E-man |
23-7-2003 23:26 |
Posts: 412 |
hoezo zou je met een 2 takt niet lange afstanden kunnen rijden?
Als ik op een yamaha dt 125 stap, orineel alles, dan kan ik daar toch gewoon mee naar belgie rijden zonder dat ie vastloopt?????
|
|
Heeft iemand bandenlichters voor mn powerband, want als dat niet goed zit maak ik een misschien nog een buikschuiver. |
|
Eef |
23-7-2003 23:40 |
Posts: 2351 |
Natuurlijk man! althans, als je m goed onderhoud enzo..
|
|
aprilia2000 mod... :p |
|
mt-driver |
24-7-2003 0:28 |
Posts: 231 |
nadeel van zo'n motor met een lichte motor als 125cc is dat als je dan over een paar jaar 21 word je een hele nieuwe motor moet kopen omdat je dan waarschijnlijk toch zwaarder wil
Dan zou ik gelijk kiezen om een iets zwaardere zeg maar iets van 400 cc te kopen en heb dan te laten begrenzen die jaren tot je 21 word (altijd ruim zodat je toch nog lekker vermogen hebt )
Maar jah das mijn mening
|
|
|
|
mr200r |
24-7-2003 4:11 |
Posts: 5122 |
Je kunt het beste een supersport,aan jouw keuze
motor pakken. een 400 2jaar op rijden en dan
dan wil je wel weer iets anders.
Leer je teminste meteen hoe het werkt met supersports en je kunt er teminste mee ver weg.
Of je moet op een 125 naar bv oostenrijk willen,niet dat hij het niet haalt maar op een 400 25kw kun je makkelijk 2 uur achter elkaar
135 rijden lijkt me niet geweldig op een 125
tussen de vrachtwagens.veel sucses met rijles.
|
|
mr200r |
|
Rs0wnage |
24-7-2003 5:18 |
Posts: 170 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wipe-out
dat is gewoon smaak.
als ik m'n motorrijbewijs ga halen, ga ik zeker geen 2 takt motor kopen
bij mij hoort het zo van
brommer -> 2 takt
motor -> 4 takt
zijn ook genoeg motoren die standaart 2takt zijn, 125cc zowiezo geloof ik. ik zou een r1 kopen maar jah dat mag niet van de wet je mag max 250cc een ligte motor, op zich is het een mooi ding maar als het een 50cc was ooit zou ik het niet doen (slijt als een gek), als je echt intresse heb bel je haar/hem op om te vragen hoe het met verzekering zit enzo
|
|
http://www.geocities.com/aprilia_rs_ownage |
|
redd3vil |
24-7-2003 11:14 |
Posts: 692 |
Ik hoop dat ie er over 2 maandjes nog is...
Ik weet ook nie wat de verzekering zal kosten :S
|
|
Bezoek ook eens www.brommerfreaks.nl |
|
wipe-out |
24-7-2003 11:16 |
Posts: 7672 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rs0wnage
[...]
zijn ook genoeg motoren die standaart 2takt zijn, 125cc zowiezo geloof ik. ik zou een r1 kopen maar jah dat mag niet van de wet je mag max 250cc een ligte motor, op zich is het een mooi ding maar als het een 50cc was ooit zou ik het niet doen (slijt als een gek), als je echt intresse heb bel je haar/hem op om te vragen hoe het met verzekering zit enzo
?
is het erg als ik er ff niks van snap? :P
|
|
|
|
Ralf |
24-7-2003 11:18 |
Posts: 9073 |
"mn vriendin begrijpt me niet" Goh..?
Nederlandse lichte motor is < 25kw..
|
|
|
|
Rudy |
24-7-2003 11:18 |
Posts: 3471 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rs0wnage
[...]
zijn ook genoeg motoren die standaart 2takt zijn, 125cc zowiezo geloof ik. ik zou een r1 kopen maar jah dat mag niet van de wet je mag max 250cc een ligte motor, op zich is het een mooi ding maar als het een 50cc was ooit zou ik het niet doen (slijt als een gek), als je echt intresse heb bel je haar/hem op om te vragen hoe het met verzekering zit enzo
Aaarg snapt nou echt niemand die 25kw regeling?
Het heeft NIKS met cilinder inhoud te maken. Puur met vermogen (max 25 kw , is 34pk...) daarbij mag je pk/kg verhouding niet meer zijn dan 0,16pk per kilo ofzo.
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
de_koen |
24-7-2003 11:26 |
Posts: 5595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rudy
[...]
Aaarg snapt nou echt niemand die 25kw regeling?
Het heeft NIKS met cilinder inhoud te maken. Puur met vermogen (max 25 kw , is 34pk...) daarbij mag je pk/kg verhouding niet meer zijn dan 0,16pk per kilo ofzo.
in belgie is het OF, klein detail , maar veel meer motoren die er aan voldoen
125 2-takt is nix voor op straat, zeker niet als enigste vevoermiddel
Dit bericht is ge-edit door de_koen op 24-7-2003 11:27
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
redd3vil |
28-7-2003 18:43 |
Posts: 692 |
|
|
Bezoek ook eens www.brommerfreaks.nl |
|
NehcslowZ |
28-7-2003 18:46 |
Posts: 1551 |
|
|
|
|
E |
28-7-2003 18:51 |
Posts: 173 |
Vink niet mooi.
ZX4R is leuk om mee te beginnen ofzo, GSX600F is ook leuk maar is wat moeilijker te rijden (schijnt). Stuurt zwaarder enzo.
Daarna naar het echte werk ZX12R of GSX1000R of een vergelijkbare fiets
|
|
|
|
Martijn |
28-7-2003 19:43 |
Posts: 10000 |
mooie nakedbike...
boeie...je moet je eerste motor niet als supermotor zien maar als opstap / tijdvulling tot je 21e...
als jij vanaf je 18e op een motor rijdt dan wil je vast wel een andere (model) dan waar je al jaren op gereden hebt..
en je mag zelf niet zo ff een motor begrenzen...
ik heb nu die z400...ok..voor velen niet de ideale beginmotor (zit wel zonder wegenbelasting ) ..maar was voor mij een mooie aanbieding...als ik 18 ben rij ik daar lekker mee..ding is nog prachtig...dus..
ik zou ook geen 2takt willen....4takt is zoooow veel relaxter...alleen minder power per cc..maar dat boeit geen ruk..want je bent niet gelimiteerd aan je cc's..ik heb wel het gevoel dat ik op een brommer rij bij 2takt motor..z.ie wel es een nsr400 voorbij komen...tss....losergeluidje man...
1 of 2 cils maakt niet zo veel uit..ik heb een 400cc twinner...is leuk, maar 1 cil kan ook tof zijn....
je moet gewoon kijken naar wat je relaxt vind..die z400 is ook geen mooi model (duh...uit 78) maar het maakt me niet uit...want ik vind em nu echt relaxt...je went toch wel aan een motor...
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Blorn |
28-7-2003 20:01 |
Posts: 13825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: E?nst
Vink niet mooi.
ZX4R is leuk om mee te beginnen ofzo, GSX600F is ook leuk
CBR600, FZR600, Fazer600, Hornet600, etc etc etc. Er zijn zoveel leuke motoren om mee te beginnen...
|
|
|
|