Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Mt opgehaald

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1322 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #10900 - Mt opgehaald
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1389 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn 29-7-2003 20:38 Print topicpost
Posts: 10000
geen tijdom veel te typen moet meteen weer weg

mt opgehaald gratis...ff gekeken 'start niet'

nou...zit eenchoke op ...oow...

ok...ik kicken...hjopp;akeee...start..maar wel klote (anderhalf jar stilgestaan..)

naar huis gereden met 45..ding is gaar lelek..en al...wel nl GOEDKEUKING ad01 is nummer..

typ strax wel verder...woei...16mm mik, toerentelleraansluiting (mb dus) 70 onbekend..

stottert bij hogere toeren. gok 6k ofzo.. iemand idee? gasschuif gaat niet helemaal omhoog enzo...denk aan ontsteking...

vannacht meer gelul

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

User 927 29-7-2003 20:43 Print reply

Posts: 6405
Gratis? GVD WROM LOOP IK NOU NOOIT TEGEN ZOIETS AAN?!

Hmmz, kheb caps dag vandaag ofzo
 
Mol! 29-7-2003 22:19 Print reply
Posts: 1594
Toppertje! Handel?
 
luuk_smits 29-7-2003 23:11 Print reply
Posts: 1073
gratis

*jaloers*
 
crazypeter 29-7-2003 23:20 Print reply

Posts: 1298
releXXXXXXX

effe beetje opknappe en verkopen


 
bla bla bal bla bla bla blah
MarcelMt5 29-7-2003 23:21 Print reply

Posts: 788
Dat wil ik ook!

waar vind je dat soort dingen?
 
Je hoeft niet gek te zijn om te kunnen Schakelen, maar het helpt wel. I Don't Need Burn-outs, Wheelies, Or Other Stunts, I'm Driving a HONDA That Says Enough.
Martijn 30-7-2003 0:27 Print reply
Posts: 10000
goed...nu ff uitgebreid.

2 jaar geleden zei een vriend van me dat ie samen met nog wat maten een mt had gekocht voor 400 gulden...scheen snel ding te zijn..

wij savonds beetje kutten met dat ding..liep voor geen kut enzo...zag em niet goed in het donker maar hij reed wel een beetje.....en hard.....ik beetje op stuur douwen en hij kwam vet omhoog.....was ik wel tevree over..

dus hij zei een half jaar geleden al van: we motte van dat ding af..hebben nu RM125 getuned enzo..

ik zo: dump maar bij mij neer..

nou..werd dus op vakantie gebeld van..jah..kom em wel brengen...gebeurde niet..dus ik besloot em te halen (niet ver weg...2km van huis)
achterop bij maat op scooter richting hun...ze waren beetje met de auto aan het kloten enzo..ik zo: jah..loopt ie nou nog?
zij zo: nee...ding staat 1,5 jaar stil..

dus ik kijk naar dat ding....gvd...wat een afgeragd ding zeg...nix opgehoogd nix...rood frame..tank..vlgs mij ook rood :$...en matig zwarte zijkapjes enzo..verf bladderde overal vanaf enzo...blaatzooi..

ik probeer te duwen....muurvast..dus ik denk..ketting vast...maja...zegt die flep..jah..achterrem blijft hangen...ik : aha...

zat geen contactslot in maar maakte me niet uit..hij sleutels gepakt (voor olietankdop en tankdop) ik beetje gekeken of er nog benz in zat..kijke of bougiekable nog vonkte...nou..deed ie wel ...

achterrem losgetikt...ik zeg zo: choke
hij zo: watte?
ik zo: hebbie em wel gechoked..zij zo : eh nee...we hebben em wel met 60kmph geprobeerd aan te rijden..mar deed nix..

dus ik flink kicken, en choken (bleef niet hangen) en opeens sputterde ie wat...zij helemaal blij enzo..

dus ik denk..jah..ik ga niet weer lopen met dat ding..of geduwd worden met scoot.. (zie topic over dat martijn gratis mint ophaalde voor 50 gulden (lees niet gratis) bij zelfde gast en aangehouden werd)

nou..ik bougie eruit gehaald enzo..meteen ff carb eraf...gevoeld of ie terugblies langs membraam enzo...was nog goed...

carb was 16mm...gasschuif blijft 2mm onder de rand steken (is vlgs mij 12mm schuif..ff op zolder 16mm zoeken)
dus ik denk..tjah..zou et wel een beetje moeten doen...

ligt iig 70 onder, goeie compressie..hoor nog geen rare geluide...

bougie was zeer vet..dus ff pure benz bijgevuld...olie was afgesloten...carb, sproeier zat helemaal dicht (liep toch ) en ff schoongeblazen...naja..niet betere prestaties..maar het is me gelukt er mee naar huis te rijden...werd eerst opgeduwd naar 60..en toen snel naar zn 4 geschakeld...moest het van het koppel hebben want hij draait dus geen hoge toeren...hij sputtert echt mega dan..en hij valt daarna uit...(kan best die gasschuif zijn...had met de tsx ook dat ie maar 10mm open gign en viel dood na 8 k...terug naar 3k en ging ie weer leven)

nou..ik met 45 naar huis gereden...zonder verzekering enzo...(jaja..kon niet anders..ben ook strafbaar als ik er mee loop) en thuisgekomen niet veel verbeterd..moest dus meteen weg...en ben nu weer terug..ga vannacht mss wat sleutelen enzo..

ik heb niet veel vertrouwen in een restauratieproject...gaat echt veel geld in zitten...voorpoten zijn helemaal geroest enzo..en het ziet er allemaal niet meer uit enoz..maja..mss als ragbrommer...mss verzekeren in tijden van veel controles...en dan ipv tsx ermee gaan rijden..

tis net een kindercrosser invergelijking met de tsx...en toen ik ff op de tsx gnig moest ik gewoon weer wennen..bang dat ie afsloeg enzo...en geen power had...

naja..ik kijk wel wat ik er mee kan...als ik em verkoop krijgen die fleppos wel wat bier van me enzo...ben blij dat ik em mag hebben...want tsx valt nix meer aan te doen nu..is zegmaar klaar en doet het goed (blok ratelt ) en die mt valt nog veel aan te sleutelen..

zak onderdelen erbij gehad...grote carb...keihin..dus ik denk 18 keihin!!!

zon feest was het niet...was 13

en nog een cil en een scootluchtfilter...cilinder is vlgs mij 50cc...kan best ori zijn...niet goed bekekn..en zuigertje erbij..

naja..ik ga eerst es schijten, en dan kijken waar het aan ligt dat ie niet zo lekker loopt...(is mooi, kan ontstekingsdeksel eraf laten bij testen...kan bij tsx niet...heb je geen koppeling)...

jullie horen het nog wel als ie beter loopt...iemand idee waarom ie gewoon echt klote loopt?

hij start wel (ook niet perfecT) en hij trekt naar mijn weten geen valse lucht...zit chromen uitlaat onder (luhao of tecno toch?) en rookt als de ziekte.. (mss rechterkrukaskeerrin!!!!)

maja..ik kijk wel ff...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Martijn 30-7-2003 1:12 Print reply
Posts: 10000
whahahahah het was ontsteking...stond te laat..doet het nu perfect..mss nog ff testritje maken ...wel laat...

deksel van ontstkeing is afgebroken, zat boutje te vast..boeie...

bougie is nog perfect na die 2km rijden..geen olie nix...

alleen moet ff 16mm gasschuif in...geen spelnig bij vliegwiel kant enzo..geweldig..alleen onsteking dus..

voorlampkap en tank en aspb zijn btw zwart.
edit:

update:

ik heb de carb aangepast..maar hij doet het nog steeds niet lekker...start beter met ander ontstekingstijdstip, maakt meer toeren, maar na 10 seconden valt ie uit.
bougie vonkt dan niet meer...bougie is dus gaar..of hij verzuipt gewoon (lijkt me niet)

goed..zit 2kleps membraam in (ori toch??) en 13mm spruitstuk (lekker...met 16mmm )
cilinder...is 70cc...weet nog geen merk, 6 koelribben iig.....stom ding...hij heeft een inlaatpoort, en daarboven zit nog een poortje (boosterpoort ofzo? of nog een inlaatpoort).

iig opent dat poortje niet...boosterpoort lijkt me stug, want dan zou ie wel werken, maar de zuiger gaat niet ver genoeg naar beneden...zuigerveer (onderste) komt net in dat poortje , dus zal wel inlaatpoort zijn...zoeen die door een gat in de zuiger wordt gestuurd...zit dus ook verkeerde zuiger in (of verkeerd om :S)

moet iig ff nieuwe bougie in...verf bladdert van dat ding af...blok is vlgs mij van een MB..

ding is oud...heeft aansluiting op abrug voor trappers enzo dus is van voor 82 denk ik...iig heeft het blok geen trapperopties..dus komt van mb af of nieuwere mt ....aangezien er een dichtgestopte toerentelleraansluiting op zit lijkt het me een mb blok..

morge ff cil eraf denk ik..ff kijke hoe ie eruit ziet (ben bang..ziet er wss zwaar slecht uit)... kijk dan wel ff verder..

mn pa wil compressor kopen..gaat ik ff leren spuiten met zon ding op de mt...beetje oefenen..mt kan het wel gebruiken...blok is vlgs mij ook open geweest want er zitten platkopbouten in die de carters bij elkaar houden...rookt nog steeds, mss dus rechterkeerring lek, alhoewel hij daar te goed voor loopt.


Dit bericht is ge-edit door Martijn op 30-7-2003 2:13
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Martijn 30-7-2003 14:44 Print reply
Posts: 10000
k jongens..kheb de cil eraf....vlgs mij was het een kopneukertje, zit een 50 kop op, met een beukrand erin..maar geen speling op bigend oid.

goed..ori kop
cilinder...nog steeds geen idee...
zuiger, meteor, 1 zuigerveer...

eh..dus..eh..hij loopt niet echt lekker zonder choke, maar met choke doet ie et beter, maar blijft heel hoog in de toeren hangen (kleine sproeier syndroom)...ik vraag me af of dat kan komen omdat mn spruitstuk te klein is (geen zin om logisch over na te denken)

iig..de cilinder..wie weet wat voor een het is:

70cc...
4 spoelpoorten,
1 boostpoort (boven de inlaatpoort)
1 ovale (grote niet aangepaste) uitlaatpoort

ik zie nerges een merk staan of tekens...en de wand is vlgs mij nicasil of chroom, want hij is eraf gebrokkeld op het spijltje bij de inlaatpoort..

auxpoort (eh boostpoort) gaat wel open maar niet helemaal vlgs mij (gooi er toch een extra voetpakking onder) verder ziet ie er beter uit dan ik had verwacht...niet echte beschadigingen die relevant zijn...paar rare plekken boven spoel en boostpoort, maar niet echt hard voelbaar en nog eentje semi boven de uitlaatpoort, ook niet diep/voelbaar...

en dus wand afgebrokkeld op spijltje bij inlaatpoort..

zuiger is een 1 zuigerverige meteor...ben k niet zo blij mee..maja...zuigerveer zelf is nog goed, zuiger ziet er ook nog goed uit, afgezien van zwarte plekken (waar wss poorten lopen oid)

ik snap niet waarom ie zo kut loopt...uitlaat heb ik er ook af, is een chromen (zie geen merk staan oid) met een ouwe proma demper (ronde)

owjah..eh..benzinetank leeggegeooid..kwam zooi uit

ik heb plastic, zand ..stenen..en een carb stelschroef eruit gevist..

benzine was troebel :S

iig...wat voor sproeier zou ik moeten hebben, 70 cc, 16mm mik (13mm spruit!!), en zon chromen uitlaat (tecno/luhao?) en powerfilter..

kweenie wat er nou in zit..zal er es naar kijke...

tis echt een gare mt..heb er al mee gereden..maar moet het echt van zn koppel hebben want de hoge toeren vind ie nog steeds neit leuk

ik denk aan rechterkrukkeering...pfff..moet ik dat blok weer helemaal open halen
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
crazypeter 30-7-2003 14:45 Print reply

Posts: 1298
jij moet schrijver worden


Dit bericht is ge-edit door crazypeter op 30-7-2003 14:45
 
bla bla bal bla bla bla blah
Martijn 30-7-2003 14:48 Print reply
Posts: 10000
ja...en ik vind dat er wel es iemand antwoord mag geven..kheb geen zin om er zelf achter te moeten komen wat voor merk cil het is.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
crazypeter 30-7-2003 14:49 Print reply

Posts: 1298
weet je wel wat voor verhaal het is om effe door te lezen
maar ik ga het nu effe door lezen

 
bla bla bal bla bla bla blah
Martijn 30-7-2003 14:57 Print reply
Posts: 10000
verhaal stat er nix voor nix he...anders krijg ik weer dit soort reacties: wees es duidelijk..je vertelt maar de helft

gvd..help me nou

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 30-7-2003 14:57 Print reply

Posts: 7007
volges mij heb je een zeta op je mt zitten als ik je beschrijving zo lees

verder leuk dat je een gratis brom hebt
 
nobody fuck with us!!
barry 30-7-2003 15:00 Print reply

Posts: 7387
als je nou 1 repley maakt om alles samen te voegen en alle vragen op een rij te zetten, want ik ga echt niet dat allemaal door lezen hoor martijn
 
He?
barry 30-7-2003 15:01 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Oscar O. - [HRC Nijmegen]

volges mij heb je een zeta op je mt zitten als ik je beschrijving zo lees

verder leuk dat je een gratis brom hebt

zeta kan niet, zeta staat op de cilinder
 
He?

Dit topic is 1389 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved