Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bazz -> NSR
[...]
Hij trekt niet zo snel op neej.
Kan ik mijn cilinder en uitlaat niet gewoon houden en er een grotere carburateur, luchtslangen en een groter spruitstuk op zetten.
Zou dit dan een beetje lopen?
En later dan een 50snel of een 70cc.
je gaat de 80/90 NOOIT halen met het spul wat je er nu ophebt! 70/75 vind ik al behoorlijk snel voor org cilinder en uitlaat. je kan nu paar dingen doen
1. of je koopt een 50snel en een andere uitlaat want met die org uitlaat maakt die geen toeren dus heb je niets aan een snelle cilinder
2. je koopt een 70cc immi zet die 13mm erachter en houd die org uitlaat, en je gaat denk wel 80/90 met weinig toeren (relaxt rijden) en je hebt nog wel redelijk wat trekkracht
3. je doet het gelijk goed en koopt een 18keihin,70cc malossi, Metrakit/Techno uitlaat. hier ga je wel mee over de 100 maar je zegt dat je dat niet wou dus
4. het relaxste van alle 4 de punten
(meeste mensen zien er tegen op om het te kopen maar als je het eenmaal hebt.. en bij controles checken ze je blok echt niet. als je nu een 50snel of een 80cc hebt het boeit niet zoveel als de verzekering je wil naaien bij een ongeval ben je met beide de beer)
koop een MBX80 blok, zon kompleet standaart blokje dus. 80cc org,18keihin, en daar hang je een techno uitlaatje onder. dit rijd zo zwaaaar relaxt weinig toeren en veel trekkracht. die 80 org is super laagtoerig, voordeel van deze setup is dat je practies geen slijtage hebt
(als ik mijn laatste 2 levensjaren over zou mogen doen kocht ik gelijk zon blok, scheelt je zo onwijs veel geld, als je opvoert doe het dan gelijk goed  )
|