Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - rs opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1289 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10860 - rs opvoeren
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1668 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rs oxbow 27-7-2003 19:06 Print topicpost
Posts: 620
mijn rs50 rijdt nu net geen 70km/h @8000rpm

setup: gilardoni1(50cc),14mm dell'orto,originele half begrensde uitlaat, 12/44 vertanding.

ik wil nu eigenlijk wel een pak harder gaan.
met volledig onbegrensde uitlaat rijdt hij 80-85@10 500rpm.

ik heb er een goeie begrenzer op en van mijn tandwielverhouding blijf ik liever af.
als ik deze cilinder zelf een beetje tune gaat hij dan veel harder gaan?

ik heb al gedacht om er een goedkope airsal of imitatie 70cc onder te gooien+21mm dell'orto en spruitstuk dat ik zelfs al heb liggen.

de originele uitlaat gaat die 70cc wel inhouden maar hij moet echt geen 120 kunnen.

wat zouden jullie doen, het moet echt een relaxte brommer worden

 

Erik_N 27-7-2003 19:10 Print reply

Posts: 5360
Die cilinder laten tunen, eventueel leuke uitlaat kopen en die 21mm op je 50cc.
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
E 27-7-2003 20:22 Print reply
Posts: 173
Welk type heb je dan (RS)?

immitatie 70 of 50 tunen zal geen eens al te veel uitmaken (hangt beetje van je type af)

21 carb is overdreven doe liever een 17.5 of hoogstens een 19.

Ga je dan nog niet hard genoeg kan je aan een ander uitlaatje denken. Yasuni 50cc ofzo ondanks dat hij getuned is maar de HMR/2 is erg hoogtoerig dus zou ik niet aan beginnen.
 
master of disaster_rs50 27-7-2003 20:31 Print reply
Posts: 1839
die 70 cc heeft toch geen ene nut,want met deze tandwiel verhouding blijf je netjes 90/95 rijden met 12.000 toeren.

Je kan beter er ff een andere tandwielverhouding opzetten,en er een mooie 50 uitlaat bij kopen.
nieuwe tandwielen+ uitlaat kopen,is goedkoper dan een nieuwe cilinder+ carb.

edit: ohja,die 70 cc heeft trouwes ook helemaal geen nut als je je uitlaat zo houd,want hij blijft begrenst bij 10.500 toeren.
oftwel je trekt wel harder op,maar je top blijft dan 80a85.


Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 27-7-2003 20:33
 
lalalalalala i can't hear you
master of disaster_rs50 27-7-2003 20:34 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: E?nst

Welk type heb je dan (RS)?

immitatie 70 of 50 tunen zal geen eens al te veel uitmaken (hangt beetje van je type af)

21 carb is overdreven doe liever een 17.5 of hoogstens een 19.

Ga je dan nog niet hard genoeg kan je aan een ander uitlaatje denken. Yasuni 50cc ofzo ondanks dat hij getuned is maar de HMR/2 is erg hoogtoerig dus zou ik niet aan beginnen.


21mm kan makkelijk,heb 't zelf nu ook op m'n 50 dr zitten,en 't rijd best wel relaxed.
 
lalalalalala i can't hear you
E 27-7-2003 20:50 Print reply
Posts: 173
Ja duhh tuurlijk kan het wel, maar of je er nou echt nut aan hebt? Nee, slurpt meer en meer kans op verzuipen.

Dan zou een 26 ook nog wel kunnen!!
 
master of disaster_rs50 27-7-2003 20:58 Print reply
Posts: 1839
op 70 kan dat ook wel,maar met 50 verzuipt ie inderdaad.
21 zuipt niet zo veel meer dan 19 mm met dezelfde setup ,valt best wel mee.

 
lalalalalala i can't hear you
E 27-7-2003 21:00 Print reply
Posts: 173
maar volgens mij had ik het meer over de 17.5
 
rs oxbow 27-7-2003 22:15 Print reply
Posts: 620
mja ik heb hier een 21mm dell'orto met passend spruitstuk liggen.

ik heb wel een 19mm carbu ook maar geen spruitstuk ervoor,ik had eerst een gianelli uitlaat op deze rs50 (oud model,am5 blok)
en zo geweldig ging die niet vooruit hoor!

ik merk amper verschil met deze ori onbegrensde uitlaat.

ik heb em nu nog beetje verder onbegrensd hij rijdt nu 75km/h@8800rpm

powerband begint op 5000rpm en gaat door tot de 10 000rpm

hernemingen zijn goed en zit constant in mijn powerband, ik haal deze cilinder eraf, en zal een poortmap posten. kan iemand dan helpen wat er exact aan veranderd moet worden om hem hoogtoeriger/sneller te maken.
 
master of disaster_rs50 28-7-2003 15:39 Print reply
Posts: 1839
als ik me niet vergis,kan je 't spruitstuk van die 21 op je 19 proppen(als dit eentje is met curburatuer verwarming).
Dan hoef je er alleen e.v.t. een andere plasticje op doen(ik bedoel dat ding wat om je spruitstuk mond zit).
als je er een dunner plasticje omheen hebt gedaan,moet ik passen denk ik.

Maar zonder een onbegresnde uitlaat zal je brommer niet harder rijden dan momenteel.

En als je je cilinder er toch af haalt,moet je ff kijken of je uitlaat poort niet begrenst is met een half maantje.
De oude modellen rs hebben vaak nog een begrensing op de cilinder zelf.
 
lalalalalala i can't hear you
rs oxbow 28-7-2003 15:42 Print reply
Posts: 620
ik ga deze uitlaat nu volledig uitboren dat hij helemaal onbegrensd is, en dan zodra mijn blauwe kappen en witte wielen gespoten zijn een weekje rijden, en dan die cilinder eraf en proberen te tunen, nee er zit zeker geen half maantje in de uitlaatpoort

maar ik moet er toch nog meer power uitkrijgen op de een of andere manier


hij gaat nu trouwens al 85km/h@10 000rpm en mijn gianelli was toch ietsje hoogtoeriger moet ik toegeven

Dit bericht is ge-edit door rs oxbow op 28-7-2003 15:43
 
master of disaster_rs50 28-7-2003 15:54 Print reply
Posts: 1839
jah klopt,in die uitlaat die je nu hebt,zit in 't midden(expansie gedeelte) nog een stuk met isolatie materiaal,dat heeft je gianelli niet.
dus met gianelli ga je iets harder.

wat je ook kunt proberen om meer power te krijgen is een hogedruk kop te kopen.
Deze zal ervoor zoregn dat je in je powerband(hoogtoeren dus) Xtra hard zult optrekken.
enige nadeel is dat ie bij laag toeren iets minder zal optrekken.
Maar als je d'r een 19mm op hebt zitten compenseert dat weer een beetje.



 
lalalalalala i can't hear you
Rs0wnage 28-7-2003 16:42 Print reply
Posts: 170
helemaal onbegrensen, 17mm carb lachgas injectie , gewoon onbegrense en andere carb en uitlaat ben je al een heel end
 
http://www.geocities.com/aprilia_rs_ownage
rs oxbow 28-7-2003 17:42 Print reply
Posts: 620
kheb nog een vraagje, een ninja twin uitlaat kost 239? en dat die niet zo geweldig zijn weet ik al langer,

je kan ook ninja twin demper kopen voor 110?
krijg je dan 2 dempers +dat Y bevestigingstuk?
of 1 stom dempertje
 
master of disaster_rs50 28-7-2003 17:43 Print reply
Posts: 1839
twin=dubbel
Moet je ff aan de verkoper vragen,want je kan ze met een dubbele demper kopen,maar ook met enkele

Ik weet alleen niet zeker of je 't wel passend kan krijgen op oude model

Ah ik zie dat je bij de jager hebt gekeken,ik neem aan dat die de dubbele bedoelen,voor de zekerheid ff vragen aan ze.

Staat wel vet die dubbele dempers,'t heeft alleen (helaas) geen betere prestaties dan bv. je gianelli

Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 28-7-2003 17:45

Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 28-7-2003 17:50
 
lalalalalala i can't hear you
E 28-7-2003 18:07 Print reply
Posts: 173
prestatie van uitlaat zit toch voornamelijk in de pijp zelf. Maarja je kan zowat alles wel passend maken als je wilt. Je zult het toch moeten gaan lassen dus dan zal het hoogswaarschijnlijk wel moeten kunnen.
 

Dit topic is 1668 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved