Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - NSR komt niet boven de 6k

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 995 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10884 - NSR komt niet boven de 6k
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2855 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blukaap 29-7-2003 21:53 Print reply

Posts: 10006
Goed, duurde iets langer dan de bedoeling was, moest m'n NSR nog even in elkaar beunen (en alles werkt ook nog, tot m'n verbazing ) en kon de bobine toen niet vinden.

Zwart-bougiekabel weerstand: ~3Kohm (wel even de bougiedop er af schroeven, daar zit nl ook een weerstand in, maar de dop kun je er als het goed is zo afdraaien).

groen-zwart: 0,beetje ohm, maakt dus gewoon contact.

Deze waarden krijg ik bij mijn werkende bobine, dus als je waarden krijgt die hier in de buurt zitten zou het goed moeten zitten (zet ze evt even neer en vergeet niet je multimeter op Kohm te zetten, 20K in mijn geval en om je bougiedop er eerst even af te schroeven)

Meet de bougiedop btw ook maar even door.


Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 29-7-2003 21:53
 
Bastila is lief
Robert_S 29-7-2003 22:19 Print reply
Posts: 513
Ok ik ben hier niet zo goed in dus excuses voor mijn domme vragen.

Ik hier een multimeter voor me liggen, en hij kan ook op 20k Dus dat is al mooi.

Verder heb ik de bobine helemaal losgeschroefd. Of is dat al verkeerd?

Dan heb ik verder dus dus een zwarte en rode draad uit de multimeter komen. zwart moet je dan toch steeds op de - pool van de accu houden?

Waar houd ik dan de rode draad om te meten? Ik krijg steeds geen waardes

En dan zat ik ook te twijfelen over hoe je nu de bougiekabel kunt doormeten, omdat die toch maar aan een kant (bij de rode dop) een contactpunt heeft. Bij het andere eind kun je niet meten omdat die zit ingebouwd in de bobine. Of zie ik dat verkeerd?
 
Dr. Hans fanclub voorzitter
Blukaap 29-7-2003 22:25 Print reply

Posts: 10006
Gewoon 1 vd dingen (maakt niet uit welke) vd multimeter op dat zwarte stekkertje zetten vd bobine en de andere in de bobine prikken.

Je moet de weerstand tussen 2 punten meten, dus die accu heeft er in dit geval niks mee te maken.
 
Bastila is lief
Robert_S 29-7-2003 22:34 Print reply
Posts: 513
Ok ik snap het iig nu dat de accu er los van staat.

Alleen wat bedoel je met 'in de bobine' prikken?
 
Dr. Hans fanclub voorzitter
Ralf 29-7-2003 22:43 Print reply

Posts: 9073
Stekkers van je multimeter.
 
Robert_S 29-7-2003 22:48 Print reply
Posts: 513
Ok wat ik heb gedaan:

De bobine er weer op voor de zekerheid.
bougiedop eraf gehaald.

Dan MultiMeter op 20K gezet
1 draad op het frame (gaf steeds dezelfde waarde als wanneer ik een stekkertje nam)
1 op de draad waar eerst de bougiedop op zat

uitkomst:
--> 3.01

Toen met bougiedop
--> 6,81

Betekend dit dat de problemen niet komen van de bobine of vergeet ik nu wat?


Dit bericht is ge-edit door _3xph4ne_ op 29-7-2003 22:50
 
Dr. Hans fanclub voorzitter
Blukaap 29-7-2003 22:59 Print reply

Posts: 10006
Bobine lijkt goed, weerstand over je bougiedop is wel vrij laag, maar volgens mij moet dat niet uitmaken.

Ik zou dan gokken op een contactje wat niet 100% is eigenlijk.
Keertje kijken of er geen contactje loszit bij het stekkertje waar de CDI op komt.

 
Bastila is lief
Robert_S 29-7-2003 23:05 Print reply
Posts: 513
BEdankt voor de (weer) snelle reactie. Ik ga morgen alles doormeten.
 
Dr. Hans fanclub voorzitter
Blukaap 29-7-2003 23:16 Print reply

Posts: 10006
Doormeten hoeft niet eens denk ik.

Gewoon een keer de CDI loshalen, schoonblazen en weer terugproppen, maar dan wel eventjes bij het stekkertje in de kabelboom kijken of alle pinnetjes goed zitten (desnoods voor de zekerheid allemaal even aanduwen met een spijkertje ofzo).

Maar ik vermoed dat je CDI raar aan het doen is.
Of de bougiekabel toch (en daar zie je niks aan, maar is makkelijk te controleren, gewoon een keer met zeiknatte handen een blank stuk frame vastpakken als ie loopt, als je een optater krijgt weet je dat het fout zit )

Maar heb je nergens een CDI die je even kan lenen ?

Desnoods pruttel je gewoon naar Zeewolde (met 6000rpm zou je 50/60 p/u wel moeten kunnen halen denk ik ?) en kijken we daar .

Weet zogauw niet of het al in het topic stond, maar op wat voor manier en wanneer is het probleem ontstaan ?
 
Bastila is lief
Robert_S 30-7-2003 12:22 Print reply
Posts: 513
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Doormeten hoeft niet eens denk ik.

Gewoon een keer de CDI loshalen, schoonblazen en weer terugproppen, maar dan wel eventjes bij het stekkertje in de kabelboom kijken of alle pinnetjes goed zitten (desnoods voor de zekerheid allemaal even aanduwen met een spijkertje ofzo).

Maar ik vermoed dat je CDI raar aan het doen is.
Of de bougiekabel toch (en daar zie je niks aan, maar is makkelijk te controleren, gewoon een keer met zeiknatte handen een blank stuk frame vastpakken als ie loopt, als je een optater krijgt weet je dat het fout zit )

Maar heb je nergens een CDI die je even kan lenen ?

Desnoods pruttel je gewoon naar Zeewolde (met 6000rpm zou je 50/60 p/u wel moeten kunnen halen denk ik ?) en kijken we daar .

Weet zogauw niet of het al in het topic stond, maar op wat voor manier en wanneer is het probleem ontstaan ?


Hoe het probleem is ontstaan... Nou het is geleidelijk aan gekomen. Eerst had hij af en toe dat hij niet meer in de toeren wou komen, bleef sputteren enz. En ik dacht steeds dat het mijn begrenzer was die aanstond maar was dus niet zo.. Maar af en toe had hij nergens last van en reed ie verder goed. En toen, na dit dus 2 weken gehad te hebben, kwam hij helemaal niet meer boven de 6k uit. Wat trouwens wel heeel langzaam is om mee naar zeewolde te rijden..

En sinds gistermiddag krijg ik helemaal geen vonk meer. Dus ben nu de boel een beetje aan het nalopen. Daarom kan ik de zeiknatte handen mehode ook niet gebruiken.. :(


Ik denk idd ook dat het de CDI of bobine is.

Ik ken hier alleen niemand van wie ik een cdi/bobine kan lene

Ik vroeg me af: welke waarde hoor je te krijgen als je de weerstand meet over de zwart gele draad (die naar je bobine loopt) en het frame?

Spoelen zijn goed:

Ontstekingsspoel (zwart-rood tov aarde) is rond de 136

Signaalspoel is ongeveen 27 ohm

Toen, omdat je zei dat de weerstand van de bougiedop wel erg laag was een nieuwe gekocht voor de zekerheid. Als ik nu meet tussen de bougiedop en frame dan krijg ik ipv 6,81 7,3 Ohm.

Dit bericht is ge-edit door _3xph4ne_ op 30-7-2003 12:25
 
Dr. Hans fanclub voorzitter
Blukaap 30-7-2003 14:37 Print reply

Posts: 10006
Hmm, ik denk dat je CDI opgeblazen is (ben je wel de 1e die met een begrenzer z'n CDI gemolt heeft, of dat nu een eer is ).

Uhm, uhmm
Bougie ondertussen nog een keer vervangen ?

Je kunt geen CDI lenen van CyberNSR ofzo ?


Wat heel misschien kan helpen:
Nieuwe bougie en de electrodenafstand bezopen klein zetten, bijvoorbeeld 0,3mm.
Misschien dat dat helpt.


Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 30-7-2003 14:38
 
Bastila is lief
barry 30-7-2003 14:39 Print reply

Posts: 7387
ik heb ook 3cdi's liggen, waarvan 1tje kapot is (zie je uiteraard aan de buitenkant niet), als je die er op zet, dan klapt ie na 6 a 7k dicht en komt niet hoger (stotteren), andere cdi er weer op,en voila, doet het weer normaal.

dus druk er eens een andere cdi op, kan geen kwaad...
 
He?
Robert_S 30-7-2003 20:35 Print reply
Posts: 513
Ok ik ben net bij Werner geweest. Pokkeeind is dat zeg

Maar nu heb ik dus wel eenandere bobine en CDI unit. Nu denkik dat het stotteren lag aan de CDI. En desnoods rij ik pruttelend met 6k naar de BM dat moet dan maar.

Maar het ernstigste probleem is nu dus dat ik helemaal geen vonk meer heb. Ook niet met nieuwe bobine en CDI. Vanmiddag heb ik wel even eenheel zwak onkje gehad. Maar de accu was leeg en ik hoorde van iemand dat als je accu vol is dat je vonk dan veel sterker wordt. Maar toen ik weer naar beneden ging om de opgelaadde accu te monteren had ik weer helemaal geen vonk meer. Ik word dus een beetje wanhopig want wil tog egt mee vrijdag..

alle stekkertjes gecontroleerd maar niets helpt/. Natuurlijk ook een nieuwe bougie eronder gemonteerd Ook ff de elektrode afstand helemaal verkleind maar het help allemaal geen ene zak

Welke draden heb ik nodig, en hoe lopen ze, voor een vonk? En moet ik meten of die goed zijn>? welke stand op de multimeter? Het enige wat ik dus wel weet is dat de spoel genoeg weerstand heeft.

Ik heb hier wel een bedradingsschema maar kom er niet wijs uit..
http://www.dsv.nl/~h...es/bedrading_nsr.zip

Dit bericht is ge-edit door _3xph4ne_ op 30-7-2003 20:37
 
Dr. Hans fanclub voorzitter
barry 30-7-2003 20:44 Print reply

Posts: 7387
om je bougie te laten vonken moet je de volgende draden naar je cdi laten lopen vanaf je onsteking:

zwart/rood
blauw/geel
groen


vanaf je cdi loopt dan weer 1 draadje: zwart/geel naar je bobine, die sluit je aan op je bobine,

en je bobine zelf (bevestigingspunt) laat je aarde maken of als je die andere bobine hebt dan laat je het overgebleven contactpuntje aarde maken door middel een kabeltje daar op aan te sluiten en het andere einde op het frame te bevestigingen waar die massa maakt

dan moet de boel vonken, zo niet, dan ligt het niet aan de bedradingen, maar aan de onsteking of cdi/bobine zelf of bougiekabel/dop/bougiezelf

 
He?
Blorn 30-7-2003 20:51 Print reply

Posts: 13825
Groen hoeft niet eens als je spoel goed aarde maakt met het blok.
 

Dit topic is 2855 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved