Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Powerbox voor Suzuki TS 50 x

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 847 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10870 - Powerbox voor Suzuki TS 50 x
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3003 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

scooterkiller 30-7-2003 10:39 Print reply

Posts: 2987
Er wordt over me geluld zie ik
Geloof het lekker niet maar ik merk het inderdaad wel dus gewoon er op zetten en een mallosi powerbox is zo slecht nog niet en het ziet er nog leuk uit ook.

Laat ze maar lullen

Het is wel een aardig preciesie werkje om hem erop te krijgen omdat je nouwelijks ruimte hebt voor de tule maar het past net.
Let wel dat je de opening van de powerbox naar beneden hebt staan en dat de powerbox boven de tule hangt anders loopt die alleen maar vol met benzine en geeft het alleen maar minder prestaties inplaats van meer.

Dit bericht is ge-edit door scooterkiller op 30-7-2003 10:40
 
BIERTJUH!!!!!!!!
theredone51 30-7-2003 10:51 Print reply

Posts: 2506
alleen staat op de site dat die malossi powerbox niet past (misschien door grootte ofzo) maar die doppler wel
dies trouwens nog veel mooier ook
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
scooterkiller 30-7-2003 10:53 Print reply

Posts: 2987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: theredone51

alleen staat op de site dat die malossi powerbox niet past (misschien door grootte ofzo) maar die doppler wel
dies trouwens nog veel mooier ook


Ik heb hem er op zitten dus het past.
Doppler is mooier, malossi is leuker omdat je ziet wat het doet.

Dit bericht is ge-edit door scooterkiller op 30-7-2003 10:55
 
BIERTJUH!!!!!!!!
theredone51 30-7-2003 10:57 Print reply

Posts: 2506
sorriej malossi past ook
alleen zijn er 2 van malossi
* een van 32.90 (een malossi viton??)
POWER-BOX Viton voor beter geregeld inlaat vacuum.
(Voor montage op alle membraan motoren o.a. alle bekende Scooters + Honda MB,MTB,MTX + Yamaha DT + Suzuki TSX50 + Maxi met Polini membraan c) Origineel Malossi model 2003
* een van 29.90 (een normale malossi??)
POWER-BOX voor beter geregeld inlaat vacuum.
(Voor montage op alle membraan motoren o.a. alle bekende Scooters + Honda MB,MTB,MTX + Yamaha DT + Suzuki TSX50 + Maxi met Polini membraan c) Origineel Malossi model 2003

weet iemand het verschil hiertussen ?? want bij die malossi viton staat geen plaatje
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
riktsx 30-7-2003 10:59 Print reply
Posts: 156
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

woow...ingeving...

ik ga es ff een ori cil echt op en top tunen (yeah right) en dan geen membraam er in fleppen...membraam heb je toch niet nodig @ hoge toeren...kijken of dat scheel in prestaties met een snelle 50..

nieuwe ingeving:

ik heb een opvulblokkie voor een ori cilinder, om de carterdruk te verhogen...als ik die nou op een snelle50 schroef, dan is mn membraam afgesloten, kheb meer carterdruk (minder inhoud) en mss presteert ie dan wel tof @ hoge toeren...en dna powerbox erop.

wie wil wat over deze theorie zeggen?


ik heb zelf wel eens gereden met zo'n opvulblokje in een ori cilinder,maar daar merk je geen verschil.

en zo'n membraam heb ik laatst ook nog op een ori cilinder (gebeunt) want echt netjes afgewerkt was het niet.
van deze cil was wel de uitlaat poort verandert het inlaatkanaal+poort en ander type zuiger omdat de cil van boven is afgedraaid de zuiger heeft ook een stuk van het hemd af en de cilkop is afgevlakt.
(ik probeer nog een poortmappie te regelen)

En dit kwam in combi met een:
ori carb sproeier 80
twv 12/52
proma 50
en verbouwd luchtfilter

toch aardig in de buurt van de prestatie's van een snelle 50 cc 75km/h ,kon misschien iets beter als het inlaatkanaal naar het membraam wat beter was afgewerkt en de afstelling beter was
met naar mijn idee wat meer koppel in lage toeren.
 
-Einde van dit bericht-
DeAmOnChiLd 30-7-2003 11:04 Print reply
Posts: 875
ik heb malossie powerbox op me mb met 70cc polini en bij mij merkte je wel degelijk verschil in het zuiniger rijden want ik ging van 1:25 naar 1:28 dusja dat vind ik een mooi verschil.

en verder hij gooit em bij mij iets geleidelijker de powerband in dus niet niks niks niks BANG POWERBAND tis bij mij een goed opgebouwde lijn zo van niks niks minder iets meer meer meer powerband dus hij begint eerder met trekken en stopt later met trekken OF dat door die powerbox komt geen id.


wat ik me wel afvroeg VOORNAMELIJK AAN LUDE GERICHT waarom is je bougie altijd bruin???

want dat is bij mij dus het geval terwijl hij rookt als de ziekte.
hij heb btw dikke gasreaktie!!!!
 
[url=http://www.growyourownshit.com/users/DeAmOnChiLd][b]Wanna grow weed legally? Join growyourownshit.com[/b][/url]
scooterkiller 30-7-2003 11:05 Print reply

Posts: 2987
De Viton die ik er dus ook op heb zitten :

 
BIERTJUH!!!!!!!!
theredone51 30-7-2003 11:09 Print reply

Posts: 2506
scoterkiller fto doet ut niej
ken je ff mailen??
theredone51@hotmail.com
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
theredone51 30-7-2003 11:10 Print reply

Posts: 2506
en scooterkiller hoe heb jij die powerbox aangesloten op je spruitstuk??
is wel makkelijk om dit te weten zodat ik dalijk nix verneuk

alvast bedankt
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
scooterkiller 30-7-2003 11:12 Print reply

Posts: 2987
MMM vreemd, vooral omdat de foto het bij mij wel doet maar ik mail hem wel ff.
 
BIERTJUH!!!!!!!!
Neonlampje 30-7-2003 11:26 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DeAmOnChiLd
wat ik me wel afvroeg VOORNAMELIJK AAN LUDE GERICHT waarom is je bougie altijd bruin???


Ik zou het ?cht niet weten heb er lang over nagedacht, kan nix bedenken...
ja behalve dat hij per toerental zn eigen mengselverhouding aan past voor dat toerental, maar dat kan gewoon niet...


martijn: dat opvullen van je carter druk... realiseer je wel dat je dan minder mengsel kwijt kan he alleen doen wanneer je merkt dat je uitlaat kut is voor je setup, hoe beter je uitlaat, hoe lager je carterdruk kan zijn...

Verder als je mee gaat experimenteren moet je ff de inlaat duration ff een graad of 30 ophogen! (omdat je je membraan weg gooit zegmaar) anders krijg je no way een goed lopend geheel
 
Martijn 30-7-2003 13:33 Print reply
Posts: 10000
idd...je uitlaat zuigt je mengsel wel in je cil ook...maarreh..ik bedoel dus dat je gewoon geen membraam hebt...zoals bij ori...dat dat wel es heel goed kan lopen (beter dan membraamgestuurd) op hoge toeren..kijk naar de van veen kreidlers..die gaan echt snoerthard...zonder membraam (toch) membraam heeft namelijk geen nut (imho werkt het negatief) bij hele hoge toere.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 3003 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved