Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #10793 - Over naar motor
|
Pagina 2 van 4
|
Dit topic is 1980 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
E-man |
23-7-2003 20:15 |
Posts: 412 |
2 takt klinkt wel mooier dan 4 takt. dus dat is weer een voordeel.
|
|
Heeft iemand bandenlichters voor mn powerband, want als dat niet goed zit maak ik een misschien nog een buikschuiver. |
|
wipe-out |
23-7-2003 20:17 |
Posts: 7672 |
dat is gewoon smaak.
als ik m'n motorrijbewijs ga halen, ga ik zeker geen 2 takt motor kopen
bij mij hoort het zo van
brommer -> 2 takt
motor -> 4 takt
|
|
|
|
User 927 |
23-7-2003 20:18 |
Posts: 6405 |
2t jankt lekker, maar 4t brult weer heeeeeerlijk, mits met de juiste demper
|
|
|
|
E-man |
23-7-2003 20:20 |
Posts: 412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wipe-out
dat is gewoon smaak.
als ik m'n motorrijbewijs ga halen, ga ik zeker geen 2 takt motor kopen
bij mij hoort het zo van
brommer -> 2 takt
motor -> 4 takt
Tsjah dat is weer smaak, ik wil juist mn motorrijbewijs halen omdat ik heel erg graag legaal op een yamaha dt125 wil rijden, of een honda mbx / mb8
|
|
Heeft iemand bandenlichters voor mn powerband, want als dat niet goed zit maak ik een misschien nog een buikschuiver. |
|
Daniel_84 |
23-7-2003 20:25 |
Posts: 1127 |
als ik een motor kocht zou ik meteen een zwaardere kopen minimaal 500 cc 4 takt. Je kunt em altijd in de pijp begrenzen of iets dergelijks tot 25 kw. Als je 21 bent haal je de begrenzers weg. Zo heb je genoeg aan 1 motor en hoef je niet gelijk een zwaardere te kopen als je 21 bent. Enz eg nu zelf, een 125 cc nsr, dat is leuk speelgoed maar echt hard kun je er niet mee.
|
|
|
|
E-man |
23-7-2003 20:28 |
Posts: 412 |
ik heb nu sinds kort een 70 cc op mn brommer gezet en het trekt echt vet op, t is alleen dat mn krukaslagers versleten zijn... .
Als ie met 70 cc goed optrekt, dan doet ie dat met 125 cc ook heel erg goed, en dat is toch mooi zat. ik ben al 21 en als ik ga afrijden doe ik dat ook op een zware. het is dus niet dat ik het niet zou mogen maar dat ik het niet wil.
|
|
Heeft iemand bandenlichters voor mn powerband, want als dat niet goed zit maak ik een misschien nog een buikschuiver. |
|
redd3vil |
23-7-2003 21:17 |
Posts: 692 |
Het is ook maar voor een jaartje ofsow dusja..
lijkt me gewoon een leuk dinkie om te leren rijden. Mag je btw ook lessen op eigen motor?
|
|
Bezoek ook eens www.brommerfreaks.nl |
|
User 927 |
23-7-2003 21:18 |
Posts: 6405 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: redd3vil
Het is ook maar voor een jaartje ofsow dusja..
lijkt me gewoon een leuk dinkie om te leren rijden. Mag je btw ook lessen op eigen motor?
Lijkt me niej he, ze hebben niet voor niets lesmotoren...
|
|
|
|
Ralf |
23-7-2003 21:29 |
Posts: 9073 |
Bij sommige rijscholen mag het, moet je even vragen..
|
|
|
|
robert |
23-7-2003 21:41 |
Posts: 900 |
ik ga volgend jaar denk ik beginnen, ik word 21 in september, dus kan gelijk zwaar. Maar ik wil als 1e motor een off the road, af en toe een beetje de berm in ofzo. Moet wel een dikke motor in liggen, lekker hard geluid 4takt, niet al te duur, wat voor motor moet ik dan aan denken?
|
|
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen. |
|
User 927 |
23-7-2003 21:45 |
Posts: 6405 |
Honda NX
BMW Enduro geval (Niej mooi, wel snel)
KTM (Heeft toch ook 4t?)
Gewoon ff op marktplaats kijken, staat zat
|
|
|
|
Harm |
23-7-2003 22:02 |
Posts: 3032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Razadull
Honda NX
BMW Enduro geval (Niej mooi, wel snel)
KTM (Heeft toch ook 4t?)
Gewoon ff op marktplaats kijken, staat zat
Ja KTM heeft 4t, LC4 ofzo, maar die jij opnoemt zijn allemaal enduro's, en aangezien hij zijn oog al op een nsr125 is gevallen, denk ik dat ie meer in de racertjes geinteresseerd is.
Ik zou een 4t nemen, minder verbruik, minder slijtage, gewoon euro 95 tanken dus niet klote met mengsmering. Als je toch een 2t wil koop dan een rs250 (2 cil.) ofzo, bloedsnel, heeft een neef van mij ook, trekt zo op het achterwiel als je niet oplet.
|
|
http://www.durtikkers.tk |
|
rebuild nsr |
23-7-2003 22:33 |
Posts: 494 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: E-man
2 takt klinkt wel mooier dan 4 takt. dus dat is weer een voordeel.
veeel meer onderhoud aan een tweetakt en je kunt geen afstanden rijden met een 2 takt moet j m telkens af laten koelen en viertakt is veel zuinoiger en rendabeler. Een viertakt hoef je ook niet zo extreem op toeren te houden om vermogen te krijgen.
|
|
nothing beats a cubic inch |
|
Joscross |
23-7-2003 22:39 |
Posts: 12501 |
kwam hier net een 4 tak crosser voorbij, 600cc ofzo whoooouwie wat maakt zo'n ding een lekker geluid
|
|
|
|
Rudy |
23-7-2003 22:41 |
Posts: 3471 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Harrie
[...]
Ja KTM heeft 4t, LC4 ofzo, maar die jij opnoemt zijn allemaal enduro's, en aangezien hij zijn oog al op een nsr125 is gevallen, denk ik dat ie meer in de racertjes geinteresseerd is.
Ik zou een 4t nemen, minder verbruik, minder slijtage, gewoon euro 95 tanken dus niet klote met mengsmering. Als je toch een 2t wil koop dan een rs250 (2 cil.) ofzo, bloedsnel, heeft een neef van mij ook, trekt zo op het achterwiel als je niet oplet.
rs 250 komt niet omhoog..... vermogen valt opzich relatief gezien best tegen (als ik hem vergelijk met b.v. een sv650 wat mijn broer had...). Powerband is erg smal en je lig met je bek op de tank.
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
Dit topic is 1980 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 4
|
|