Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - welke carb bij 50snel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 794 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10782 - welke carb bij 50snel
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3001 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RD50 (snel) 22-7-2003 20:52 Print topicpost
Posts: 13
Ik heb een Yamaha RD met 50snel maar welke carburateur moet daar bij???
kan er nog een 20 mm op of moet het kleiner zijn?

 

JIMMY 22-7-2003 21:18 Print reply

Posts: 2765
denk dat 20mm wel zal lukken hoor..
 
NehcslowZ 22-7-2003 21:22 Print reply

Posts: 1551
kzou 18mm doen .. 20 is net te groot denk ik
 
mt-driver 22-7-2003 21:47 Print reply
Posts: 231
Is er hier ook toevallig iemand die die 50cc standaart snel cilinder van Honda onder zijn brommer heeft liggen.

Ik zit er namelijk aan te denken zo'n cilinder aan te schaffen maar ben benieuwd wat het verschil in prestatie zal zijn in vergelijking met mijn huidige 50 Zeta. Trekt en loopt zo'n snelle Honda cilinder nou beter dan een Zeta?

En wat zou dan ongeveer de top zijn die je kunt behalen met een 16mm carburateur, denkend aan een tandwiel verhouding die ook nog normaal optrekt.

Ben benieuwd ..
 
marcel 22-7-2003 22:31 Print reply

Posts: 1533
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt-driver

Is er hier ook toevallig iemand die die 50cc standaart snel cilinder van Honda onder zijn brommer heeft liggen.

Ik zit er namelijk aan te denken zo'n cilinder aan te schaffen maar ben benieuwd wat het verschil in prestatie zal zijn in vergelijking met mijn huidige 50 Zeta. Trekt en loopt zo'n snelle Honda cilinder nou beter dan een Zeta?

En wat zou dan ongeveer de top zijn die je kunt behalen met een 16mm carburateur, denkend aan een tandwiel verhouding die ook nog normaal optrekt.

Ben benieuwd ..


ik had em. goede cilinder wel... loopt gewoon NET iets netter als een zeta, maar de zeta maakt meer toeren ongetuned. maar zeta=niet hoonbaar en honda snel wel. en goede wand ook nog.bij die van mij was de inlaat beetje mooi afgewerkt en de ingang van de spoelkanalen ook. hij liep eigenlijk altijd wel dik 85. kon ook harder nog maar ik vond optrekken toch wel ietsje bruter

ik had er btw een 18 keihin op, welke er volgens mij perfect voor is. tenzij er extreem getuned wordt.
 
Repsolnsr [v Leeuwen] 22-7-2003 22:34 Print reply

Posts: 658
Hoe ziet een 50 standaard Honda eruit dan volgens jullie? Kheb er nog nooit 1 gezien voor een m/b/t alleen maar die kleine v vormige cilinders die krap aan 60 km/h loopt (met plat op de tank)
 
Dikke penne
mt-driver 22-7-2003 22:38 Print reply
Posts: 231
maar het vermogen van die snelle honda cilinder bij hoeveel rpm word die afgegeven ongeveer en hoeveel toeren maakt zo'n ding ongeveer.

Maar me Zeta is alleen in de eerste versnelling beetje futloos en in de 2,3 en 4 is het gewoon een zalig 50cc'tje. Kan ik dit dan ook verwachten bij die snelle Honda cilinder of komt het vermogen daar alleen in bijvoorbeeld de hoge toeren los?

En wat zou dus sneller zijn 50 zeta of 50 honda standaart snel?

 
marcel 22-7-2003 22:43 Print reply

Posts: 1533
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt-driver

maar het vermogen van die snelle honda cilinder bij hoeveel rpm word die afgegeven ongeveer en hoeveel toeren maakt zo'n ding ongeveer.

Maar me Zeta is alleen in de eerste versnelling beetje futloos en in de 2,3 en 4 is het gewoon een zalig 50cc'tje. Kan ik dit dan ook verwachten bij die snelle Honda cilinder of komt het vermogen daar alleen in bijvoorbeeld de hoge toeren los?

En wat zou dus sneller zijn 50 zeta of 50 honda standaart snel?



wordt origineel bij lagere toeren afgegeven denk ik bij die van honda. maarja wil je een goede wand zoals ik al zei, dan neem je die van honda. een vastloper is iig niet fattaal meestal voor je cilinder.

btw de cilinder die ik had stond er 167 boven de uitlaatpoort
 
Blorn 22-7-2003 22:45 Print reply

Posts: 13825
Gaan we het weer over carbjes hebben?
 
Rens de mt freak 22-7-2003 23:31 Print reply

Posts: 307
20 heb je niks aan op een 50je
20 komp pas tot leven op een 70
je moet er een 16 of 18 mm opgooien
als je hoger gaat dan zuipt hij alleen meer.
 
Beaker Roeleerd!
Rens de mt freak 22-7-2003 23:34 Print reply

Posts: 307
ik heb nog een standaart cil voor mt/b
niet echt bijzonder

 
Beaker Roeleerd!
JIMMY 22-7-2003 23:36 Print reply

Posts: 2765
hij heeft het over een 50SNEL he..
 
mt-driver 22-7-2003 23:53 Print reply
Posts: 231
jah standaard heb ik ook nog wel ergens liggen, tijden niet gezien maar goed was me nou net wel even te traag van het goede. Je kwam me brommer toen zelfs met de fiets nog voorbij.

Maar omdat ik toch in de 50cc klasse wil blijven en niet >50 wil gaan dus 70 etc. Leek me die snelle standaard honda cilinder wel aardig.

Die immitatie cilinder heb ik al een keer gehad en die beviel me voor geen ene meter. Dus ben toen overgestapt op zeta, dat bevalt goed maar de cilinder word wat oud en gammel je kent het wel: vermogensafname. Vandaar standaard honda snel
 
Steve_ZHC 23-7-2003 2:39 Print reply

Posts: 2716
Hmm, ik heb 50 imi gereden.
Kameraad van me rijdt 50 imi.
Andere kameraad van me rijdt 50 zeta.

Beide imi's liepen knettergek, bij mijn imi dachten we zelfs dat ik een 70cc had.
Totdat ik de kop er een keertje af heb gehad, toen zat er zo'n suf zielig 39mm zuigertje in

Uhm, ik heb veel goeie dingen over de 50 snel ori Honda gehoord.
Ik zou er zelf wel 1 willen hebben (daar er geen 2 of meer op mijn blok passen ).

Dit zijn mijn PRINCIPES (ik sta open voor suggesties, maar dit zijn mijn primaire keuzes);
ik ga uit van ONGETUNEDE AC cilinders, snelle uitlaat, HD of gevlakte kop en verder ori onbegrensd!!

50cc:
13mm ori
16mm (liefst keihin)

70cc:
16mm bij imi 70
18mm (beste middenmoter)
20mm, z?ker bij merkcilinders

80cc:
20mm

110cc:
24mm
26mm bij Malossi

125cc:
straatgebruik; 24mm
plezierbrommer; 26/28mm carb, evt. een 32mm zoals mr. Wokkel had (siep)
 
Rs0wnage 23-7-2003 7:07 Print reply
Posts: 170
ik heb ook 50snel met een 16 mm carb (rs ) geeft hier bij geen probs en rijd goed, dus denk dat het bij jouw ook wel goed zal rijden
 
http://www.geocities.com/aprilia_rs_ownage
sam vl. - [HRC Nijmegen] 23-7-2003 9:11 Print reply
Posts: 1062
16 mm is genoeg. loopt perfect op 50 snel
 
Nijmegen!

Dit topic is 3001 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved