Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - nsr opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 759 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10842 - nsr opvoeren
Pagina 2 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8487 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

redd3vil 27-7-2003 11:21 Print reply
Posts: 692
Ik vind het al vrij hard voor een ori cyl
Ik haalde meej me mk maar 60 maar das misschien omdat die ring nog in me luchtfilterslang zat.
Zijn er hier ook mensen die een ori cyl kunnen tunen? :P

Dit bericht is ge-edit door redd3vil op 27-7-2003 11:25
 
Bezoek ook eens www.brommerfreaks.nl
NSR JunK 27-7-2003 11:24 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bazz -> NSR

[...]


Hij trekt niet zo snel op neej.
Kan ik mijn cilinder en uitlaat niet gewoon houden en er een grotere carburateur, luchtslangen en een groter spruitstuk op zetten.
Zou dit dan een beetje lopen?

En later dan een 50snel of een 70cc.


je gaat de 80/90 NOOIT halen met het spul wat je er nu ophebt! 70/75 vind ik al behoorlijk snel voor org cilinder en uitlaat. je kan nu paar dingen doen

1. of je koopt een 50snel en een andere uitlaat want met die org uitlaat maakt die geen toeren dus heb je niets aan een snelle cilinder

2. je koopt een 70cc immi zet die 13mm erachter en houd die org uitlaat, en je gaat denk wel 80/90 met weinig toeren (relaxt rijden) en je hebt nog wel redelijk wat trekkracht

3. je doet het gelijk goed en koopt een 18keihin,70cc malossi, Metrakit/Techno uitlaat. hier ga je wel mee over de 100 maar je zegt dat je dat niet wou dus

4. het relaxste van alle 4 de punten
(meeste mensen zien er tegen op om het te kopen maar als je het eenmaal hebt.. en bij controles checken ze je blok echt niet. als je nu een 50snel of een 80cc hebt het boeit niet zoveel als de verzekering je wil naaien bij een ongeval ben je met beide de beer)

koop een MBX80 blok, zon kompleet standaart blokje dus. 80cc org,18keihin, en daar hang je een techno uitlaatje onder. dit rijd zo zwaaaar relaxt weinig toeren en veel trekkracht. die 80 org is super laagtoerig, voordeel van deze setup is dat je practies geen slijtage hebt

(als ik mijn laatste 2 levensjaren over zou mogen doen kocht ik gelijk zon blok, scheelt je zo onwijs veel geld, als je opvoert doe het dan gelijk goed)

 
Bazz -> DRD 27-7-2003 11:45 Print reply

Posts: 1884
Schilt een grotere carburateur en grotere luchtslangen echt helemaal niks?
Toch wel in trekkracht en een beetje in topsnelheid?
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
Mr Pain 27-7-2003 12:03 Print reply
Posts: 4966
wat wil je ongeveer uitgeven?

leuke setup om de 85 a 90 km/h te halen:

70 immi
16 mm carb
proma of techno pijpje

vertanding aanpassen en je hebt redelijk wat kracht en ga ja zowiezo wel 85km/h (en redelijk goedkoop)

wat ook kan is gewoon een mbx 80blok kopen origineel die loopt ook ongeveer 85 en je hebt gewoon veel meer kracht en loopt rustiger
 
redd3vil 27-7-2003 12:10 Print reply
Posts: 692
er staat voor 50 euro een ge2 te koop kei leuk cylinderke
 
Bezoek ook eens www.brommerfreaks.nl
Bazz -> DRD 27-7-2003 12:10 Print reply

Posts: 1884
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Benjamin

wat wil je ongeveer uitgeven?

leuke setup om de 85 a 90 km/h te halen:

70 immi
16 mm carb
proma of techno pijpje

vertanding aanpassen en je hebt redelijk wat kracht en ga ja zowiezo wel 85km/h (en redelijk goedkoop)



Dit zou ook een goede optie kunnen zijn, zou dit ook een beetje lopen met een origineel onbegrenst uitlaatje?
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
Mr Pain 27-7-2003 12:14 Print reply
Posts: 4966
uhmmm ach ja ik denk het wel, maar niet zo snell

denk ik hoor, want ik had met mijn 70malossi, 20mm, en ook een orginele pijp de 85 maar net

gewoon ook een andere pijp er bij kopen
 
Bazz -> DRD 27-7-2003 12:14 Print reply

Posts: 1884
Eerst denk ik maar een groter carburateurtje, en later een 70cc (immi ofzo denk).
Maar wat voor carburateur zal ik dan nemen 18mm ofzo?

En ook maar eens gaan kijken voor een begrenser.

Dit bericht is ge-edit door Bazz -> NSR op 27-7-2003 12:16
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
redd3vil 27-7-2003 12:19 Print reply
Posts: 692
Carb heb geen nut!
Je trekt hooguit wat sneller op..
beter is eerst cyl...
Je kan zelfs rijden meej 70 cc en ori carb, moet je alleen grote sproeier hebben..
Trekt dan nog keigoed dusja.
 
Bezoek ook eens www.brommerfreaks.nl
Bazz -> DRD 27-7-2003 12:41 Print reply

Posts: 1884
En wat voor 70cc adviseren jullie mij dan?

Toch ga ik eerst wel even het spruitstuk en de luchtslangen vervangen. Want dat zijn de originele nog
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
redd3vil 27-7-2003 13:09 Print reply
Posts: 692
als je niet te hard wilt, zeg maar 85-90 een fast arrow of andere imitatie :P
het echte werk: malossi, hebo e.d.
 
Bezoek ook eens www.brommerfreaks.nl
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 27-7-2003 13:19 Print reply

Posts: 7007
als goedkope 70cc is de
70cc Charmo 46mm een leuke cilinder, presteert goed en houdt het nog redelijk lang uit

zelfde geldt voor de 70cc kaio, die is alleen wel goedkoper

en verder heb je maar 2 goeie merkcilinders en dat zijn de

eurocilindro (hebo)
malossi

presteert allebei relaxt alleen malossi is hoonbaar en ietsjes sneller begreep ik
 
nobody fuck with us!!
richard the nsrdriver 27-7-2003 13:31 Print reply
Posts: 127
techno loopt nie op ori nsr, heb k ook ga maar 60 haha en met de ori uitlaat gaak ook 70 en een lichter iemand 75
maja mijn ori uitlaat zit dichtgekoold
dus moet wat he
 
Bazz -> DRD 27-7-2003 13:53 Print reply

Posts: 1884
Rijd die 70cc charmo een beetje met originele uitlaat (onbegrenst), en een 13mm carburateur (word nog wel groter denk ik)?
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
redd3vil 27-7-2003 13:58 Print reply
Posts: 692
ik weet wel dat een 70 mal. + een 20 mikuni en een ori onbegrensde uitlaat best lekker zal rijden :P
 
Bezoek ook eens www.brommerfreaks.nl

Dit topic is 8487 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved