Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Snelle cilinder + de rest

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1296 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #10980 - Snelle cilinder + de rest
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 641 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Frank MB 2-8-2003 23:42 Print topicpost
Posts: 154
Ik ga binnenkort een tweede blok voor mijn brommer opbouwen en nu zat ik te denken welke cilinder ik eronder zou hangen. Ik rijdt nu zo goed als origineel, toch goed voor 70 km per uur. Een snel blok erbij is toch nie verkeerd. nu had ik het volgende in gedachten:

Honda origineel snel
16 mm keihin
proma uitlaat
snelle kleppen
etc
of

Polini 70cc
18mm keihin
homoet special of proma
snelle kleppen
etc

Ik vind zelf die eerste ook wel leuk om 70cc mee proberen te vlammen. En voor setup 1 geen homoet want die trekt niet lang genoeg door.
 
honda mb te KOOP!!!!

SIWWN 3-8-2003 1:07 Print reply
Posts: 7079
Ik zou voor de 1e setup gaan en een 18mm Keihin en misschien eerder een techno dan een proma.
en dan een powerbox erop enzo
 
DaveTSX 3-8-2003 1:10 Print reply
Posts: 2033
2de, lekker met 70cc knalle Geen ervaring met honda, maar mij lijkt een 70cc sneller als 50 snel
 
http://www.2weird4u.com
Artfull_Devlin 3-8-2003 10:26 Print reply
Posts: 187
Snel kleppen is racemembraan?
 
Yeah baby yeah
JIMMY 3-8-2003 10:28 Print reply

Posts: 2765
yep, niet zozeer een race menbraam, maar ik denk dat hij gewoon carbonnen klepjes bedoeld ofzo..
 
Frank MB 3-8-2003 10:38 Print reply
Posts: 154
ja dat zijn gewoon snelle kleppen maar misschien hebben meer mensen een mening of weten ze er nog iets aan toe te voegen.
 
honda mb te KOOP!!!!
MB50TUNED 3-8-2003 10:52 Print reply
Posts: 1054
op een 50 cc trekt een homoet(50) niet lang genoeg door( wat niet klopt, homoet is de beste keus), maar op een 70 polini wil je wel een homoet (70)?
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Frank MB 3-8-2003 11:02 Print reply
Posts: 154
een homoet geeft zijn topvermogen op 9500 toeren en proma op 11000. Het verschil is dat een origineel snel cilinder om veel toeren vraagt en vermogen afgeeft en dus is proma beter. die origineel snel cilinder gaat dan nog door tot 12500-13000 toeren. En ja op de polini wel een homoet special die andere zijn slechter. (volgens mij) En dat met die homoet en proma is getest op meerdere MB's en met die proma was die sneller. Het liep ongeveer 100 km/h.
 
honda mb te KOOP!!!!
MB50TUNED 3-8-2003 12:12 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frank MB

een homoet geeft zijn topvermogen op 9500 toeren en proma op 11000. Het verschil is dat een origineel snel cilinder om veel toeren vraagt en vermogen afgeeft en dus is proma beter. die origineel snel cilinder gaat dan nog door tot 12500-13000 toeren. En ja op de polini wel een homoet special die andere zijn slechter. (volgens mij) En dat met die homoet en proma is getest op meerdere MB's en met die proma was die sneller. Het liep ongeveer 100 km/h.


Die cilinder geeft zijn topvermogen niet af @11000 rpm, aaar eerder op 8000 rpm oid. En waar hij zijn topvermogen af geeft is ook afhankelijk van timing e.d. Een ori snel cilinder haalt de 13000 rpm zoiezo niet, en als hij dat wel haalt eb je er geen vermogen meer....

Mijn mb liep 94 digi met homoet 50 en pw 50 (tuned) dat is zoon 100 @ oriteller/autoteller. En je hebt met homoet veel meer kracht onderin. Ik heb ook met bullit gereden @ zelfde setup, ik kon hem nog niet in powerband houden homoet 50 is gewoon erg goed.

Verder is een homoet degelijker dan proma....
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Ubermens 3-8-2003 19:08 Print reply

Posts: 1111
homoet roest ook minder snel dan proma
 
Oost, west.........Honda best!
scania 3-8-2003 19:25 Print reply

Posts: 1114
blok inruilen voor een 80 blok
 
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft.
Frank MB 4-8-2003 17:57 Print reply
Posts: 154
Ik kijk dan nog wel ff of ik dan toch met een homoet ga rijden. Maar welke zou ik nou nemen dat was mijn vraag eigenlijk.
 
honda mb te KOOP!!!!
mb driver 4-8-2003 20:03 Print reply
Posts: 160
ik heb 70 imi cilinder ,carbon kleppen en een 20 mm mikuni met 20 spruitstuk en standaart luchtfilter met dikkere slang er in en hij draait 11.000 toeren (me cilinder kop is wel bijna 2.5 mm af gevlakt )

met homoet special racing er op


Dit bericht is ge-edit door mb driver op 4-8-2003 20:04

Dit bericht is ge-edit door mb driver op 4-8-2003 20:04
 
Frank MB 6-8-2003 18:51 Print reply
Posts: 154
Het is best leuk dat jij met je imi 11000 toeren draait maar ik vroeg wel setup nu eigenlijk beter was
 
honda mb te KOOP!!!!

Dit topic is 641 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved