Okay caspar (tsxfreak) had een 80 blok gekocht...
was aan gekloot al helaas, uitlaatpoort was zo vierkant als een deur
Vet kut dus, maarjah hij moest toch nog STUK hoger, dus ik dat hoger gelegd, iets breder gemaakt (je kan niet TE breed want dan zit je in koelkanaal maar met beetje passen en meten haal je toch een aardige breedte hoor!), en de zuiger aangepast zodat spoelers eerder open gaan en later dicht = langere duration.
Nu staan durations wel aardig voor spoelers en uitlaatpoort.
Dus wij blok er onder, maar ff een proma 50 er op geknald, hadden we 2de probleem, we hebben geen carb...
Wij de carb van een RM125 afgetrokke (32mm!!
), die er op geknald (op een 20mm spruistuk
majah het carbt
Spruitstuk maken we nog 24mm, groter gaat niet echt goed lukken) en die er op geknald.
Carb past van geen meter tussen frame, VEELS te groot, en hangt nu vet scheef, en het lekt uit de vlotterbak als de nete. Dus dat gaf ons opzich weinig hoop...
Maar toch proberen he
ff rennen, STARTEN!!
En dat met 32mm carb met 270 mikuni sproeier!!!
Afstelling leek aardig, kon gewoon goed gasgeven sloeg niet af ofzow, loopt goed!
vet vaag met die carb en sproeier dat het meteen redelijk klopt de sproeier en met die carb nog goed loopt ook
Vertanding is alleen nog te licht (zat eerst 50 blok op die brommer dus 12/52 vertanding). Das met 6bak erg vaak schakelen, maar rijd goed!
Moeten eigenlijk 1 a 2 voetpakkingen onder wil alles goed open gaan, maar die hadden we niet moeten we nog bestellen dus wij vloeibaar er onder gedaan.
En toen liep powerband tot zoeen 11000RPM, dat ding iig makkelijk, misschien wel iets meer niet echt op gelet.
Met overschakelen kwam ie iedere x voor ff los van de grond, echt vet grappig, en die 6bak is vet stoer!!
Nu zorgen dat de carb beter past en dus niet meer lekt en dan gaan we zwaardere vertanding er op knallen en spruitstuk nog groter maken natuurlijk en dan us kijke wat ut gaat lopen
Denk dat het opzich wel aardig gaat lopen
Moest ut ff kwijt
Jullie horen nog wat resultaten worden van dit uber vage blok