ik heb ook nog wat motorische aanpassingen gepland:
Verhogen van vermogen:
? Open luchtilters of kelkjes
? Grotere gasschuif carburateurs, 28mm ipv de 26mm Constant Vacuum carb's.
? Inlaat kanalen van de cilinderkop glad schuren
? Compressie verhogen (op de low-budget methode: cilinder en kop vlakken)
Een compressie verhoging geeft een koppelverhoging over het gehele toeren bereik, echt een must dus. Er zijn twee manieren om dit te doen:
? Hoge kam zuigers
? Kop en/of cilinderblok vlakken
De eerste optie is me te duur....Ik kies ervoor om de kop ?n het cilinderblok beide 0.5mm te vlakken. De compressie verhouding verandert dan van 9.5-1 naar 10.5-1. Daarnaast ga ik een koperen koppakking gebruiken. Omdat de kop ?n de cilinder nu weer mooi vlak is, is een 0.6mm dikke pakking genoeg. Totaal komt de zuiger nu 0.9mm verder in de kop, na deze aanpassingen zal de compressie verhouding iets minder dan 11.5-1 zijn.
Met al deze aanpassingen denk ik de 34 PK wel te halen, zo niet....dan gaan we het uitlaat systeem ook nog aanpassen (-->> zelf uitlaatjes bakken
)
De standaard centrifugaal oliefilter doet zn werk wel goed hoor, maar een papier filter is toch beter. Dan kan de filterkooi ook van de krukas af. Met wat draai en frees werk is er wel wat moois te maken. Ik heb gekozen voor een extern filter, omdat er intern weinig ruimte is. Bovendien is het aansluiten van een koeler (als dat nodig is) makkelijker als de olieleiding buiten het blok langs loopt.
En dan als laatste de carter ontluchting. Ik houd toch de 10.000 toeren als de grens, de extra ontluchting is dan niet nodig. Maar het staat wel geinig, al die slangen om het blok :P
als iemand nog ide?n heeft, gelieve te posten...