Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Veranderingen bij opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 935 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10789 - Veranderingen bij opvoeren
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1124 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Crosser [Corn 23-7-2003 13:00 Print topicpost
Posts: 603
Ik heb pas een topic geplaats over een 70 cc cilinder met betrekking tot vastlopen,ik wil namelijk een 70 cc op mijn (toekomstige)
Rieju MRX PRO zetten:

http://www.rieju.co.uk/bikes/mrx_pro.html

Maar als ik nu een 70 cc erop zet wat moet ik dan nog meer veranderen,uitgezonderd de carb. en uitlaat?

Krukas e.d. ook?

ik wil graag alles wat ik dan moet veranderen weten zodat het wel goed gebeurd.


 

Ralf 23-7-2003 13:12 Print reply

Posts: 9073
Ligt er maar net aan wat voor 70cc, en hoe hard je wil gaan..

Ik raad je aan eerst een tijdje onbegrensd te gaan rijden, aangezien meest beginnende mannetjes zich dood rijden met wat vermogen...
 
Crosser [Corn 23-7-2003 13:19 Print reply
Posts: 603
dat was ik ook al van plan,eerst rustig inrijden en dan effe een andere uitlaat eronder en een wat grotere carb.
en daarna pas een 70 cc.

het wordt trouwens waarschijnlijk een 70 cc gilardoni en ik wil hem zo rond de 95-100 laten lopen met een trekvertanding
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 23-7-2003 13:44 Print reply

Posts: 7007
alshij rond de 95 100 loopt heb je waarschijnlijk nog overtoeren ook
die dingen kunnen makkelijk 110 rijden en nog hard optrekken
 
nobody fuck with us!!
Crosser [Corn 23-7-2003 13:47 Print reply
Posts: 603
en wat zou i8k dan allemaal eraan mnoeten veranderen?

Een vriend van me zei namelijk dat ik dan ook een z waardere krukas e.d. erop moet zetten,is dat waar en zoja,wat moet er dan nog meer veranderd?
 
Ralf 23-7-2003 13:50 Print reply

Posts: 9073
Ik heb geen idee hoeveel die AM6 as aan kan, lagers zullen het best een tijdje houden, vervang ze als ze dood aan het gaan zijn..

Een 'zwaardere' krukas bestaat niet btw..

Verder gewoon cil, pijp, carb, vertanding.
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 23-7-2003 13:51 Print reply

Posts: 7007
krukas kan, is wel erg duur

neem eerst maar eens een snelle uitlaat

later moet je dan 70cc, grotere carb (19mm Dell Ortho bijv.) en zorg dat je een uitlaat hebt die ook op 70cc goed presteert (yasuni ofso)

Dan grotere tandwiel voor zodat hij niet 85 rijdt bij 16.000 rpm ofso

en of je krukas het houdt zie je dan vanzelf
 
nobody fuck with us!!
Crosser [Corn 23-7-2003 14:12 Print reply
Posts: 603
wat bterft die vertanding,zou 15-48 goed zijn?
en zou dat ook een beetje trekken?
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 23-7-2003 14:24 Print reply

Posts: 7007
je moet kijken wat ori is en dan 2 tandjes groter voor dat loopt altijd wel goed bij AM6


edit:
1 tandje groter voor kan al bij snelle pijp en grotere sproeier

maar dit soort dingen over 70cc vertanding enzo is nu nog niet echt van belang hoor dat dacht ik op het begin ook maar begin eerst maar eens met je 50 cctje

Dit bericht is ge-edit door Oscar O. - [HRC Nijmegen] op 23-7-2003 14:25
 
nobody fuck with us!!
Crosser [Corn 23-7-2003 14:32 Print reply
Posts: 603
ik wilde er in het begin eerst een metrakit op zetten.maare hoef ik dan alleen de sproeier maar wat groter te nemen en dan kan het al 2 tandjes groter,trouwens bedoel je 2 tandjes voor of 2 tandjes achter?

En welke maat sproeier moet ik er dan in doen?
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 23-7-2003 14:40 Print reply

Posts: 7007
voortandwiel moet je veranderen maar dat kan pas als je erop gereden hebt want dan weet je of hij dan genoeg zou optrekken e.d....

enne de sproeier moet je GOED afstellen, dus niet zomaar wat erin gooien

daarvoor is een afdeling op deze site, de F.A.Q.

maar bij de brommerwinkel kunnen ze dat ook wel voor je als je er geen zin in hebt hoor
ik zou het iig wel goed doen anders is je mooie nieuwe brommertje kapoet
 
nobody fuck with us!!
Crosser [Corn 23-7-2003 17:02 Print reply
Posts: 603
Ik snap het maare dat kon je toch doen door ongeveer een km volgas te rijden en dan de bougie eruit draaien,als hij koffibruin is is hij goed,als hij te donker (zwart) is is het mengsel te vet en moet er een kleinere in,en als de bougie wit/grijs is is het te arm en moet er een grotere sproeier in.

Maare als jij een sproeier goed af moet stellen en je weet niet welke maat je dan moet hebben hoe doe jij dat dan?

Ga je dan gewoon een paar verschillende maten halen en degene die goed is hou je en de andere breng je terug ofsow?

Hoe duur is een sproeier eigenlijk per stuk?
 
Mark Mtx 23-7-2003 17:05 Print reply
Posts: 564
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Crosser

Ik snap het maare dat kon je toch doen door ongeveer een km volgas te rijden en dan de bougie eruit draaien,als hij koffibruin is is hij goed,als hij te donker (zwart) is is het mengsel te vet en moet er een kleinere in,en als de bougie wit/grijs is is het te arm en moet er een grotere sproeier in.

Maare als jij een sproeier goed af moet stellen en je weet niet welke maat je dan moet hebben hoe doe jij dat dan?

Ga je dan gewoon een paar verschillende maten halen en degene die goed is hou je en de andere breng je terug ofsow?

Hoe duur is een sproeier eigenlijk per stuk?


een euro of 1 of 2
 
HONDA rulez
Blorn 23-7-2003 17:11 Print reply

Posts: 13825
Koop nu eerst die brommer maar eens, constant topics openen terwijl je hem nog niet eens hebt
 
huh 23-7-2003 17:16 Print reply
Posts: 1755
Ehmm hij kan toch wel info vragen voor als ie dat ding gaat kopen? Dalijk zegt iedereen hier dat het een wrak is waar niks voor te krijgen is en wat voor geen meter rijdt enzo...

En sproeiers zijn hier 3 euro
 
Blorn 23-7-2003 17:21 Print reply

Posts: 13825
7 topics....

Maargoed, zal er overheen proberen te lezen
 

Dit topic is 1124 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved