Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - versnellingsbak vast wat nu?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 598 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10984 - versnellingsbak vast wat nu?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1811 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bart de scootergek 3-8-2003 14:53 Print topicpost

Posts: 8916
ik was vandaag aan het crossen en heb zeker weten goed warmgereden. na een half uurtje rijden spring ik ik kom neer en begin vaart te minderen ineens pats boem achterwiel stil ik dacht meteen het ergste dus ik koppeling in en kicken hij starte nog . ik probeer weg te lopen en het lukt gewoon niet, met koppeling in zonder koppeling in 1, 2 of vrij ook niet, dus toen heb ik maar met me fietssleutel de verbindingsschakelaar eraf gesloopt en de ketting eraf. nu is mijn vraag: hebben jullie wel eens zo iets meegemaakt en wat was er bij jullie kapot. hij zit vast in alle versnellingen dus misschien zit de uitgaande as vast? ik kan nog aan een heel compleet cr80 blok komen met cilinder, ontstekeing carters en 6-bak maar dat word waarschijnlijk duur
 
Honda RC-33

Rudy 3-8-2003 15:31 Print reply

Posts: 3471
Ik heb bij mijn oude cr125 het lager van de uitgaande as (waar het voortandwiel op zit dus) kapot gehad. Hij sloeg ongeveer hetzelfde vast als bij jou. Tandwielen waren nog hee maar verder was er aardig wat kapot:
Tandwiel van waterpomp (plastic),ongeveer in alle lagers vd versn bak zat wel lager gruis oid (lager was compleet kapot gelopen dus alles lag versprijd door de bak heen). Al die lager heb iek vervangen en ik heb er meteen nieuwe krukaslagers ingezet. Was duur geintje . Alleen dat stomme tandwieletje van de waterpomp was 100 gulden .

Dit bericht is ge-edit door rudy op 3-8-2003 15:35
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
bart de scootergek 3-8-2003 17:34 Print reply

Posts: 8916
hoe kwam het bij jou, te weinig olie ofzo. dat is onmogelijk bij mij heb erna nog gekeken of er slijpsel in de olie zat en ik vond wel wat stukjes dus ik vrees maar het ergste. naja doe ik over 2 weken wel, eerst vakantie
 
Honda RC-33
Saknet 3-8-2003 17:54 Print reply

Posts: 10355
koppeling vergeten tijdens landing?
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Rudy 3-8-2003 18:02 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cr80

hoe kwam het bij jou, te weinig olie ofzo. dat is onmogelijk bij mij heb erna nog gekeken of er slijpsel in de olie zat en ik vond wel wat stukjes dus ik vrees maar het ergste. naja doe ik over 2 weken wel, eerst vakantie


keerring achter voortandwiel was kapot gegaan >> daardoor was lager idioot hard gaan slijten en op het laatst dus gewoon finaal naar de %^& gelopen...
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
bart de scootergek 3-8-2003 18:33 Print reply

Posts: 8916
hoe bedoel je koppeling vergeten? ik heb niet meer geschakeld zonder koppeling zowieso schakel ik altijd trug met koppeling. en onder het vliegen heb ik de koppeling ook niet in, zoveel tijd heb ik niet dan ben ik allang weer geland . 2 rudy, over die oliekering heb je gelijk, toen ik mijn frame had gespoten heb ik me blok eruit gehad( nogal logisch ) en ook het schakelpookje eraf gehad. tijdens het monteren van het pookje zag ik een druppeltje olie hangen aan die kering dus is het waarschijnlijk dat, ik dacht 1 druppeltje zal wel niet kwaad kunnen.
 
Honda RC-33
Rudy 4-8-2003 0:11 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cr80

hoe bedoel je koppeling vergeten? ik heb niet meer geschakeld zonder koppeling zowieso schakel ik altijd trug met koppeling. en onder het vliegen heb ik de koppeling ook niet in, zoveel tijd heb ik niet dan ben ik allang weer geland . 2 rudy, over die oliekering heb je gelijk, toen ik mijn frame had gespoten heb ik me blok eruit gehad( nogal logisch ) en ook het schakelpookje eraf gehad. tijdens het monteren van het pookje zag ik een druppeltje olie hangen aan die kering dus is het waarschijnlijk dat, ik dacht 1 druppeltje zal wel niet kwaad kunnen.


het is niet de keerring van je schakelpendaaltje maar dat lager achter je voortandwiel. oudere cr125jes staan er bekend om.....
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
bart de scootergek 4-8-2003 4:53 Print reply

Posts: 8916
in ieder geval bedankt, kan nu met een gerust hart op vakantie gaan en weet ongeveer wat ik kan verwachten als ik trug kom
 
Honda RC-33
bart de scootergek 21-8-2003 22:50 Print reply

Posts: 8916
nou heb vandaag het blok eronder vandaan gehaadld en los gehaald. was de eerste keer en precies op tijd, de waterpomp zat vol met roest maar het lager ervan was nog goed. cilinder eraf gehaald en die was ook nog perfect. daarna koppelingsdeksel eraf en koppeling eraf gehaald, daar zat iest niet goed, er zaten 2 koppelingsplaten naast elkaar zonder zon andere plaat er tussen??? daar kijk ik morgen nog even naar. maar toen kwam het, ik wilde het koppelingshuis eruit halen en die kwam gewoon niet eruit, hij zat vast tegen het tandwiel van de waterpomp en dat zit op de krukas, nu wilde ik dus de krukasmoer eraf halen maar dat ging niet, weten jullie een goeie manier om die krukas vast te zetten zodat ik de krukasmoer eruit krijg
 
Honda RC-33
mr200r 21-8-2003 23:00 Print reply
Posts: 5122
Aluminium plaatje tussen de tandwielen.kijk eens naar de schakelvorken.
 
mr200r
bart de scootergek 21-8-2003 23:03 Print reply

Posts: 8916
wat bedoel je hiermee?? het gaat er nu ff meer om dat ik die krukas moer eraf krijg aan een schroevendraaier heb ik al gedacht maar daar sloop ik het bigend toch mee?
 
Honda RC-33
Aprilia r-ass 21-8-2003 23:53 Print reply
Posts: 741
ooit gehoord van luchtsleutel?
 
I like Castrol!
Neonlampje 22-8-2003 0:37 Print reply

Posts: 14825
ehm, dit heb ik ook een keer gehad, was borgclipje op mn secundaire as eraf gelopen.. 2 tandwielen naar de klote..
Je moetje blok uitelkaar halen (en je moet VEEEL en HARD meppen!!!! het zit echt moer vast inmekaar!!)
 
Martijn 22-8-2003 0:57 Print reply
Posts: 10000
muurvast lude..niet moervast ...das een soort loctite..

je krukas kun je het beste zo dicht mogelijk bij het tandwiel vastzetten, dan heb je geen kans dat de krukas ontricht raakt bij het bigend of dat het bigend kapot loopt..

luchtsleutel is een hele goede optie..dan hoef je in principe niets te blokkeren...en anders een doek tussen de tandwielen (tussen krukas/koppeling) en hopen dat dat houdt (op BM wel iig)
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
SIWWN 22-8-2003 1:06 Print reply
Posts: 7079
Mijn DT80LC2 wat ik een tijdje terug heb gekocht waren de keringen van lek, ding altijd roken nadat ik olie had bijgevuld (Zijn wel 5 verschillende olieen ingeweest)

maar na een kwartiertje ofsow was de olie alweer verbrand en ik ree er weer mee sloeg ineens het achterwiel vast

Dacht eerst een vastloper ofsow maar het was gewoom een lager van de versnellingsbak denk ik want de cilinder enzo was nog goed, kon ook nog gewoon kicken dus dat was wel goed.

Zal waarschijnlijk wel lagertje zijn geweest wat een beetje hoog in het blok lag, daar is de olie het eerst weg.


 
bart de scootergek 22-8-2003 10:29 Print reply

Posts: 8916
dat het waarschijnlijk een lager was had ik van rudy al gehoord, maar als je een luchtsleutel op die krukasmoer zet hoef je hem niet te blokkeren?? zoja dat ga ik ff naar mijn werk en doe ik het daar wel ff( is toch zon ding van de formule 1 he, waar ze de banden mee afhalen)
 
Honda RC-33

Dit topic is 1811 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved