Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - drijfstang vraag

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 840 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10955 - drijfstang vraag
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1420 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

cappa 1-8-2003 1:23 Print topicpost

Posts: 121
ik heb mn mb blok uit elkaar gehaald
en mn big-end heeft een speling van dik 1.5 mm!!
maar nu heb ik een andere krukas gekregen
maar hiervan is de drijfstan helemaal blauw
is ie dan kapot??
en nog een vraag:
kan ik voor mn blok helfden curil gebruiken
of een pakking kopen??
groetjes cappa
 

Rudy 1-8-2003 1:35 Print reply

Posts: 3471
Welke kant op heeft het big end speling?
Richting de zuiger? dan is hij aan een rivisie toe.
Als hij alleen axiale speling heeft dan hoort het gewoon.
Dat curril wordt eigenlijk te hard als pakking je kunt dan beter een gewone pakking kopen of pakkingspul gebruiken die flexibel blijft.
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
cappa 1-8-2003 1:38 Print reply

Posts: 121
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rudy

Welke kant op heeft het big end speling?
Richting de zuiger? dan is hij aan een rivisie toe.
Als hij alleen axiale speling heeft dan hoort het gewoon.
Dat curril wordt eigenlijk te hard als pakking je kunt dan beter een gewone pakking kopen of pakkingspul gebruiken die flexibel blijft.

nee op en neer speling maare die heb ik al afgeschreefen en die ander die blauw is kan dat kwaad?

 
Martijn 1-8-2003 11:18 Print reply
Posts: 10000
als je drijfstang blauw is dan issie een keer loeiheet geworden..en is je bigend waarschijnliijk vastgelopen...

zou er niet veel vertrouwen in hebben.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
cappa 1-8-2003 16:45 Print reply

Posts: 121
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

als je drijfstang blauw is dan issie een keer loeiheet geworden..en is je bigend waarschijnliijk vastgelopen...

zou er niet veel vertrouwen in hebben.

okee dan ga ik een nieuwe halen neem dan meteen een volle krukas .
iemand een idee wat dat kost??

 
JIMMY 1-8-2003 17:09 Print reply

Posts: 2765
als je krukas zelf nog goed is zou ik die houden en er bv een prox drijfstang in laten persen (maar voor een aantal euro?s meer heb je een complete (imi) krukas..)

Dit bericht is ge-edit door Big-Jay op 1-8-2003 17:10
 
Erik_P 1-8-2003 17:30 Print reply

Posts: 690
Wat is een Big-End?
 
-
Erik_N 1-8-2003 18:22 Print reply

Posts: 5360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik_P

Wat is een Big-End?


Naaldlager in het onderste gat van je drijfstang waardie mee op de krukas zit zegmaar.

(Het lager in je zuiger, dat naaldlagertje om je piston pen, dat is dus je small-end)
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Erik_P 1-8-2003 19:19 Print reply

Posts: 690
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik_N

[...]


Naaldlager in het onderste gat van je drijfstang waardie mee op de krukas zit zegmaar.

(Het lager in je zuiger, dat naaldlagertje om je piston pen, dat is dus je small-end)


? Gewoon die gaten aan beide zijden van de zuiger waar je pistonpen doorheen gaat? ?

Mij drijfstang heeft wel iets speling om die naald, (die pen waar die dus om vast zit)maar die naald niet om de lagers, dat mag, tog?
 
-
wipe-out 1-8-2003 19:20 Print reply

Posts: 7672
je moet een pakking gebruiken tussen je blokhelften ivm je versnellingsbak volgens mij
 
MWvdK 1-8-2003 21:26 Print reply

Posts: 2247
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik_P

[...]


? Gewoon die gaten aan beide zijden van de zuiger waar je pistonpen doorheen gaat? ?

Mij drijfstang heeft wel iets speling om die naald, (die pen waar die dus om vast zit)maar die naald niet om de lagers, dat mag, tog?


Ja waar je de zuiger aan vast maakt is je small end, en dat ding bij de drijfstang, echt IN het blok is je big-end
 
ties 1-8-2003 22:42 Print reply
Posts: 1333
als ie blauw is is te heet geweest en wordt ie poreus en kan ie gaan brokkelen/breken.
 
MB50TUNED 2-8-2003 0:30 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cappa

[...]

okee dan ga ik een nieuwe halen neem dan meteen een volle krukas .
iemand een idee wat dat kost??



geen imi rukas of topracing, maar gewoon origineel met prox drijfstangset...
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
cappa 2-8-2003 18:17 Print reply

Posts: 121
aha maare ik heb hier wel een pers bank kan ik dat ook zelf doen zo'n drijfstang??
enne zijn er wel volle krukassen voor mb??
greets cappa

ps: mn mb tje is bijna af is mooooiii
 
JIMMY 2-8-2003 18:19 Print reply

Posts: 2765
ja tuurlijk zijn er complete krukassen voor MB te koop..
maar als je het zelf nog noit hebt gedaan zou ik er eerlijk gezegd niet aan beginnen..
en prox drijfstang kan wel, maar voor de prijs die je daar aan kwijt bent heb je natuurlijk ook een complete krukas, zoals topracing..maar die zijn niet zo goed als origineel met prox drijfstang..
 
Erik_P 2-8-2003 19:18 Print reply

Posts: 690
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB50TUNED

[...]


geen imi rukas of topracing, maar gewoon origineel met prox drijfstangset...


Rukas? Kurkas.

Maar ik heb wat speling op mijn drijfstang dus, ik bedoel dan dat ik hem heel ietsje naar links en recht kan bewegen. De naald(waar die aan vast zit) dus niet. Das nie erg tog?
 
-

Dit topic is 1420 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved