Rudy |
3-8-2003 15:31 |
Posts: 3471 |
Ik heb bij mijn oude cr125 het lager van de uitgaande as (waar het voortandwiel op zit dus) kapot gehad. Hij sloeg ongeveer hetzelfde vast als bij jou. Tandwielen waren nog hee maar verder was er aardig wat kapot:
Tandwiel van waterpomp (plastic),ongeveer in alle lagers vd versn bak zat wel lager gruis oid (lager was compleet kapot gelopen dus alles lag versprijd door de bak heen). Al die lager heb iek vervangen en ik heb er meteen nieuwe krukaslagers ingezet. Was duur geintje . Alleen dat stomme tandwieletje van de waterpomp was 100 gulden .
Dit bericht is ge-edit door rudy op 3-8-2003 15:35
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
bart de scootergek |
3-8-2003 17:34 |
Posts: 8916 |
hoe kwam het bij jou, te weinig olie ofzo. dat is onmogelijk bij mij heb erna nog gekeken of er slijpsel in de olie zat en ik vond wel wat stukjes dus ik vrees maar het ergste. naja doe ik over 2 weken wel, eerst vakantie
|
|
Honda RC-33 |
|
Saknet |
3-8-2003 17:54 |
Posts: 10355 |
koppeling vergeten tijdens landing?
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Rudy |
3-8-2003 18:02 |
Posts: 3471 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda cr80
hoe kwam het bij jou, te weinig olie ofzo. dat is onmogelijk bij mij heb erna nog gekeken of er slijpsel in de olie zat en ik vond wel wat stukjes dus ik vrees maar het ergste. naja doe ik over 2 weken wel, eerst vakantie
keerring achter voortandwiel was kapot gegaan >> daardoor was lager idioot hard gaan slijten en op het laatst dus gewoon finaal naar de %^& gelopen...
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
bart de scootergek |
3-8-2003 18:33 |
Posts: 8916 |
hoe bedoel je koppeling vergeten? ik heb niet meer geschakeld zonder koppeling zowieso schakel ik altijd trug met koppeling. en onder het vliegen heb ik de koppeling ook niet in, zoveel tijd heb ik niet dan ben ik allang weer geland . 2 rudy, over die oliekering heb je gelijk, toen ik mijn frame had gespoten heb ik me blok eruit gehad( nogal logisch ) en ook het schakelpookje eraf gehad. tijdens het monteren van het pookje zag ik een druppeltje olie hangen aan die kering dus is het waarschijnlijk dat, ik dacht 1 druppeltje zal wel niet kwaad kunnen.
|
|
Honda RC-33 |
|
Rudy |
4-8-2003 0:11 |
Posts: 3471 |
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
bart de scootergek |
4-8-2003 4:53 |
Posts: 8916 |
in ieder geval bedankt, kan nu met een gerust hart op vakantie gaan en weet ongeveer wat ik kan verwachten als ik trug kom
|
|
Honda RC-33 |
|
bart de scootergek |
21-8-2003 22:50 |
Posts: 8916 |
nou heb vandaag het blok eronder vandaan gehaadld en los gehaald. was de eerste keer en precies op tijd, de waterpomp zat vol met roest maar het lager ervan was nog goed. cilinder eraf gehaald en die was ook nog perfect. daarna koppelingsdeksel eraf en koppeling eraf gehaald, daar zat iest niet goed, er zaten 2 koppelingsplaten naast elkaar zonder zon andere plaat er tussen??? daar kijk ik morgen nog even naar. maar toen kwam het, ik wilde het koppelingshuis eruit halen en die kwam gewoon niet eruit, hij zat vast tegen het tandwiel van de waterpomp en dat zit op de krukas, nu wilde ik dus de krukasmoer eraf halen maar dat ging niet, weten jullie een goeie manier om die krukas vast te zetten zodat ik de krukasmoer eruit krijg
|
|
Honda RC-33 |
|
mr200r |
21-8-2003 23:00 |
Posts: 5122 |
Aluminium plaatje tussen de tandwielen.kijk eens naar de schakelvorken.
|
|
mr200r |
|
bart de scootergek |
21-8-2003 23:03 |
Posts: 8916 |
wat bedoel je hiermee?? het gaat er nu ff meer om dat ik die krukas moer eraf krijg aan een schroevendraaier heb ik al gedacht maar daar sloop ik het bigend toch mee?
|
|
Honda RC-33 |
|
Aprilia r-ass |
21-8-2003 23:53 |
Posts: 741 |
ooit gehoord van luchtsleutel?
|
|
I like Castrol! |
|
Neonlampje |
22-8-2003 0:37 |
Posts: 14825 |
ehm, dit heb ik ook een keer gehad, was borgclipje op mn secundaire as eraf gelopen.. 2 tandwielen naar de klote..
Je moetje blok uitelkaar halen (en je moet VEEEL en HARD meppen!!!! het zit echt moer vast inmekaar!!)
|
|
|
|
Martijn |
22-8-2003 0:57 |
Posts: 10000 |
muurvast lude..niet moervast ...das een soort loctite..
je krukas kun je het beste zo dicht mogelijk bij het tandwiel vastzetten, dan heb je geen kans dat de krukas ontricht raakt bij het bigend of dat het bigend kapot loopt..
luchtsleutel is een hele goede optie..dan hoef je in principe niets te blokkeren...en anders een doek tussen de tandwielen (tussen krukas/koppeling) en hopen dat dat houdt (op BM wel iig)
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
SIWWN |
22-8-2003 1:06 |
Posts: 7079 |
Mijn DT80LC2 wat ik een tijdje terug heb gekocht waren de keringen van lek, ding altijd roken nadat ik olie had bijgevuld (Zijn wel 5 verschillende olieen ingeweest )
maar na een kwartiertje ofsow was de olie alweer verbrand en ik ree er weer mee sloeg ineens het achterwiel vast
Dacht eerst een vastloper ofsow maar het was gewoom een lager van de versnellingsbak denk ik want de cilinder enzo was nog goed, kon ook nog gewoon kicken dus dat was wel goed.
Zal waarschijnlijk wel lagertje zijn geweest wat een beetje hoog in het blok lag, daar is de olie het eerst weg.
|
|
|
|
bart de scootergek |
22-8-2003 10:29 |
Posts: 8916 |
dat het waarschijnlijk een lager was had ik van rudy al gehoord, maar als je een luchtsleutel op die krukasmoer zet hoef je hem niet te blokkeren?? zoja dat ga ik ff naar mijn werk en doe ik het daar wel ff( is toch zon ding van de formule 1 he, waar ze de banden mee afhalen)
|
|
Honda RC-33 |
|