Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Motorhispania RX - Aprilia RS

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 915 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #10978 - Motorhispania RX - Aprilia RS
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6814 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Killerbean 3-8-2003 11:56 Print reply

Posts: 3243
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

en als jullie allemaal zo zeuren op het blok van rs en rx: die rs2 heeft ook een am6 blok

en precies zoals killerbean het zei: als je gewoon goed warmrijd (dus niet meteen vol in toeren) en normaal ermee omspringt (alhoewel ik ook vrij lomp altijd optrek ed) gaat dat blok nog lang mee, en dat schakelprobleem is dat ie ook een vrij tussen de versnellingen kan hebben, wazig iets, maar ik tik hem gewoon net iets feller in de versnelling dan op een tsx


ja, je hebt wel een soort "middenstand" tussen de versnellingen daar heb ik soms ook wel last van maar ik doe altijd koppeling in en het schakel stepje echt helemaal tot in de top omhoog.

RS2 ook een am6 blok, haha wist ik niet

[offtopic] Mijn pa zij ooit eens, jij gaat toch ook niet een paar kilometer hardlopen als je net je bed uit komt, dat ben ik nooit meer vergeten

Dit bericht is ge-edit door Killerbean op 3-8-2003 11:58
 
RX loos
Rs0wnage 3-8-2003 14:51 Print reply
Posts: 170
ik zou voor rs gaan, (heb ik zelf ook gedaan en bevalt me goed heb nu al een paar rsjes gehad) voordeelen, een orgi rs laat je zo 90 rijden zonder begrenzers enzo dat is niet moeilijk tedoen, looks is goed nieuw model mooi frame, goede wegligging en hobbels worden goed geabsorbeert, en het is makkelijk sleutelen bv nieuw model je kan tank kantelen maar 1boutje los en je kan bij cilinder ect in princiepe hoef je voor veel dingen maar 1kap weg tehalen (heb ik ondervonden uit persoonlijke ervaring) enige nadeel wat ik kan bedenken is versnelings bak is klote all m'n rsjes haden de neigingen om als je schakelt niet goed in versnelling te gaan waardoor de toeren in 1keer door het dak schieten, voor de rest top rijd behoorlijk zuinig kappen breken niet snel.

rx: heb paar keer rx gereden, wel betere versnellings bak vind alleen niet zo'n mooie brommer, sleutelt toch wel wat ongemakkelijker moet je soms compleete kuip er af hale weg ligging is wel goed, rs alleen better kappen zijn wel sterk brekken niet zo snel dacht ik

hoop dat je er wat aan hebt, dit is allemaal van m'n persoonlijke ervaringen
 
http://www.geocities.com/aprilia_rs_ownage
bart de schakelgek 3-8-2003 15:49 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rs0wnage

ik zou voor rs gaan, (heb ik zelf ook gedaan en bevalt me goed heb nu al een paar rsjes gehad) voordeelen, een orgi rs laat je zo 90 rijden zonder begrenzers enzo dat is niet moeilijk tedoen, looks is goed nieuw model mooi frame, goede wegligging en hobbels worden goed geabsorbeert, en het is makkelijk sleutelen bv nieuw model je kan tank kantelen maar 1boutje los en je kan bij cilinder ect in princiepe hoef je voor veel dingen maar 1kap weg tehalen (heb ik ondervonden uit persoonlijke ervaring) enige nadeel wat ik kan bedenken is versnelings bak is klote all m'n rsjes haden de neigingen om als je schakelt niet goed in versnelling te gaan waardoor de toeren in 1keer door het dak schieten, voor de rest top rijd behoorlijk zuinig kappen breken niet snel.

rx: heb paar keer rx gereden, wel betere versnellings bak vind alleen niet zo'n mooie brommer, sleutelt toch wel wat ongemakkelijker moet je soms compleete kuip er af hale weg ligging is wel goed, rs alleen better kappen zijn wel sterk brekken niet zo snel dacht ik

hoop dat je er wat aan hebt, dit is allemaal van m'n persoonlijke ervaringen


en dan snap ik niet dat jij verschil tussen de bakken kunt merken?
misschien dat jouw rs wat meer versleten dus ouder was dan de rx waar je op reed?

sjah sleutelen ok, maar normaal hoef je dat niet en bij rs maar 1 kapje weg en je kan bij blok?? dus daar hoef je niet de zijkap eraf te halen om bij de carberateur te kunnen om af te stellen??
 
Limburger
DragoN 5-8-2003 15:28 Print reply
Posts: 303
Ik zat eerst ook te twijfelen tussen RX, RS50, en GPR (TZR is lelijk, en trouwens die nieuwe derbi met 2koplampen boven elkaar vind ik echt niet uitzien dan is GPR beter)
Maar de RS2 was gwn te mooi om nee tegen te zeggen, enne is motoriek oowat beter afgesteld denk ik, en ik ben 173 dus over die problemen rond lengte heb k ook niet te klagen (o wat is het toch fijn om klein te zijn)

maja dan is er nog de Peugeot XR6 war k nu ff helemaal nix van snap (t eneige verschil met n RX kwa uiterlijk is de kuip (street fight2 lampen) voor de rest is t na aperij denk ik)
 
Death Before Dishonor
Joscross 5-8-2003 15:29 Print reply

Posts: 12501
hispania heeft model van peugeot gekocht
 
Kampersjaak 5-8-2003 16:52 Print reply

Posts: 12285
je moet die nieuwe yamaha racer kopen die is echt vet ik zogauw geen plaatje vinden op internet
 
oderint dum metuant
bart de schakelgek 5-8-2003 17:53 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

hispania heeft model van peugeot gekocht


motorhispania is misschien van peugeot
 
Limburger
DragoN 5-8-2003 19:02 Print reply
Posts: 303
Quote:
motorhispania is misschien van peugeot


wat n verraders!!

Quote:
je moet die nieuwe yamaha racer kopen die is echt vet ik zogauw geen plaatje vinden op internet


de Yamaha TZR ziet r echt niet uit (vind ik)
(fotos op yamahamoto.nl)

Dit bericht is ge-edit door DragoN op 5-8-2003 22:45
 
Death Before Dishonor
SyRuS 5-8-2003 19:06 Print reply
Posts: 171
mijn mening over de nieuwe schakels allemaal:

RS is de ultieme GP racer rep... En geeft dan ook dat rijgevoel en zithouding. Daarbij komt dat de rs al enkele jaren rijd en er dus h?????l veel onderdelen voor te krijgen zijn zowel nieuw als 2e hands.

De RS2 is 100% ... fake. Mooie kader, mooi blok, ziet er op het eerste zich lekker uit maar alles is fake. Lekkere achterbrug zeg, toch niet ze is fake. Wauw instelbare voorvork net zoals een RSV enzo, nope FAKE (draai je er gek aan, gaat niks gebeuren). Is een soort nieuwe rx, meer speelgoed achtig, als je daarbij neemt dat het een rip off is van een Yamaha van ontwerp vind ik er niks meer aan.

TZR is mooi aan begonnen. De voorkant ziet er heel lekker uit maar hoe meer je naar achter gaat hoe minder het wordt. Maar ik denk dat hij de enige deftige concurrent gaat zijn voor de RS. Yamaha heeft vroeger al een TZR gehad dus ze weten wel een beetje al van brommers af en als je nu eenmaal voor Japanse design bent ipv Italiaans... Maar hij's ook weer nieuw dus weinig onderdelen en mischien wat kinderziektes. Maar ik vind hem er langs voor wel heel lekker uitzien (achterkant trekt op niks).

RS tuono mag je ook niet vergeten, de naked liefhebbers gaan deze sobiso nemen (ik vind em wel mooi en hij rijd vast heel lekker (i love driving naked(bike!)). Dus dat is een markt die Aprilia nu alleen in is, slim van onze Italiaanse buddies dus.

GPR: in 1 woord LELIJK. Op zich is het heel gewaagd de Duc 999 look aan te nemen dus daar zeg ik niks op. Met een heel open geest bekijk ik hem dan ook. De kont is simpel wat velen vinden maar, kont van rs'je is ook niet zo revolutionair hey. Blokje onder die derbi is wel snel en het rijd naar het schijnt beter dan allles. Zeer goede wegligging door die goede voorvork enzo en blokje is ook niks op bespaard. Dus op motorisch gebied hebben ze niet bespaard maar wel op AL DE REST. Cockpit is te vergelijken met de cockpit van een fiets, SCHANDALIG GEWOON. De kuipen geven de indruk van plasik duplo blokken, en als je daar dan bij neemt dat 80% van de jongeren de 999 look op de derbi niet geslaagd vinden wel dan heb je een brommer die ik niet echt zie slagen.

De RX: rijd ook al enkele jaren en is ook vrij betrouwbaar maar ik vind hem er niet zo mooi uitzien. Hij is klein, en heeft zo iets van een scooter vind ik. (Rx zn koplampen zijn trouwens de koplampen van een speedfight eh rx=peugeot) Dus als je iets kleiner bent en je vind de rx mooi is het wel een leuke brommer (am6 blok ook) maar ik vind op gebied van looks doet hij wel onder voor designmonsters zoals de rs Maar als je lang bent dan ga je op de rx met je hoofd tussen je benen rijden


Dit bericht is ge-edit door SyRuS op 5-8-2003 19:10
 
Don't drive faster then your guardian angel can fly!
DragoN 5-8-2003 22:49 Print reply
Posts: 303
Quote:
De RS2 is 100% ... fake. Mooie kader, mooi blok, ziet er op het eerste zich lekker uit maar alles is fake. Lekkere achterbrug zeg, toch niet ze is fake. Wauw instelbare voorvork net zoals een RSV enzo, nope FAKE (draai je er gek aan, gaat niks gebeuren). Is een soort nieuwe rx, meer speelgoed achtig, als je daarbij neemt dat het een rip off is van een Yamaha van ontwerp vind ik er niks meer aan.


leg ns uit wat zo FAKE is?

Dit bericht is ge-edit door DragoN op 5-8-2003 22:54
 
Death Before Dishonor
ties 5-8-2003 23:00 Print reply
Posts: 1333
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Killerbean

[...]


ja, je hebt wel een soort "middenstand" tussen de versnellingen daar heb ik soms ook wel last van maar ik doe altijd koppeling in en het schakel stepje echt helemaal tot in de top omhoog.

RS2 ook een am6 blok, haha wist ik niet


Dit bericht is ge-edit door Killerbean op 3-8-2003 11:58

volgens mij is dat van die vrij wel normaal hoor. me dt heb et me rm heb et. de kawa kx van me broertjes hebben et.
 
Rieju RS2 Matrix 5-8-2003 23:30 Print reply
Posts: 273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DragoN

[...]


leg ns uit wat zo FAKE is?

Dit bericht is ge-edit door DragoN op 5-8-2003 22:54


Je kent toch wel die bogen langs de achterbrug? die zijn van plastic maar wel degelijk en sterk en maakt m erg mooi (bij de andere wegracers zit daar nix dus mijn mening is liever fake (wat m wel mooi maakt) dan nix je kan ze er afhalen als je ze niet mooi vind en dan zie je er nix meer van... (ik vind ze wel mooi en laat ze erop)..

Verder zitten er op t stuur 2 draaiknopje boven de vering... op de R1 (motor) kan je daar je vering mee stellen.. op deze brommer (en de andere ook) niet.. maar ik vind t er wel mooi uitzien maar is idd wel fake..



Verder tja die grootte.. ik ben 1.85m en zit echt superlekker op dat ding en heb het gevoel dat ie groot is.. Er is btw ooki nog niemand geweest die mij in t echt op dat ding heeft gezien en vond dat ie klein was :S (nog nooit een opmerking over gemaakt)..

Zal binnenkort wel ff een filmpie maken want zon foto geeft niet echt de werkelijkheid aan

Ik heb nog nooit spijt van mijn keuze gehad.. zat eerst te twijfelen om ook ff naar de tzr te kijke (die was er nog niet maar kwam er wel aan).. Toen ik die tzr vanmorgen voor t eerst zag d8 ik: wow gelukkig heb ik daar niet op gew8 (mijn dealer vind de RS2 ook mooier (ook nadat ie mijne al verkocht had )

Ik vind het een wijze keuze als je de rs2 neemt en wens je veel plezier

greetz






Dit bericht is ge-edit door Rieju RS2 Matrix op 5-8-2003 23:41
 
!!Mocht ik Balkenende tegenkomen schop ik m voor z'n ballen!!!
GSMetrakit 5-8-2003 23:35 Print reply
Posts: 53
hmmm, ik wilde iig een 2e handse kopen, die nieuwe zijn zo t*ringduur... btw ik ben ong. 2meter lang, duzz op een rx zal dan nie gaan
 
Als het bier maar smaakt...
Rieju RS2 Matrix 5-8-2003 23:37 Print reply
Posts: 273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GSMetrakit

hmmm, ik wilde iig een 2e handse kopen, die nieuwe zijn zo t*ringduur... btw ik ben ong. 2meter lang, duzz op een rx zal dan nie gaan


2m? :( denk dat elke wegracer aan de kleine kant zal zij..

suc6 iig
 
!!Mocht ik Balkenende tegenkomen schop ik m voor z'n ballen!!!
John Huijben 6-8-2003 0:57 Print reply

Posts: 2433
Ik vind een rs50 mooier dan een Motohispania RX.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last

Dit topic is 6814 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved