Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vastlopen van 70 cc?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1045 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10764 - Vastlopen van 70 cc?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1142 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Crosser [Corn 21-7-2003 19:55 Print topicpost
Posts: 603
Is het waar dat een 70 cc cilinder snel vastloopt?
Zoja,wat kan ik hier dan aan doen om de kans op vastlopen zo klein mogelijk te maken?
Bijv. door een ander (beter) merk te kopen of door iets anders bijv. iets aanpassen ofzoiets?
Wat is trouwens kwalitatief en qua snelheid een beter merk cilinder voor een AM6 Blok?


Toekomstige setup:

70 cc (weet nog niet welk merk)
20 mm Del'lorto
twv 15-50 (waarschijnlijk)
Metrakit

 

rs oxbow 21-7-2003 20:12 Print reply
Posts: 620
voor wat voor brommer is het, als je een am6 blok hebt? rs50.

tja goeie cilinder, gilardoni 74 of eurokit 70 kunnen ermee door voor de prijs, echt goeie spul betaal je belachelijk veel voor.

imitatie 70 loopt ook pokkegoed op een rs50 hoor
(is maar wat jij betalen wil)

en vastloper daar zou ik geen angst voor hebben, als je hem goed smeert 1/40


 
Crosser [Corn 21-7-2003 20:33 Print reply
Posts: 603
Het is voor op een Rieju MRX 50 PRO

http://www.rieju.co.uk/bikes/mrx_pro.html

Daarvoor kan ik ook gewoon aan alle merken cilinders komen,maar welke cilinders hebben de minste kans op vastlopers?

Merk maakt niet zoveel uit,Als je een Top 3 van cilinders zou moeten geven wat betreft het minste risico op vastlopen en power welke 3 zou jij dan nemen in volgorde van "het liefst" naar "3de keus".


 
Ralf 21-7-2003 20:33 Print reply

Posts: 9073
Niet alleen smering door olie, maar ook door hem goed af te stellen, en je cilinder en zuiger moeten natuurlijk wel een beetje netjes afgewerkt zijn...
 
master of disaster_rs50 21-7-2003 20:34 Print reply
Posts: 1839
zo te zien ist AM6 blokkie,
Om ff mijn top 3 in 70 cilinder te geven:
1 polini
2 gilardoni
3 hebo
 
lalalalalala i can't hear you
Crosser [Corn 21-7-2003 20:35 Print reply
Posts: 603
ja maar is het waar dat e en 70 cc sneller vastloopt als een 50 cc?
 
Ralf 21-7-2003 20:41 Print reply

Posts: 9073
Nee.
 
Crosser [Corn 21-7-2003 20:53 Print reply
Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Niet alleen smering door olie, maar ook door hem goed af te stellen, en je cilinder en zuiger moeten natuurlijk wel een beetje netjes afgewerkt zijn...


En malossi dan of vind jij dat minder goed?
Maar zo een gilardoni is dat ook echt goed spul,die polini is namelijk in de 220 euro :-0,heb weinig zin om dat ervoor neer te leggen.
 
master of disaster_rs50 21-7-2003 21:01 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Nee.

ik wil je niet helemaal tegen spreken ofzo,maar ik hoor toch wel vaak dat een 70 wel sneller een warmloper heeft dan een 50 cc.
Nu zal dat wel gedeeltelijk aan je afstelling liggen,maar ik denk toch dat ie minder goed gekoelt word dan een 50.
 
lalalalalala i can't hear you
master of disaster_rs50 21-7-2003 21:02 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Crosser

[...]


En malossi dan of vind jij dat minder goed?
Maar zo een gilardoni is dat ook echt goed spul,die polini is namelijk in de 220 euro :-0,heb weinig zin om dat ervoor neer te leggen.

mallosi mhr zijn ook wel goeie cilinder hoor daar niet van,maar maar wat ik heb opgeschreven,denk ik toch wel dat dat de beste cilidner zijn.
Die gilardoni is overigens maar 170 euro!
prijs/kwaliteit verhouding ligt dus goed.

Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 21-7-2003 21:03
 
lalalalalala i can't hear you
Blukaap 21-7-2003 21:03 Print reply

Posts: 10006
Dan klooien die mensen een eind aan, stellen 'm niet goed af, of het is gewoon een snellere cilinder, die meer toeren draait en waarmee je niet continu volle bak moet raggen.....

En waarom zou de koeling minder zijn, het zou kunnen dat ie meer warmte ontwikkeld en dat de std koeling gewoon vrij krap is, dan kan het jah.

Ik denk dat een 50cc zelfs eerder vast zal lopen als ze beiden evenveel toeren draaien en ze allebei een op het vermogen aangepaste vertanding hebben.
 
Bastila is lief
master of disaster_rs50 21-7-2003 21:04 Print reply
Posts: 1839
een vriend van me heeft 2x een warmloper gehad met z'n rs.
deze was er door de dealer op gezet,getuned,en afgestelt.
En 't lijkt me toch wel dat die mensen er verstand van hebben.

 
lalalalalala i can't hear you
NSR JunK 21-7-2003 21:20 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Dan klooien die mensen een eind aan, stellen 'm niet goed af, of het is gewoon een snellere cilinder, die meer toeren draait en waarmee je niet continu volle bak moet raggen.....

En waarom zou de koeling minder zijn, het zou kunnen dat ie meer warmte ontwikkeld en dat de std koeling gewoon vrij krap is, dan kan het jah.

Ik denk dat een 50cc zelfs eerder vast zal lopen als ze beiden evenveel toeren draaien en ze allebei een op het vermogen aangepaste vertanding hebben.


met 70cc ga je gewoon veel sneller rustig in toeren rijden omdat je dan al redelijk hard gaat, met 50cc jank je altijd vol toerne omdat die anders of terug valt omdat die gewooon geen kracht hebben onderin of omdat je anders nog steeds traag gaat.. ree met mn 50snel altijd 11K en dan 90KM/u met mn 70cc rij ik meestal 7/8K en dan ga ik relaxt 80/90
 
Ralf 21-7-2003 21:24 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50
ik wil je niet helemaal tegen spreken ofzo,maar ik hoor toch wel vaak dat een 70 wel sneller een warmloper heeft dan een 50 cc


HOE DURF JE.

Een andere cilinder dan ori heeft gewoon wat meer zorgvuldigheid nodig, als je dat niet op kan brengen gaat het mis idd...
Maar dat heeft dus niets te maken met de inhoud...
 
NSR JunK 21-7-2003 21:34 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

[...]


HOE DURF JE.

Een andere cilinder dan ori heeft gewoon wat meer zorgvuldigheid nodig, als je dat niet op kan brengen gaat het mis idd...
Maar dat heeft dus niets te maken met de inhoud...


heeft daar wel mee te maken sjef

70cc heeft gewoon meer koeling nodig.. weet niet hoe het bij RS zit maar bij NSR merk je het echt wel, met 50snel kon ik gerust hele stukken vol gas janken, moet ik met die 70mal niet proberen.. dat koelt die gewoon niet, al helemaal niet met dit weer

dus jah het is wel zo dat je met 70cc eerder warmlopers kan krijgen maar dat licht gewoon aan je rijstijl

(en ik hoop dat die HOE DURF JE. als grap bedoelt is want ik begin met steeds meer aan een wanabee alles wetende mod te ergeren)

 
Ralf 21-7-2003 21:39 Print reply

Posts: 9073
Dat mensen nou niet inzien dat zo'n ding meer warmte produceerd dus ook beter gekoeld moet worden...

Zoals jij het zegt zou een RD350 2-takt niet kunnen rijden omdat die allemaal warmlopers ed krijgen...

Cilinder is niet het enige wat je aanpast, carbje, pijpje, radje evt...

Over dat HOE DURF JE, ik heb geen zin om te zeggen hoe ik het eigenlijk bedoelde, want ik vind je reactie eigenlijk wel leuk. "Typisch..."
 

Dit topic is 1142 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved