Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - brommer valt uit!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 896 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10977 - brommer valt uit!
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 972 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

master of disaster_rs50 3-8-2003 14:49 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rs oxbow

meestal trek ik em eens goed door op een rechte baan

85-90km/h @ 10 000rpm en als hij vandaar trugkomt valt ie dood bwoooop.

btw ja er zit pas een begrenser op,maar dat is er een van 1,5uF en hij gaat er mooi 45 mee.

zou die mijn bobine verkloot hebben??

komt beetje onverbrande zooi uit te uitlaat maar dat heeft hij eigenlijk altijd al gedaan


Als je brommer doood valt,kan je brommer gewoon door blijven rollen in een versnelling,zonder dat je koppelingshendel in knijpt?
Als dat 't geval is,dat heeft 't waarschijnlijk wel iets met de afstelling te maken.
En heb je dit altijd al gehad,of is 't sinds kort,en wanneeer kreeg je dit voor 't eerst?
 
lalalalalala i can't hear you
rs oxbow 3-8-2003 15:17 Print reply
Posts: 620
sinds kort doet hij het nog maar,
ben er nog niet zo lang trug mee aan het rijden.

maar er komt onverbrand spul uit de uitlaat dus te rijk zou ik denken, als hij dan trug loopt wil hij max 6000rpm doen enzo; en dan opeens is het trug gedaan en loopt hij trug goed, dan maak ik meestal dat ik ermee thuis ben
 
master of disaster_rs50 3-8-2003 15:34 Print reply
Posts: 1839
maar op het moment dat ie uitvalt,kan je 'm wel doorlaten rollen in z'n versnelling(koppeling niet ingeknepen),of staat ie vast?
 
lalalalalala i can't hear you
rs oxbow 3-8-2003 15:37 Print reply
Posts: 620
ik kan em dan gewoon laten doorrollen hoor
 
master of disaster_rs50 3-8-2003 20:17 Print reply
Posts: 1839
jah,dan weet ik wel zeker dat 't de toevoer van de brandstof is,want in dat hoge toeren gebied vraag hij om extra toevoer.
Nix om je zoregn over te maken denk ik ,hij heeft 't sinds kort,dus ik denk dat 't gewoon een vuiltje/verstopte sproeier ofzo is.
Kan ook een verotte bougie zijn,of een verzopen/zwart gerotte bougie zijn.
Zou eerst je bougie es goed bekijken,en dan
Ff je carb er af halen,en helemaal schoon maken.(inc sproeier)
Membraam ff eruit halen,en kijken of daar alles nog op zit,en niks is afgebroken.
Als je 't dan nog steeds hebt,dan moet je hier maar ff verder posten.
 
lalalalalala i can't hear you
rs oxbow 3-8-2003 20:31 Print reply
Posts: 620
ik zal de carbu eens uitspuiten met luchtdruk, en mijn mallosi membraam dat hier in verpakking toch al ligt er ook meteen ondersteken, bougie is splinternieuw

thnx voor de hulp btw

Dit bericht is ge-edit door rs oxbow op 3-8-2003 21:17
 
blackd3vil 5-8-2003 19:17 Print reply
Posts: 53
BOUGIE WORDT TE VET EN ANDERS IS BOBINE NAAR DE PHILESTEINEN EN DAT IS EEN END WEG

 
Killerbean 5-8-2003 19:23 Print reply

Posts: 3243
wat je het beste kan doen (lijkt mij) is een nieuwe bobine bestellen, effe je begrenzer erafgooien en die nieuwe bobine erop en kijken wat hij dan doet.

ik denk dat het idd in je bobine zit, als dat het geval is wat je bougie doet vonken want ik heb bij me mh n alles in 1 kasje.

ik heb psies hetzelfde probleem gehad met mn mh en n begrenzer, ik heb em er toen snel weer uitgedaan.

of je kunt je begrenzer erafgooien en kijken wat hij dan doet.
ik denk dat de begrenzer de oorzaak van alle ellende is, die dingen zorgen vaak voor storingen en idd die verneuken soms je bobine/cdi omdat ze gewoon simpelweg kortsluiting maken waardoor je vonk later/eerder komt waardoor hij begrenst word, maar hij pakt teveel stroom en daardoor word je vonk te klein om aan de slaan
 
RX loos

Dit topic is 972 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved