Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - goede setup nsr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1091 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10790 - goede setup nsr
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 329 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PlaceR 23-7-2003 13:15 Print topicpost
Posts: 1588
me nsr is weer eens warm gelopen en word er beu van dus ga grote veranderingen aanbrengen want wil een goede en betrtrouwbare setup

geld speelt geen hele grote rol mag best wat ksoten maa rniet overdreven spullen

me proma 80cc uitlaat komt er iig op want heb geen zin in andere te kopen.

zat zelf te denken aan:

revisatie met C3 lagers (kan iemand evven vertellen welke lagers allemaal vervangen zodat het 100% goed is)

70 malossie (oomdat ik er veel goede verhalen over hoor)

20mm mikuni carb

twin air filter of ori box ff wa aanpasse wast beste???

malossie membraam of haalt dat niets uit?

en wat raden jullie nog meer aan

ook wil ik dan afstappen van het kant en klare mengsmering gedoe maar zelf mengen met super95 en tts
of vinden jullie dat onzin? het gaat erom dat het betrouwbaar is en neit meer zosnel kapot gaat. en toch moet het vrij vlot zijn.





 

Ralf 23-7-2003 13:49 Print reply

Posts: 9073
Dat je warmlopers krijgt ligt meer aan hoe je er mee omgaat.

In het blok gewoon alle kogellagers vervangen, verder ziet de setup er wel redelijk uit, als je het nou een keer fatsoenlijk maakt en afstelt blijft het nog heel ook .
 
barry 23-7-2003 13:50 Print reply

Posts: 7387
70malossi
6bak
18keihin
metrakit uitlaat

dit alles in goede staat, kan aardig hard lopen en hard optrekken (Vraag nsr junk -> patrick maar)

edit: en mensen die zeiken als je mengsmering b.v tankt bij de shell dat je brommer dan sneller vastloopt, dat is echt stom geblaat.
ze smeren gewoon 1:50, en nee daar wordt geen verrotte olie ingegooid. en bij 1:50 en niet continu 12/13k draaien dan kan het echt niet daardoor vastlopen

alleen mensen die houden van wat dikkere smering gooien er zelf wat spul bij.


Dit bericht is ge-edit door barry op 23-7-2003 13:53
 
He?
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 23-7-2003 13:53 Print reply

Posts: 7007
4bak ook wel hoor

neem dan tandwielverhouding 16/43 dat loopt rond de 105 zonder overtoeren want je zult nu nog wel iets van 14/45 hebben zoals de meesten die hem knalhard doortrekken en het gek vinden dat hij met moeite boven de 90 komt
 
nobody fuck with us!!
Coza_Noztra 23-7-2003 14:49 Print reply
Posts: 257
setup ziet er goed uit, als je de hele meuk goed afstelt moet ie niet zo snel vast lopen enzo.

mierenneuk mode
het is trouwens revisie ipv revisatie
/mierenneuk mode

 
If you kiss too much ass, you will choke in the shit
Blukaap 23-7-2003 15:15 Print reply

Posts: 10006
Bloklagers gaan normaal gesproken niet kapot, alleen de krukaslagers zou je kunnen/moeten vervangen als het blok opengaat.

Evt het lager wat direct achter de koppeling zit, dat achter je voortandwiel en de balansaslagers, maar normaal gesproken gaan die niet kapot.

Daarnaast is de kans groot dat je waterpompkeerring lek is.

Setup:
70 malossi, kop uitdraaien + o-ring (kost toch niks).
4-bak, 16-45 (of 15-40, kun je wat meer spelen met je vtw).
Proma80 (koop liever een tecno en bak daar die proma demper op ofzo...).
18 keihin of 20 mikuni.
Ori filter gewoon houden, deze setup vraagt nog niet zo heel veel.
Membraan ori met carbon klepjes.

Dan zul je rond/boven de 100 gaan en nog goed optrekken.

Smeren: 95 met 1:40 TTS is prima, dat zal dan geen probleem meer zijn.

Wat je ook kan doen: MBX80 blok, helemaal ori en daar die proma80 op, ga je misschien iets langzamer, maar het slijt ook minder waarschijnlijk (en je kunt geheid harder optrekken door de 6-bak).

En ik denk dat jij het voor elkaar krijgt om ALLES binnen de kortste tijd vast/warm te laten lopen gezien je topics ....
 
Bastila is lief
Mark_o 23-7-2003 16:05 Print reply
Posts: 232
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Wat je ook kan doen: MBX80 blok, helemaal ori en daar die proma80 op, ga je misschien iets langzamer, maar het slijt ook minder waarschijnlijk (en je kunt geheid harder optrekken door de 6-bak).




Trek je met een standaart 80cc cilinder harder dan met een Malossie? Dacht dat malossie sneller ging.
 
Ralf 23-7-2003 16:07 Print reply

Posts: 9073
6 bak, en je vermogen is op een groter bereik beschikbaar...
 
Blukaap 23-7-2003 16:31 Print reply

Posts: 10006
Luister naar Ralf.
Malossi heeft misschien meer vermogen, maar die MBX80 cilinder heeft het over een breder toerengebied en met die 6-bak kun je een malossi met 4-bak wel voorblijven.
 
Bastila is lief

Dit topic is 329 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved