Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Over naar motor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1093 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #10793 - Over naar motor
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1925 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

E-man 23-7-2003 20:15 Print reply
Posts: 412
2 takt klinkt wel mooier dan 4 takt. dus dat is weer een voordeel.
 
Heeft iemand bandenlichters voor mn powerband, want als dat niet goed zit maak ik een misschien nog een buikschuiver.
wipe-out 23-7-2003 20:17 Print reply

Posts: 7672
dat is gewoon smaak.

als ik m'n motorrijbewijs ga halen, ga ik zeker geen 2 takt motor kopen

bij mij hoort het zo van

brommer -> 2 takt
motor -> 4 takt
 
User 927 23-7-2003 20:18 Print reply

Posts: 6405
2t jankt lekker, maar 4t brult weer heeeeeerlijk, mits met de juiste demper
 
E-man 23-7-2003 20:20 Print reply
Posts: 412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out

dat is gewoon smaak.

als ik m'n motorrijbewijs ga halen, ga ik zeker geen 2 takt motor kopen

bij mij hoort het zo van

brommer -> 2 takt
motor -> 4 takt


Tsjah dat is weer smaak, ik wil juist mn motorrijbewijs halen omdat ik heel erg graag legaal op een yamaha dt125 wil rijden, of een honda mbx / mb8
 
Heeft iemand bandenlichters voor mn powerband, want als dat niet goed zit maak ik een misschien nog een buikschuiver.
Daniel_84 23-7-2003 20:25 Print reply

Posts: 1127
als ik een motor kocht zou ik meteen een zwaardere kopen minimaal 500 cc 4 takt. Je kunt em altijd in de pijp begrenzen of iets dergelijks tot 25 kw. Als je 21 bent haal je de begrenzers weg. Zo heb je genoeg aan 1 motor en hoef je niet gelijk een zwaardere te kopen als je 21 bent. Enz eg nu zelf, een 125 cc nsr, dat is leuk speelgoed maar echt hard kun je er niet mee.
 
E-man 23-7-2003 20:28 Print reply
Posts: 412
ik heb nu sinds kort een 70 cc op mn brommer gezet en het trekt echt vet op, t is alleen dat mn krukaslagers versleten zijn... .

Als ie met 70 cc goed optrekt, dan doet ie dat met 125 cc ook heel erg goed, en dat is toch mooi zat. ik ben al 21 en als ik ga afrijden doe ik dat ook op een zware. het is dus niet dat ik het niet zou mogen maar dat ik het niet wil.
 
Heeft iemand bandenlichters voor mn powerband, want als dat niet goed zit maak ik een misschien nog een buikschuiver.
redd3vil 23-7-2003 21:17 Print reply
Posts: 692
Het is ook maar voor een jaartje ofsow dusja..
lijkt me gewoon een leuk dinkie om te leren rijden. Mag je btw ook lessen op eigen motor?
 
Bezoek ook eens www.brommerfreaks.nl
User 927 23-7-2003 21:18 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: redd3vil

Het is ook maar voor een jaartje ofsow dusja..
lijkt me gewoon een leuk dinkie om te leren rijden. Mag je btw ook lessen op eigen motor?


Lijkt me niej he, ze hebben niet voor niets lesmotoren...
 
Ralf 23-7-2003 21:29 Print reply

Posts: 9073
Bij sommige rijscholen mag het, moet je even vragen..
 
robert 23-7-2003 21:41 Print reply

Posts: 900
ik ga volgend jaar denk ik beginnen, ik word 21 in september, dus kan gelijk zwaar. Maar ik wil als 1e motor een off the road, af en toe een beetje de berm in ofzo. Moet wel een dikke motor in liggen, lekker hard geluid 4takt, niet al te duur, wat voor motor moet ik dan aan denken?
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
User 927 23-7-2003 21:45 Print reply

Posts: 6405
Honda NX
BMW Enduro geval (Niej mooi, wel snel)
KTM (Heeft toch ook 4t?)

Gewoon ff op marktplaats kijken, staat zat
 
Harm 23-7-2003 22:02 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull

Honda NX
BMW Enduro geval (Niej mooi, wel snel)
KTM (Heeft toch ook 4t?)

Gewoon ff op marktplaats kijken, staat zat


Ja KTM heeft 4t, LC4 ofzo, maar die jij opnoemt zijn allemaal enduro's, en aangezien hij zijn oog al op een nsr125 is gevallen, denk ik dat ie meer in de racertjes geinteresseerd is.

Ik zou een 4t nemen, minder verbruik, minder slijtage, gewoon euro 95 tanken dus niet klote met mengsmering. Als je toch een 2t wil koop dan een rs250 (2 cil.) ofzo, bloedsnel, heeft een neef van mij ook, trekt zo op het achterwiel als je niet oplet.
 
http://www.durtikkers.tk
rebuild nsr 23-7-2003 22:33 Print reply
Posts: 494
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: E-man

2 takt klinkt wel mooier dan 4 takt. dus dat is weer een voordeel.


veeel meer onderhoud aan een tweetakt en je kunt geen afstanden rijden met een 2 takt moet j m telkens af laten koelen en viertakt is veel zuinoiger en rendabeler. Een viertakt hoef je ook niet zo extreem op toeren te houden om vermogen te krijgen.
 
nothing beats a cubic inch
Joscross 23-7-2003 22:39 Print reply

Posts: 12501
kwam hier net een 4 tak crosser voorbij, 600cc ofzo whoooouwie wat maakt zo'n ding een lekker geluid
 
Rudy 23-7-2003 22:41 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harrie

[...]


Ja KTM heeft 4t, LC4 ofzo, maar die jij opnoemt zijn allemaal enduro's, en aangezien hij zijn oog al op een nsr125 is gevallen, denk ik dat ie meer in de racertjes geinteresseerd is.

Ik zou een 4t nemen, minder verbruik, minder slijtage, gewoon euro 95 tanken dus niet klote met mengsmering. Als je toch een 2t wil koop dan een rs250 (2 cil.) ofzo, bloedsnel, heeft een neef van mij ook, trekt zo op het achterwiel als je niet oplet.


rs 250 komt niet omhoog..... vermogen valt opzich relatief gezien best tegen (als ik hem vergelijk met b.v. een sv650 wat mijn broer had...). Powerband is erg smal en je lig met je bek op de tank.
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson

Dit topic is 1925 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved