Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Ik heb een motor gekocht!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 828 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #10958 - Ik heb een motor gekocht!!
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1031 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Icanus 1-8-2003 9:55 Print topicpost
Posts: 525
Ik heb net een Honda CB250n gekocht

2cilinders van 125cc , goed voor een 27pk
loopt netjes 130kmh

nu zietie er nog niet zo mooi uit, maar ik ben al begonnen met polieren, en de kappen en tank worden nog zwart gespoten.
Ik inspireer mij op een ducati monster

wie nog goeie ideeën heeft om hem mooier te maken, let me know!!

kwil btw niet horen dattie lelijk ik, kheb maar 350 euroos betaald, en hij rijd PERFECT!!

Hier een fototje
http://www.estec.esa...ures/7263_CB250N.jpg
kga de foto niet direct hier posten want hij is héél groot



Dit bericht is ge-edit door Icanus op 1-8-2003 9:56

Dit bericht is ge-edit door Icanus op 1-8-2003 9:57
 

Martijn 1-8-2003 11:07 Print reply
Posts: 10000
vet!! ff kijke naar die foto..is aant laden ..

wel lachen...130 kmph is netjes..wor je ook niet genaaid...wnaaaaaa mooi ding!!!!!! zon kleur wordt de mijne ook ong.

van welk bouwjaar issei? wat heeft ie gekost?? ..whaa..die ouwe shit is echt tof ...
vlgs mij issie begin 80..is iets moderner dan mn z400...
duur dinkie?

slut..je moet em niet overspuiten!!!

Dit bericht is ge-edit door Martijn op 1-8-2003 11:07
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Rudy 1-8-2003 11:11 Print reply

Posts: 3471
Hij ziet er idd best netjes uti. Denk dat hij ook wel harder moet lopen dan 130 met 27 pk .


Heb fototje maar even verkleint , andere was 3,5 mb en qua qualiteit nog niet best....
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Nick - Administrator 1-8-2003 11:14 Print reply

Posts: 4967
Move MF -> UF
 
Luc 1-8-2003 11:21 Print reply

Posts: 3590
GAAF DINKIE!!

zoeen hep ik ook ongeveer gehad,
et blok hep ik nog liggen,
was een 901cc blok
Zo'n velgen hep ik voor jouw nog precies dezelfde liggen, alleen dan met voor Dubbel schijfrem
we hebben enkel de voorvork, achterbrug, wielen, en de cockpit en zo nog....
en bedrading natuurlijk
was egt een gaaf ding, alleen gekocht voor
?25,- op een sloop
 
Martijn 1-8-2003 12:29 Print reply
Posts: 10000
rudy...mijn z400 kan met meer pk's, heeft iets minder dan 25kw vlgs mij..max 160..dus met 27pk ofzo kun je net 130 idd...tis oud spul he..hou daar rekening mee...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Rudy 1-8-2003 13:03 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

rudy...mijn z400 kan met meer pk's, heeft iets minder dan 25kw vlgs mij..max 160..dus met 27pk ofzo kun je net 130 idd...tis oud spul he..hou daar rekening mee...


Maar een appie rs125 heeft ook maar 29pk.......... dus ik denk dat hij opzich wel boven die 130 moet kunnen komen
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
User 927 1-8-2003 13:13 Print reply

Posts: 6405
Zow, vette bak! En echt goedkoopje voor 350 euro

Denk dat als je em "vet" wil gaan maken, je em metallic rood moet spuiten, er een monoseat op moet bouwen, die voorvork met dubbele schijf ff moet fixen (Geen reclame ) en der een streatfighter kuipje op zetten, mooie uitlaten deronder (kan je ook wat vermogen opleveren) en racen

Of je houd em origineel, is ook mooi

Edit: Owja, bij vet maken: Ander vspb en 8er verhogen

Dit bericht is ge-edit door Razadull op 1-8-2003 13:14
 
spaanplaat 1-8-2003 13:16 Print reply
Posts: 691
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rudy

[...]


Maar een appie rs125 heeft ook maar 29pk.......... dus ik denk dat hij opzich wel boven die 130 moet kunnen komen


ahum.. das ook veel nieuwer spul miss


maar vet dingetje man ziet er toch nog goed uit ? echt ruig om met zo'n soort dingetje te beginnen
 
bart de scootergek 1-8-2003 13:18 Print reply

Posts: 8916
appie heeft minder luchtweerstand, gestromlijnder en is een stuk nieuwer. maar als hij 130 is dat toch genoeg, mag toch maar 120
 
Honda RC-33
master of disaster_rs50 1-8-2003 14:22 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cr80

appie heeft minder luchtweerstand, gestromlijnder en is een stuk nieuwer. maar als hij 130 is dat toch genoeg, mag toch maar 120

zeg de meneer met een gutunde brommer,
jij rijd zeker ook netjes 40?

Maar wel leuke speelgoed zo'n moter,gaat teminste ff wat langer mee dan zo'n brommertje veel plezier ermee

Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 1-8-2003 14:23
 
lalalalalala i can't hear you
Icanus 1-8-2003 19:06 Print reply
Posts: 525
thnx, het is een zalig beesje
kben nu vollop bezig met het blok te polieren (met de hand gvd, ben blut)

hij is btw van '84 (pcies even oud als m'n tsx)
 
Da Roz 2-8-2003 19:34 Print reply
Posts: 27
voor 350 kun je daar niks onaardigs van zegge
 
Lang wachten op 24-4-2004
Icanus 5-8-2003 15:26 Print reply
Posts: 525
ik heb ook nog wat motorische aanpassingen gepland:

Verhogen van vermogen:
? Open luchtilters of kelkjes
? Grotere gasschuif carburateurs, 28mm ipv de 26mm Constant Vacuum carb's.
? Inlaat kanalen van de cilinderkop glad schuren
? Compressie verhogen (op de low-budget methode: cilinder en kop vlakken)

Een compressie verhoging geeft een koppelverhoging over het gehele toeren bereik, echt een must dus. Er zijn twee manieren om dit te doen:
? Hoge kam zuigers
? Kop en/of cilinderblok vlakken
De eerste optie is me te duur....Ik kies ervoor om de kop ?n het cilinderblok beide 0.5mm te vlakken. De compressie verhouding verandert dan van 9.5-1 naar 10.5-1. Daarnaast ga ik een koperen koppakking gebruiken. Omdat de kop ?n de cilinder nu weer mooi vlak is, is een 0.6mm dikke pakking genoeg. Totaal komt de zuiger nu 0.9mm verder in de kop, na deze aanpassingen zal de compressie verhouding iets minder dan 11.5-1 zijn.
Met al deze aanpassingen denk ik de 34 PK wel te halen, zo niet....dan gaan we het uitlaat systeem ook nog aanpassen (-->> zelf uitlaatjes bakken )

De standaard centrifugaal oliefilter doet zn werk wel goed hoor, maar een papier filter is toch beter. Dan kan de filterkooi ook van de krukas af. Met wat draai en frees werk is er wel wat moois te maken. Ik heb gekozen voor een extern filter, omdat er intern weinig ruimte is. Bovendien is het aansluiten van een koeler (als dat nodig is) makkelijker als de olieleiding buiten het blok langs loopt.
En dan als laatste de carter ontluchting. Ik houd toch de 10.000 toeren als de grens, de extra ontluchting is dan niet nodig. Maar het staat wel geinig, al die slangen om het blok :P


als iemand nog ide?n heeft, gelieve te posten...
 

Dit topic is 1031 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved