Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - maandag me nieuwe KX250

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 928 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10800 - maandag me nieuwe KX250
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2305 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

AR50 23-7-2003 23:13 Print topicpost
Posts: 307
maandag ga ik meschien me kx250 halen/zien heeft iemand nog tips waar je op moet letten bij de aan koop van een kx ( btw is uit komt ongeveer uit 90/91 als ik het uiterlijk zo zie kan em voor 250 euro kopen loopt nog perfect volgens die dude zal ff picie er bij doen

 
Suzuki the 1 weel driving adventure ;)

Rudy 24-7-2003 0:37 Print reply

Posts: 3471
Op letten, bouwjaar deze is b.v. niet van 90/ 91 maar uit 88, 89
http://w1.548.telia....4807201/kx25089t.htm
Gewoon letten op de status van onderhoud, tandwielen ketting enz. Ook spelinig op de lagers in de gaten houden, als je speling voelt zijn ze bijna altijd helemaal verroest , balhoofd en achterbrug. Komt door afspuiten ed.
Ik zou het ding zowizo even laten lopen. Vergeet alleen een ding niet: een crosser gaat altijd hard , of hij nou versleten is of niet.... Als je echt wil weten hoe hij er technisch bijstaat zou je eigelijk de uitlaat eraf moeten halen en de zuiger ff bekijken maarja . Zuiger hoor je bij een watergekoelde cilinder iig zowizo niet rammelen dus denk niet meteen van hij rammelt niet en trekt hard dus hij is goed....
En vergeet bij de aanschaf niet dat bij een crosser nog wel wat meer onkosten bij komen dan alleen de aanschaf vd motor.


Dit bericht is ge-edit door rudy op 24-7-2003 0:39
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
AR50 24-7-2003 0:43 Print reply
Posts: 307
mar is bij een van die jaren met giet ijzer of chroomwand of nicacil ??
 
Suzuki the 1 weel driving adventure ;)
Rudy 24-7-2003 0:44 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AR50

mar is bij een van die jaren met giet ijzer of chroomwand of nicacil ??


Ik zou het eerlijk gezegt niet met zekerheid kunnen zeggen.... Ik verwacht dat er al wel nicasil in zit maar dat zou je echt ergens moeten navragen.
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
AR50 24-7-2003 0:57 Print reply
Posts: 307
ff checken of ik het goed begrijp :
omdat nica ; harder is slijt zuiger en cylinder niet of nouwlijks toch
bij chroom is dit lijtage weer nog meer en bij gietijzer helemaal dus cylinder en zuiger toch ???

 
Suzuki the 1 weel driving adventure ;)
verwijderd 24-7-2003 10:22 Print reply
Posts: 4082
WHAAAAA weer van die mongole naaiers uit 90/91?? whahahahaha dat ouwe hok komt uit 87!!

(dus niet uit 88, 89 Rudy! beter kijken )

volgens mij zit er een giet bus in, maar dat weet ik ook niet zeker. wil het wel checken als het moet


Dit bericht is ge-edit door symen op 24-7-2003 10:24
 
de_koen 24-7-2003 10:54 Print reply

Posts: 5595
das idd geen 90/91,(een 90 had upsd) ik gok op 86-87, als je daar bent kijk je even op de velgen, dan weet je het direct

iemand meenemen die al met 250 crosser heeft gerede, want als je van een ar50 afkomt , vlamt zelfs een versleten cross onmenselijk hard...

vragen wanneer hij een nieuwe zuiger heeft gestoken, en dan kijken naar kopbouten, en pakkingen , of ie onlangs los geweest zijn

gewoon algemene staat beetje checken, wiel lagers, ketting, balhoofd, stuur, vork. remblokjes,...

aan a-spatbord opheffen, als je paar cm kan ophoog trekken en wiel blijft op de grond , zit er speling op het link-systeem of is de a-veerr versleten

ook checken of er veel speling op de voet steuntjes zit, en op de remklauwen, vooral de achterste dan,

ook even zadel eraf, en kijken hoe de luchtfilter er uit ziet, als die vol zand/modder zit laat je hem maar staan

neem ff vliegwiel kapje eraf, ff met vliegwiel rammelen, geen verdachte geluiden/speling

kijken of kick niet stuk getrapt is, en of hij goed in de tandjes "pakt" , kan je met je hand voelen

uiteraard compressie voelen

als je aankomt leg je je hand op de bocht, zodat je zeker weet dat hij koud staat

ff dop van raditeur deraf, moet mooi groen koelvl in zitten, mag niet grijs zien (olie/benzine erbij) , en ook geen gewoon water.

dat is het zowat

hier een foto men ex kawa kx 250 van 89



Dit bericht is ge-edit door de_koen op 24-7-2003 10:57
 
Honda 5-Bak te koop
Rudy 24-7-2003 11:03 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

das idd geen 90/91,(een 90 had upsd) ik gok op 86-87, als je daar bent kijk je even op de velgen, dan weet je het direct

iemand meenemen die al met 250 crosser heeft gerede, want als je van een ar50 afkomt , vlamt zelfs een versleten cross onmenselijk hard...

vragen wanneer hij een nieuwe zuiger heeft gestoken, en dan kijken naar kopbouten, en pakkingen , of ie onlangs los geweest zijn

gewoon algemene staat beetje checken, wiel lagers, ketting, balhoofd, stuur, vork. remblokjes,...

aan a-spatbord opheffen, als je paar cm kan ophoog trekken en wiel blijft op de grond , zit er speling op het link-systeem of is de a-veerr versleten

ook checken of er veel speling op de voet steuntjes zit, en op de remklauwen, vooral de achterste dan,

ook even zadel eraf, en kijken hoe de luchtfilter er uit ziet, als die vol zand/modder zit laat je hem maar staan

neem ff vliegwiel kapje eraf, ff met vliegwiel rammelen, geen verdachte geluiden/speling

kijken of kick niet stuk getrapt is, en of hij goed in de tandjes "pakt" , kan je met je hand voelen

uiteraard compressie voelen

als je aankomt leg je je hand op de bocht, zodat je zeker weet dat hij koud staat

ff dop van raditeur deraf, moet mooi groen koelvl in zitten, mag niet grijs zien (olie/benzine erbij) , en ook geen gewoon water.

dat is het zowat

hier een foto men ex kawa kx 250 van 89

afbeelding

Dit bericht is ge-edit door de_koen op 24-7-2003 10:57


Het is idd een 87er

(vette zijstandaard ).

 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
AR50 24-7-2003 11:09 Print reply
Posts: 307
hmz als dat zo is kan ik er vast wel 50 euro af lullen als ik daar ben LOL
 
Suzuki the 1 weel driving adventure ;)
Honda_mbiloss [Emiel] 24-7-2003 11:11 Print reply

Posts: 3697
Begin gewoon met 100 euro.
 
Ralf 24-7-2003 11:11 Print reply

Posts: 9073
50?

Eerder 200 ofzo...

Oh, hij kost maar 250, dan zou ik em voor 75 wel meenemen

Dit bericht is ge-edit door Ralf op 24-7-2003 11:12
 
de_koen 24-7-2003 11:11 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AR50

hmz als dat zo is kan ik er vast wel 50 euro af lullen als ik daar ben LOL


als het je eerste is speelt bouwjaar geen rol; technische staat wel
 
Honda 5-Bak te koop
Honda_mbiloss [Emiel] 24-7-2003 11:11 Print reply

Posts: 3697
ja dan kost ie nog maar 50...


Muahaha check die 11:11

Dit bericht is ge-edit door honda_mbiloss op 24-7-2003 11:12
 
Rudy 24-7-2003 11:13 Print reply

Posts: 3471
Technische staat is wel erg belangrijk zeker bij een crosser, maar een 90 is technisch gezien beter sneller en heeft veel betere veren. Ze hebben toen een grote sprong vooruit gemaakt. Maar deze kost niet veel dus maakt dat ook niet zoveel uit
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
de_koen 24-7-2003 11:23 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rudy

Technische staat is wel erg belangrijk zeker bij een crosser, maar een 90 is technisch gezien beter sneller en heeft veel betere veren. Ze hebben toen een grote sprong vooruit gemaakt. Maar deze kost niet veel dus maakt dat ook niet zoveel uit


idd dat bedoel ik ook,maar hij heeft geen vergelijkbaar materiaal dus als die vering dan wat minder is of hij heeft 10 pk minder...


als hij goed loopt en technisch goed is, zou ik hem voor 250? niet laten staan
 
Honda 5-Bak te koop
bart de scootergek 24-7-2003 11:25 Print reply

Posts: 8916
dat ding heeft al kips, ik dacht dat dat systeem redelijk nieuw was.
 
Honda RC-33

Dit topic is 2305 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved