Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - NSR komt niet boven de 6k

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1217 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10884 - NSR komt niet boven de 6k
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2821 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Honda_mbiloss [Emiel] 29-7-2003 12:06 Print reply

Posts: 3697
idd veel kleinere sproeier, dat had je eigenlijk al als eerste moeten proberen...
 
Hans F 29-7-2003 12:07 Print reply
Posts: 4326
of dat hij blokolie verbruikt (kering aan andere kant)
 
brommercrazy 29-7-2003 12:10 Print reply

Posts: 2594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

of dat hij blokolie verbruikt (kering aan andere kant)


Inderdaad, kering zal wel kapot zijn, dit kun je controleren door em effe te strarten, dop losschroeven in het carter, waar je normaal olie in doet. en kijken of er uitlaatgassen uitkomen.
 
Robert_S 29-7-2003 12:12 Print reply
Posts: 513
Ok dan ga ik nu eerst maar eens kijken of het aan de sproeier ligt. Ik heb de maten:

115, 100, 70, 120, 125. Waar zal ik mee beginnen? Ik heb een origineel luchtfilter, maar met onbegrensde luchtfilterslangen, en gat erin voor extra luchttoevoer.

Blokolie ga ik meteen ook tsjekken!


Dit bericht is ge-edit door _3xph4ne_ op 29-7-2003 12:15
 
Dr. Hans fanclub voorzitter
Hans F 29-7-2003 12:13 Print reply
Posts: 4326
115
 
Martijn 29-7-2003 12:16 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy

[...]


Inderdaad, kering zal wel kapot zijn, dit kun je controleren door em effe te strarten, dop losschroeven in het carter, waar je normaal olie in doet. en kijken of er uitlaatgassen uitkomen.


hmm...vind ik toch een rare manier...aangezien de uitlaatgassen dan eerst in je carter moeten komen...en dat is niet logisch, ....jah als je em uit zet dan blijft je zuiger op odp staan ofzo en dan kan het naar je carter, maar dan moet het ook nog es door je keerring heen.

vind dit niet echt een geile methode.

als je zeker weet dat je niet te veel olie smeert bij je benzine (dat ie opeens hard gaat roken ofzo)

en het is geen waterdamp (kvs lekkage)

dus dat het gewoon olie rook is, dan weet je toch al zeker dat het je keerring is....waar moet die olie anders vandaan komen?
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blukaap 29-7-2003 12:48 Print reply

Posts: 10006
Gewoon dop d'r af schroeven en kijken of ie anders gaat lopen, OF dat er aso veel druk op je olie komt te staan oid.

Hij mag iig niet anders gaan lopen als je die dop d'r af trekt.

En 115 sproeier zou ik idd proberen (al is dat ook altijd zo lekker makkelijk, klotedingen wijken onderling gruwelijk af: 115INC vs 120PACCO = 1,35mm vs 1,5mm ).
Of ik moet echt scheel zijn (met een loep gemeten).
 
Bastila is lief
Sk4f 29-7-2003 12:53 Print reply
Posts: 534
zit er geen stiekeme begrenzer op ofzo ?
 
Hoi ik ben Buis uit Nijmegen en ik rij op een MB :D ( EN EEN PUCH ! )
Blukaap 29-7-2003 12:55 Print reply

Posts: 10006
Hoe/wanneer is het probleem eigenlijk ontstaan ?
Dat is misschien ook wel handig .
 
Bastila is lief
Ralf 29-7-2003 13:01 Print reply

Posts: 9073
En wordt het erger of minder erg als hij warm wordt, of blijft het altijd hetzelfde..
 
Robert_S 29-7-2003 16:28 Print reply
Posts: 513
Ok kom net van beneden. Ben de al de hele dag aan het sleutelen. blok zit er weer onder. Sproeiertje 115 erin en ik starten...

Nou geen effect dus, zelfde probleem. Hj wil maar tot de 6k toeren komen en begint dan te stotteren. Hij rookt wel een stuk minder trouwens. Ik nog mijn hele begrenzer weggeknipt, want zo kklinkt het dus maar dat was het ook niet... Heel af en toe, als ik dan wat speel met het gas schiet hij even heel kort omhoog naar de 9/10k en dan weer terug. Ook zoiets vaags

Ik bedenk me trouwens net dat toen ik mijn blok gisteren loshaalde ik nog maar weinig koelvloeistof over had. Hoe kun je controleren of ie kvs lekt?

Iemand verder nog iedee?n? Ik begin een beetje neerslachtig te worden..
 
Dr. Hans fanclub voorzitter
Ralf 29-7-2003 16:30 Print reply

Posts: 9073
Membraan nog heel?
 
Blukaap 29-7-2003 16:33 Print reply

Posts: 10006
Koppakking of voetpakking d'r uitgeknald ?
Dat zou het stotteren wel eens kunnen verklaren.

Gewoon beiden even vervangen voor de zekerheid.


Als het membraan kapot is zou ie eerder uitvallen onder 6000rpm denk ik.


Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 29-7-2003 16:33
 
Bastila is lief
Robert_S 29-7-2003 16:36 Print reply
Posts: 513
Ik heb mijn membraan helemaal nagelopen, die is nog als nieuw. En blukmeester wat je daar zegt heb ik ook aan lopen denken. Dus heb ik vorige week de (dubbele) voet en koppakking vervangen.... je raad het al

geen effecT>


 
Dr. Hans fanclub voorzitter
Ralf 29-7-2003 16:37 Print reply

Posts: 9073
Ontstekingsspoel nog goed?
 

Dit topic is 2821 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved