Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - een paar vraagjes over mtx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1014 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #10836 - een paar vraagjes over mtx
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 983 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bartos 26-7-2003 19:12 Print topicpost

Posts: 1372
Om dat me mtc bijna klaar is nog ff een paar vraaggen

Is een 14mm goed voor een 50cc snel?

Wat is het boudie nummer dat er in moet?? (hij was er uit bij aankoop)

En nog iets redelijk belangrijk. Ik kan niet schakkelen hoe kan ik dit het beste leeren.
 

Mr Pain 26-7-2003 19:59 Print reply
Posts: 4966
14mm welke merk , maar goed waarschijnlijk 13mm ja dat wil wel hoor.

ik zou iets van ngk hitte graad 8 a 9proberen

schakelen leren: stap er op starte hem, laat langzaam je koppeling opkomen met klein beetje gas bij (als ie uitvalt weer alleen dan beetje meer gas), als je van ze plek af komt dan kijk je wanneer die geen vermogen meer heeft en dan schakel je over (overschakelen: koppeling in naar 2e versnelling en koppeling weer los en gas er op), als je nu gaat remmen trek dan je koppeling in en ga dan pas remmen

gewoon oefenen dus, mijn eerste keer ging mis omdat ik te veel gas gaf en koppeling te snel los liet, toen een paar keer geprobeerd en nu gaat het schakelen zonder na te denken eigenlijk
 
Lampy 26-7-2003 20:02 Print reply
Posts: 18
ik hoorde altijd dat je van 1 naar 2 geen koppeling hoefte te gebruiken....zijn mijn bronnen dan fout ofzo?
 
mt-driver 26-7-2003 20:04 Print reply
Posts: 231
uhm waarom trek jij je koppeling in als je gaat remmen benjamin? Ik dacht altijd dat je meer remkracht had wanneer je gewoon gas losliet en dan zonder koppeling remt.

En topicstarter, zoek de ruimte op om te leren schakelen. Verlaten weg of industrieterrein, je zal niet de eerste zijn die een wheelie trekt en je brommer in een geparkeerde auto ofzo ramt.

En verder suc6 en veel plezier
 
Mr Pain 26-7-2003 20:07 Print reply
Posts: 4966
je kan zonder moet je op goed toerental schakelen, dan wil het wel (maar ik denk toch dat het niet bevordelijk is voor je blok)

edit: gebruik dus eerst maar gewoon koppeling als je van versnelling wilt wisselen

nou als je remt op je blok zegmaar (dat je het gas los laat) dan krijgt je cilinder geen smering meer, geen smering, zou je een vastloper kunnen krijgen.

met 4takt is het wat anders omdat die smering krijgt van het carter

Dit bericht is ge-edit door Benjamin op 26-7-2003 20:08
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 26-7-2003 20:19 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Benjamin

je kan zonder moet je op goed toerental schakelen, dan wil het wel (maar ik denk toch dat het niet bevordelijk is voor je blok)

edit: gebruik dus eerst maar gewoon koppeling als je van versnelling wilt wisselen

nou als je remt op je blok zegmaar (dat je het gas los laat) dan krijgt je cilinder geen smering meer, geen smering, zou je een vastloper kunnen krijgen.

met 4takt is het wat anders omdat die smering krijgt van het carter

Dit bericht is ge-edit door Benjamin op 26-7-2003 20:08


als je de koppeling intrekt loopt hij ook stationair en krijgt hij dus OOK minder smering net als bij remmen op de motor ..
 
nobody fuck with us!!
jeroen 26-7-2003 20:21 Print reply

Posts: 15066
Ja maar als je bij 10k je gas dichtdoet is et anders dan koppeling in.
 
Mr Pain 26-7-2003 20:24 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroen-MTX

Ja maar als je bij 10k je gas dichtdoet is et anders dan koppeling in.


precies jeroen zegt het al
 
Honda_mbiloss [Emiel] 26-7-2003 20:24 Print reply

Posts: 3697
kweet wel dat je niet gewoon je gas dicht kan gooien, en kan gaan remmen. Lijkt me niet echt goed. En overschakelen van zijn 1 naar zijn 2 gewoon doen met koppeling. Snap niet waarom je nem niet gebruikt, zoveel moeite is het toch niet?
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 26-7-2003 20:25 Print reply

Posts: 7007
tuurlijk jongens

jeroen en benjamin

Dit bericht is ge-edit door Oscar O. - [HRC Nijmegen] op 26-7-2003 20:25
 
nobody fuck with us!!
jeroen 26-7-2003 20:29 Print reply

Posts: 15066
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Oscar O. - [HRC Nijmegen]

tuurlijk jongens

jeroen en benjamin

Dit bericht is ge-edit door Oscar O. - [HRC Nijmegen] op 26-7-2003 20:25



stfu

of moet ik jou ook al gan schoppen op de bm?
 
Redyman 26-7-2003 21:31 Print reply

Posts: 479
Hey bartos,

Ik heb zins 3 weken ook een MTX, Je moet gewoon veel oefen in de straat tot je beetje goed kunt schakelen. Dan leer je vanzelf rijdens het rijden met stoplichten, en stoppen en weer weg rijden. Bij mij viel in het begin de brommer ook uit omdat ik nog niet zo goed kon optrekken maar dat komt allemaal wel. Je weet wel hoe het zit met je koppeling en schakelen???

MTX RULEZ
 
H O I !
bartos 26-7-2003 22:17 Print reply

Posts: 1372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Benjamin

14mm welke merk , maar goed waarschijnlijk 13mm ja dat wil wel hoor.

ik zou iets van ngk hitte graad 8 a 9proberen

schakelen leren: stap er op starte hem, laat langzaam je koppeling opkomen met klein beetje gas bij (als ie uitvalt weer alleen dan beetje meer gas), als je van ze plek af komt dan kijk je wanneer die geen vermogen meer heeft en dan schakel je over (overschakelen: koppeling in naar 2e versnelling en koppeling weer los en gas er op), als je nu gaat remmen trek dan je koppeling in en ga dan pas remmen

gewoon oefenen dus, mijn eerste keer ging mis omdat ik te veel gas gaf en koppeling te snel los liet, toen een paar keer geprobeerd en nu gaat het schakelen zonder na te denken eigenlijk


jep is 13 ff na gemeten
 
Crosser [Corn 26-7-2003 22:58 Print reply
Posts: 603
Ik heb al vaker brommer gereden enzo maare als ik moet remmen doe ik mijn gas dicht,knijp de koppeling in en dan rem ik maare nu ik daar allemaal over lees weet iuk het ff niej meer hoor

Hoe zit het nou,op welke van de 2 manieren kun je het beste remmen?

1. Gas dicht,koppeling in,remmen.
2. Gas dicht en dan remmen (zonder koppeling)

Ik ben ff een beetje in de war.

 
bartos 26-7-2003 23:01 Print reply

Posts: 1372
En als ik op hoge toeren zit en bijvoorbeeld noot stop moet makken. Hoe moeyt ik dan remmmen
 
JIMMY 26-7-2003 23:10 Print reply

Posts: 2765
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bartos

En als ik op hoge toeren zit en bijvoorbeeld noot stop moet makken. Hoe moeyt ik dan remmmen


dan zou ik gewoon gas dichtgooien en remmen, maar dat ligt in geval van zo'n noodstop ook aan je reactie wat je doet denk..

maar iig, als ik rem knijp ik eerst de koppeling in..altijd al gedaan
 

Dit topic is 983 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved