Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - contactpuntjes en toerental

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1247 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10849 - contactpuntjes en toerental
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1043 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Teunmenator 27-7-2003 11:47 Print topicpost

Posts: 2524
Ik heb er gister nieuwe contactpuntjes ingedaan bij mijn dt (0.3 mm uit elkaar). Maar hij rijd nou nog nie perfect. Moet ik nu blijven kijken bij de afstand van die contactpuntjes of gewoon bij mijn caberateur zal ik maar zeggen.....


En het gaat hier nogal eens over toerentallen. Maar hoe kom ik erachter hoeveel toeren mijn brommer maakt zonder toerenteller.....
Ik kan er namelijk alleen een digitale opzetten en die vin ik te duur.......
 

Honda_mbiloss [Emiel] 27-7-2003 12:28 Print reply

Posts: 3697
contactpunte moeten gloof ik 0.35 uit mekaar. Al zal dat denk ik niet zoveel uit maken. En toeren kan je idd niet achter komen zonder je digitoerenteller. Of je moet alles gaan bereken dat kan wel.
 
Rudy 27-7-2003 12:34 Print reply

Posts: 3471
Maximum toerental is niet zon probleem, dat ligt hoog genoeg. Je kunt de contactpunten beter op 0.35 0.4 zetten
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Teunmenator 27-7-2003 12:35 Print reply

Posts: 2524
dan zal ik ze op 0.4 zetten....
(met contactpunten kan je je ontsteking niet vervroegen he??) en daarbij hoe moet je het toerental bereken?

 
Mark Mtx 27-7-2003 12:37 Print reply
Posts: 564
oh dat kan je bereken aan de hand van de snelheid rotaties van de krukas enz..
 
HONDA rulez
ties 27-7-2003 12:40 Print reply
Posts: 1333
bij dt vervroeg of verlaat je je onsteking met contactpuntjes. verder open is vroeger verder dicht is later. is niet aftestellen met voelermaatjes. moet je gewoon zetten proberen. dan weer ff zetten dat et goed is. want als je vliegwiel weer iets anders staat is je opening ook weer anders.
 
zundapp_gts 27-7-2003 12:44 Print reply

Posts: 307
hmmm, ik zou mijn ontsteking vervroegen door aan de grondplaat te draaien en de contactpuntjes mooi op 0,35 te laten staan.

Dit bericht is ge-edit door zundapp_gts op 27-7-2003 12:46
 
Teunmenator 27-7-2003 12:44 Print reply

Posts: 2524
ah zow... Maar uh hoe kan het nou dat als je contactpuntjes verder uit elkaar staan. dat je ontsteking dan vroeger wordt (zou andersom zijn lijkt me) en daarbij weet iemand hoe je dat dan moet berekenen bij een originele dt
 
Rudy 27-7-2003 12:46 Print reply

Posts: 3471
http://home.wanadoo.nl/rolink/toeren.html

en dan de onderstaande uitleg lezen
Je hebt dus wel de inwendige verhoudingen nodig van een bepaalde versnelling
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Teunmenator 27-7-2003 12:50 Print reply

Posts: 2524
en weet iemand wat da standaart is ???
 
ties 27-7-2003 12:52 Print reply
Posts: 1333
rd cockpit halen. de toerenteller aansluiten van een rd blok halen. aansluiten. en tadaa toerenteller aansluiting.
 
zundapp_gts 27-7-2003 12:54 Print reply

Posts: 307
wat bedoel je precies met standaard is

als je contactpuntjes verder openstaan, gaan ze idd ook vroeger open maar als ze te ver uit elkaar staan werkt het niet weer. Zet gewoon de contactpuntjes op 0,35, en grondplaat ongeveer in het midden of iets vroeger, maar daar moet je niet teveel mee kloten om harder te gaan ofzo, helpt niet zoveel.
 
DaveTSX 27-7-2003 12:59 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundapp_gts

wat bedoel je precies met standaard is

als je contactpuntjes verder openstaan, gaan ze idd ook vroeger open maar als ze te ver uit elkaar staan werkt het niet weer. Zet gewoon de contactpuntjes op 0,35, en grondplaat ongeveer in het midden of iets vroeger, maar daar moet je niet teveel mee kloten om harder te gaan ofzo, helpt niet zoveel.


alle beetjes helpen en alle beetjes bij elkaar is weer een hele boel
 
http://www.2weird4u.com
Rudy 27-7-2003 13:02 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundapp_gts

wat bedoel je precies met standaard is

als je contactpuntjes verder openstaan, gaan ze idd ook vroeger open maar als ze te ver uit elkaar staan werkt het niet weer. Zet gewoon de contactpuntjes op 0,35, en grondplaat ongeveer in het midden of iets vroeger, maar daar moet je niet teveel mee kloten om harder te gaan ofzo, helpt niet zoveel.

verschil kan enorm zijn als je de ontsteking goed afsteld, het is een gebied van net lopen en echt vermogen leveren
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Teunmenator 27-7-2003 13:03 Print reply

Posts: 2524
met wat standaart is bedoelde ik een inwendige verhouding....
 
ties 27-7-2003 13:05 Print reply
Posts: 1333
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundapp_gts

hmmm, ik zou mijn ontsteking vervroegen door aan de grondplaat te draaien en de contactpuntjes mooi op 0,35 te laten staan.

Dit bericht is ge-edit door zundapp_gts op 27-7-2003 12:46


je kan de grondplaat van dt niet draaien.
 

Dit topic is 1043 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved