Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Over naar motor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1336 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #10793 - Over naar motor
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1926 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

E-man 23-7-2003 23:26 Print reply
Posts: 412
hoezo zou je met een 2 takt niet lange afstanden kunnen rijden?

Als ik op een yamaha dt 125 stap, orineel alles, dan kan ik daar toch gewoon mee naar belgie rijden zonder dat ie vastloopt?????
 
Heeft iemand bandenlichters voor mn powerband, want als dat niet goed zit maak ik een misschien nog een buikschuiver.
Eef 23-7-2003 23:40 Print reply

Posts: 2351
Natuurlijk man! althans, als je m goed onderhoud enzo..
 
aprilia2000 mod... :p
mt-driver 24-7-2003 0:28 Print reply
Posts: 231
nadeel van zo'n motor met een lichte motor als 125cc is dat als je dan over een paar jaar 21 word je een hele nieuwe motor moet kopen omdat je dan waarschijnlijk toch zwaarder wil

Dan zou ik gelijk kiezen om een iets zwaardere zeg maar iets van 400 cc te kopen en heb dan te laten begrenzen die jaren tot je 21 word (altijd ruim zodat je toch nog lekker vermogen hebt )

Maar jah das mijn mening
 
mr200r 24-7-2003 4:11 Print reply
Posts: 5122
Je kunt het beste een supersport,aan jouw keuze
motor pakken. een 400 2jaar op rijden en dan
dan wil je wel weer iets anders.
Leer je teminste meteen hoe het werkt met supersports en je kunt er teminste mee ver weg.
Of je moet op een 125 naar bv oostenrijk willen,niet dat hij het niet haalt maar op een 400 25kw kun je makkelijk 2 uur achter elkaar
135 rijden lijkt me niet geweldig op een 125
tussen de vrachtwagens.veel sucses met rijles.
 
mr200r
Rs0wnage 24-7-2003 5:18 Print reply
Posts: 170
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out

dat is gewoon smaak.

als ik m'n motorrijbewijs ga halen, ga ik zeker geen 2 takt motor kopen

bij mij hoort het zo van

brommer -> 2 takt
motor -> 4 takt


zijn ook genoeg motoren die standaart 2takt zijn, 125cc zowiezo geloof ik. ik zou een r1 kopen maar jah dat mag niet van de wet je mag max 250cc een ligte motor, op zich is het een mooi ding maar als het een 50cc was ooit zou ik het niet doen (slijt als een gek), als je echt intresse heb bel je haar/hem op om te vragen hoe het met verzekering zit enzo
 
http://www.geocities.com/aprilia_rs_ownage
redd3vil 24-7-2003 11:14 Print reply
Posts: 692
Ik hoop dat ie er over 2 maandjes nog is...
Ik weet ook nie wat de verzekering zal kosten :S
 
Bezoek ook eens www.brommerfreaks.nl
wipe-out 24-7-2003 11:16 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rs0wnage

[...]


zijn ook genoeg motoren die standaart 2takt zijn, 125cc zowiezo geloof ik. ik zou een r1 kopen maar jah dat mag niet van de wet je mag max 250cc een ligte motor, op zich is het een mooi ding maar als het een 50cc was ooit zou ik het niet doen (slijt als een gek), als je echt intresse heb bel je haar/hem op om te vragen hoe het met verzekering zit enzo


?

is het erg als ik er ff niks van snap? :P
 
Ralf 24-7-2003 11:18 Print reply

Posts: 9073
"mn vriendin begrijpt me niet" Goh..?

Nederlandse lichte motor is < 25kw..
 
Rudy 24-7-2003 11:18 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rs0wnage

[...]


zijn ook genoeg motoren die standaart 2takt zijn, 125cc zowiezo geloof ik. ik zou een r1 kopen maar jah dat mag niet van de wet je mag max 250cc een ligte motor, op zich is het een mooi ding maar als het een 50cc was ooit zou ik het niet doen (slijt als een gek), als je echt intresse heb bel je haar/hem op om te vragen hoe het met verzekering zit enzo


Aaarg snapt nou echt niemand die 25kw regeling?

Het heeft NIKS met cilinder inhoud te maken. Puur met vermogen (max 25 kw , is 34pk...) daarbij mag je pk/kg verhouding niet meer zijn dan 0,16pk per kilo ofzo.
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
de_koen 24-7-2003 11:26 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rudy

[...]


Aaarg snapt nou echt niemand die 25kw regeling?

Het heeft NIKS met cilinder inhoud te maken. Puur met vermogen (max 25 kw , is 34pk...) daarbij mag je pk/kg verhouding niet meer zijn dan 0,16pk per kilo ofzo.


in belgie is het OF, klein detail , maar veel meer motoren die er aan voldoen

125 2-takt is nix voor op straat, zeker niet als enigste vevoermiddel

Dit bericht is ge-edit door de_koen op 24-7-2003 11:27
 
Honda 5-Bak te koop
redd3vil 28-7-2003 18:43 Print reply
Posts: 692
Ik heb toch nog ff naged8...
ik denk dat van dit wel wat te maken is...
Een leuke streetfighter ofsow!
http://www.marktplaa...k.php3%3Fq%3D25%2Bkw
 
Bezoek ook eens www.brommerfreaks.nl
NehcslowZ 28-7-2003 18:46 Print reply

Posts: 1551
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: redd3vil

Ik heb toch nog ff naged8...
ik denk dat van dit wel wat te maken is...
Een leuke streetfighter ofsow!
http://www.marktplaa...k.php3%3Fq%3D25%2Bkw


die dingen zijn super om mee te beginnen
staan er ook 3 @ www.ttmotoren.nl

 
E 28-7-2003 18:51 Print reply
Posts: 173
Vink niet mooi.

ZX4R is leuk om mee te beginnen ofzo, GSX600F is ook leuk maar is wat moeilijker te rijden (schijnt). Stuurt zwaarder enzo.

Daarna naar het echte werk ZX12R of GSX1000R of een vergelijkbare fiets
 
Martijn 28-7-2003 19:43 Print reply
Posts: 10000
mooie nakedbike...

boeie...je moet je eerste motor niet als supermotor zien maar als opstap / tijdvulling tot je 21e...

als jij vanaf je 18e op een motor rijdt dan wil je vast wel een andere (model) dan waar je al jaren op gereden hebt..

en je mag zelf niet zo ff een motor begrenzen...

ik heb nu die z400...ok..voor velen niet de ideale beginmotor (zit wel zonder wegenbelasting ) ..maar was voor mij een mooie aanbieding...als ik 18 ben rij ik daar lekker mee..ding is nog prachtig...dus..

ik zou ook geen 2takt willen....4takt is zoooow veel relaxter...alleen minder power per cc..maar dat boeit geen ruk..want je bent niet gelimiteerd aan je cc's..ik heb wel het gevoel dat ik op een brommer rij bij 2takt motor..z.ie wel es een nsr400 voorbij komen...tss....losergeluidje man...

1 of 2 cils maakt niet zo veel uit..ik heb een 400cc twinner...is leuk, maar 1 cil kan ook tof zijn....

je moet gewoon kijken naar wat je relaxt vind..die z400 is ook geen mooi model (duh...uit 78) maar het maakt me niet uit...want ik vind em nu echt relaxt...je went toch wel aan een motor...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blorn 28-7-2003 20:01 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: E?nst

Vink niet mooi.

ZX4R is leuk om mee te beginnen ofzo, GSX600F is ook leuk
CBR600, FZR600, Fazer600, Hornet600, etc etc etc. Er zijn zoveel leuke motoren om mee te beginnen...
 

Dit topic is 1926 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved