robert |
23-7-2003 21:43 |
Posts: 900 |
gewoon een aluminium plaat zoeken, de kanalen erin frezen dan op de juiste dikte maat laten vlakken. Als de zuiger maar bovenin kan komen, als dat juist is lijkt me dat de rest dan ok wel aardig ok is
|
|
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen. |
|
marcel |
23-7-2003 21:46 |
Posts: 1533 |
ja maar of hij dan ook automatisch onderin goed komt?? da's de hamvraag effe
|
|
|
|
WaX |
23-7-2003 21:50 |
Posts: 20 |
Slag aan laten passen @ runingsbedrijf
a 170 euro
Anders is je timing niet meer goed , dat ie bovenin komt is wel te fixxen met een tussenplaat , maar dan nog is de timing niet geweldig.
Dusseh , suc6.
|
|
|
|
marcel |
23-7-2003 21:54 |
Posts: 1533 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: WaX
Slag aan laten passen @ runingsbedrijf
a 170 euro
Anders is je timing niet meer goed , dat ie bovenin komt is wel te fixxen met een tussenplaat , maar dan nog is de timing niet geweldig.
Dusseh , suc6.
hij kan dus volgens jou niet onderin EN bovenin goed uitkomen als ik je zo hoor? en slag aanpassen is dat wel mogelijk.
trouwens als hij boven EN onder goed zit dan is je timing gewoon ok neem ik aan toch?
|
|
|
|
WaX |
23-7-2003 21:56 |
Posts: 20 |
Bovenin komen heeft geen fuck te maken met de slag/timing.
SLag zul je moeten aanpassen , of de poorten van die cil , op de huidige slag aals daar ruimte voor is.
|
|
|
|
WaX |
23-7-2003 21:57 |
Posts: 20 |
En slag is door bepaalde bedrijfen wel aan te passen ja , halen bigend los en verplaatsen de pen waar je drijfstang om draait verder naar buiten/binnen
|
|
|
|
Rudy |
23-7-2003 22:00 |
Posts: 3471 |
Plaat ertussen fixen , timing vd cilinder met de hand weer aanpassen. Wat het belangrijkste is dat de zuiger goed bovenkomt. Zoals meeste wel weten heb ik het bij mijn miniracer ook gedaan .
Wat voor een cilinder wil je er trouwens opzetten?
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
WaX |
23-7-2003 22:03 |
Posts: 20 |
Rudy kiest altijd de makkelijke manier
Niet ieder1 kan handmatig de timing aanpasse ,laat staan iemand die de hele basics niet kent
|
|
|
|
marcel |
23-7-2003 22:03 |
Posts: 1533 |
ik kreeg net opeens een ingeving. let op:
als ik er nu voor zorg dat hij er goed vast op de tussenplaat vast zit de cilinder. en ik zorg dan, door middel van de dikte van de plaat dat hij exact goed uitkomt met de spoelers als hij in het odp staat. nu staat hij als je niets aan de cilinder hebt veranderd nog bovenin weer veelste laag. dus als je dan de cilinder afdraait tot een goede hoogte dan zit het toch iig goed met die poorten. of heb je dan weer het probleem dat je poorten dan waarschijnlijk weer veeeeel te hoog liggen. (timing)
BTW er komt een KX80 cilinder op. als alles goed gaat uiteraard. en ik ken wel iemand waarbij het goed is gelukt om een KX60 cilinder op een scooter te zetten. ook met tussenplaat. dus wat dat betreft het kan wel.
Dit bericht is ge-edit door marcel op 23-7-2003 22:05
|
|
|
|
WaX |
23-7-2003 22:05 |
Posts: 20 |
Pas OF de slag aan
OF de poortiming
Een andere , prestatiebehoudende oplossing , is er niet
|
|
|
|
marcel |
23-7-2003 22:07 |
Posts: 1533 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: WaX
Pas OF de slag aan
OF de poortiming
Een andere , prestatiebehoudende oplossing , is er niet
maar de poort timing heeft denk ik ook wel nadelige gevolgen of niet? al de poorten NOG hoger komen dan normaal bij een crosser
|
|
|
|
WaX |
23-7-2003 22:09 |
Posts: 20 |
Met kx80 mag je je carters vast gaan oplassen , de tapeinden verplaatsen.
Ander bigend en drijfstang fixen , etc
Als ik je zo hoor lulle , denk je dat je het in een dagje fixt
Om geflame te voorkomen hou ik me er vanaf nu buiten dit topic
Suc6
Edit
Aan een croscil ala kx80 , kun je niet veel bijwerken nee ,d us het gaat je mits je je slag niet aanpast vermogen kosten
Dat gaat het je uberhaupt al , omdat je een automaat blok hebt , en dus al vele pk's verliest
Maargoed
Dit bericht is ge-edit door WaX op 23-7-2003 22:10
|
|
|
|
Rudy |
23-7-2003 22:10 |
Posts: 3471 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: WaX
Pas OF de slag aan
OF de poortiming
Een andere , prestatiebehoudende oplossing , is er niet
Poorttiming aanpassen bij een kx cilinder lutk gewoon niet. Cilinder zijn zo idioot snel dat je het alleen maar kan verneuken.
@ dt cilinder heb ik spoelers wat omlaag!! gehaald + het std uitlaatpoort hakwerk verder vielen de aanpassingen opzich nog wel mee.
hier is die plaat wel leuk te zien.
Maar ik zou zeggen bedenk je nog even voordat je zo'n cilinder erop zet...
Cilinders zijn duur , wat doe je met powervalve , koeling enz enz enz.
Verder zijn de cilinder extreem hoogtoerig dus zal je iets met je koppeling moeten doen (die blijft iig niet heel) en vergeet je krukas ook niet....
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
WaX |
23-7-2003 22:12 |
Posts: 20 |
Jah , zoals me laatste posts ook wel duidelijk maakten sluit ik me aan bij ruud.
|
|
|
|
marcel |
23-7-2003 22:13 |
Posts: 1533 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: WaX
Met kx80 mag je je carters vast gaan oplassen , de tapeinden verplaatsen.
Ander bigend en drijfstang fixen , etc
Als ik je zo hoor lulle , denk je dat je het in een dagje fixt
Om geflame te voorkomen hou ik me er vanaf nu buiten dit topic
Suc6
Edit
Aan een croscil ala kx80 , kun je niet veel bijwerken nee ,d us het gaat je mits je je slag niet aanpast vermogen kosten
Dat gaat het je uberhaupt al , omdat je een automaat blok hebt , en dus al vele pk's verliest
Maargoed
nou alsjeblieft niet opeens interessant gaan doen. want ik wist ook al lang dat de tapeinden enzo allemaal anders waren. en in een dagje??? nou vergeet het maar jochie. heel die puch is ??n groot project waar bijna nooit op gereden word. dus haast heeft het niet.
Dit bericht is ge-edit door marcel op 23-7-2003 22:18
|
|
|
|