprinciepe zouden ze het allemaal houden, met maybe wat versteveging. zie daar maar, is makkelijker dan zelf d'r mee teprutsen, zijn wel opknappers maar jah http://www.125cc.nl/showmotor.asp?pid=236

en je bent er echt niet met een anderblok, passend make van uitlaat, andere remschijven ect je krijgt hoge kosten

Dit bericht is ge-edit door Rs0wnage op 5-8-2003 12:22
 
http://www.geocities.com/aprilia_rs_ownage
SyRuS 5-8-2003 18:59 Print reply
Posts: 171
huh, frame van een 125 is wel heel wat anders dan dat van een 50 eh. Is veel robuster, iets breder, en toch een 10 cm's langer. Is echt helemaal anders hoor vriend . Maar omdat er nog veel plaats zit in een rs (nieuw mod) denk ik dat je er een 125 blok wel onder zou kunnen krijgen. Mits je wel een powerfilter gaat gebruiken want plaats voor een 125 zn luchtbak ga je niet hebben. Als je onder dat 125 blok dan een 180cc cil gooit heb je wat hij eerst wou een 200 (groso modo) cc onder een brommer eh.

?cht over 125's ten opzichte van 50's rs'en hoor je de raarste dingen of vragen ze de raarste dingen. Ganse kappenset van een 125 op een 50 steken wat een lol, de tank alleen al is zeker 10 cm langer en dan hebben we het zelfs nog niet over de ophangpunten gehad

http://www.chinchill.../yoniweb/bolides.htm
mijn bolidetjes
 
Don't drive faster then your guardian angel can fly!
DragoN 6-8-2003 23:44 Print reply
Posts: 303
Quote:
Ik begin meer en meer te snappen dat je het circuit op wil terwijl je er minder dan niks van weet, NIET DOEN. 80-90cc? lol toch niet. bestaan 88cc cil en 72cc cil's voor op am blokjes en derbi blokjes enzo... Ik ben wat nieuwsgierig wat ben je nu eigenlijk van plan kerel?


1. RS2 kopen
2. inrijden, daarna onbegrenzen
3. snelste pijp voor RS2 dr onder, maybe wat wijzigingen met tantwiel, carb.
4. goede omzetbare toerenbegrenzer
5. ff kloten met quad pijp constructie of t lukt enz. maybe dikkere banden als t uitkomt en koplampen verfraaien, en DRAGON om me ding laten brushen
6. meer CC (70 of 80 tot 90)
7. mn kamer opmaken..

dis ongeveer mn schema

dit gebeurt wel allemaal op wat langere termijn want voor alles zal k moeten w88 tot k t geld tot beschiking heb

maar iemand nog tips?

Dit bericht is ge-edit door DragoN op 6-8-2003 23:56
 
Death Before Dishonor

Dit topic is 3673 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved