Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - welke sproeier

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1085 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10973 - welke sproeier
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 370 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Teunmenator 2-8-2003 12:26 Print topicpost

Posts: 2524
(ik ken de faq's over afstellen !!!)

Ik zit met een probleempje. Ik heb een mikuni caberateur en als ik daar een 120 sproeier in doe staat ie te rijk. Maar als ik er vervolgens een 115 in doe krijg ik hem niet afgesteld omdat ie denk ik te arm is (stationair lukt alleen in hoge toeren en hij blijft heel erg hangen in de hoge toeren.) Kan het zijn dat ik er een 120 sproeier in moet doen en dan de gasnaald verder "naar beneden" ofzow??. Mij lijkt namelijk het verschil tussen 115 en 120 maar heel klein....
 

pauluspietsema 2-8-2003 12:51 Print reply

Posts: 107
dat heb ik ook gehad, maar dat ie alleen hoogtoerig blijft lopen en dan valt ie zeker langzaam naar beneden als j'm wat lager afstelt?..en vervolgens valt ie meteen uit...
dan zou ik je zuigerveren ff nakijken, want dat was bij mij het probleem...dan is ie ook niet goed meer af te stellen, ik miste 1 van de 2 veren... (trouwens geen krasje in me cilinder te zien..veel mazl gehad)

 
never drive faster than you're guardian angel can fly.
NINJA 2-8-2003 13:26 Print reply
Posts: 380
gasnaald en luchtschroefje al geprobeerd?
 
NINJA 2-8-2003 13:31 Print reply
Posts: 380
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pauluspietsema

dat heb ik ook gehad, maar dat ie alleen hoogtoerig blijft lopen en dan valt ie zeker langzaam naar beneden als j'm wat lager afstelt?..en vervolgens valt ie meteen uit...
dan zou ik je zuigerveren ff nakijken, want dat was bij mij het probleem...dan is ie ook niet goed meer af te stellen, ik miste 1 van de 2 veren... (trouwens geen krasje in me cilinder te zien..veel mazl gehad)



ja bij mij waren mn zuigerveren ook gebroken, en toen zat ik op texel niks te vinden daar voon mn kawa . Die veertjes zijn trouwens ook super dun

 
Teunmenator 2-8-2003 13:32 Print reply

Posts: 2524
nou op mijn 120 liep ie goed maar die sproeier was gewoon iets te groot dit was vanwege het inrijden. Dus nu vond ik het tijd voor een iets kleinere en dat was die 115. Maar daarmee krijg ik hem niet afgesteld. Het lijkt of ie veel te arm staat (en ik heb al gekeken naar luchtschroef en gasnaald) Maar omdat ie met sproeier 120 te rijk stond snap ik het niet helemaal wegens het minimale verschil tussen de sproeiers...... (ik weet dus vrij cker dat het mijn zuigerveren niet zijn...)
 
Teunmenator 2-8-2003 14:21 Print reply

Posts: 2524
Ik zal het anders zeggen. Ik had met mijn 120 sproeier de gasnaald op zijn hoogtst staan. Ik heb er vervolgens een 115 ingezet en daarmee staat ie te arm. Maar naar mijn weten was een gasnaald voor de stationair afstelling en dus heeft het niks te maken met mijn te rijke mengsel...

 
huh 3-8-2003 18:31 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

Ik zal het anders zeggen. Ik had met mijn 120 sproeier de gasnaald op zijn hoogtst staan. Ik heb er vervolgens een 115 ingezet en daarmee staat ie te arm. Maar naar mijn weten was een gasnaald voor de stationair afstelling en dus heeft het niks te maken met mijn te rijke mengsel...



Gasnaald is niet alleen voor stationair hoor ...stationair schroef is voor stationair (duh ), luchtschroef is voor stationair tot 25% gas, gasnaald is voor 25%-75% gas en sproeier is voor alles daarboven, ruwweg gezegd. Wil dus niet zeggen dat je sproeier geen invloed kan hebben op half gas.

En je kan best met 1 zuigerveer rijden, zolang je bovenste dr maar op zit...anders zal ie ook nie best rijden denk ik
 

Dit topic is 370 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved