Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - hoe krijg je dat vliegwiel eraf?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1026 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1076 - hoe krijg je dat vliegwiel eraf?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1631 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neonlampje 16-7-01?10:57 Print reply

Posts: 14825
ik zet altijd gewoon waterpomptang hele zooi vast... gewoon allebij in zo'n gat vna het vliegwiel.. dan rop je hem zo los...
 
SpeedYveS 16-7-01?13:23 Print reply
Posts: 1644
2 onderdelen halen, koste mij allebij 10 piek. een: zuigerstop, ding draai je in je bougie gat, blokkeerd je zuiger, kan niets stuk gaan ofzo echt het geld waard, dan draai je die moer er af, dan twee: een vliegwieltrekker. dat ding kost maar 9.90, draai je in het gat in je vliegwiel, dan draai je de bout die in dat ding zit aan en PLOP daar gaat je vliegwiel. Als dat ding krom word door een foutje ben je klaar, dus echt ffies goed gereedschap hale.
 
barry 16-7-01?15:20 Print reply

Posts: 7387
Robert lukkes
Forum Member
hoe krijg je dat vliegwiel eraf bij een mtx-sh.

ik krijg die moer er niet af.

hoe doen jullie dat??
--------------------------------------------------

nou je pakt een schroevendraaier en grote ijzeren hamer. je wrikt met je schroevendraaien hard achter je vliegwiel en probbert die naar je toe te wrikken, onder tussen mep je keihard op je krukas zodat ie een klap krijgt en los schiet, dit moet je meerdere malen doen. dit is beter en het gaat sneller los allemaal. als je het gefixt hebt je ontsteking druk je vliegwiel er weer op en geef je nog een paar klappen op het vliegwiel om te zorgen dat ie goed vast zit. dan draai je de bout er op.

en klaar



 
He?
Sneks 16-7-01?15:29 Print reply
Posts: 2499
Je kan ook van een ijzeren stang een blokkeer sleutel maken
die ziet er dan ongeveer zo uit

---------
/

Dat uitstekende piefje stop je in een van de gaten die in je vliegwiel zitten en een van beide kanten van de lange staaf zet je ergens stevig tegen je frame
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
SpeedYveS 16-7-01?15:40 Print reply
Posts: 1644
Barry: als je het zo doe, ben ik bang dat je vliegwiel er bij de eerste keer dat je 10000 Rpm maak zo hard afvlieg dat er zelfs een gat in je been zit die er net zo'n beetje voor hangt :a . Ik zou het zo niet doen...
 
Sneks 16-7-01?15:46 Print reply
Posts: 2499
Heej Yves hoeveel toeren maakt jouw nsr. Want 14/47 is nog lichter dan de originele vertanding. Want die is 14/45. En daarmee ga je 85 bij 11500.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Berend 16-7-01?15:59 Print reply
Posts: 295
gewoon simpel

eraf halen gaat als volgt

je haalt het eraf
 
:B :e :BNou dit wast weer :B :e :B
gran turismo 16-7-01?16:15 Print reply
Posts: 735
Quote:
Originally posted by: YVES?tm

Barry: als je het zo doe, ben ik bang dat je vliegwiel er bij de eerste keer dat je 10000 Rpm maak zo hard afvlieg dat er zelfs een gat in je been zit die er net zo'n beetje voor hangt :a . Ik zou het zo niet doen...


Zo doe ik het ook altijd werkt perfect hoor.
Als je die bout maar goed vastdraait en zorgen dat je vliegwiel er niet scheef op zit.
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
barry 16-7-01?18:55 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Originally posted by: YVES?tm

Barry: als je het zo doe, ben ik bang dat je vliegwiel er bij de eerste keer dat je 10000 Rpm maak zo hard afvlieg dat er zelfs een gat in je been zit die er net zo'n beetje voor hangt :a . Ik zou het zo niet doen...




zoals je aan mijn smiley kunt zien was dat niet gemeent. als je dat doet ben je niet snugger bezig, kijk, toen ik voor het eerst een brommertjes had (puch maxi) heb ik dat 1 keer gedaan, maar m'n vader maakte al snel duidelijk dat ik dat beter niet kon doen
 
He?
Robert Lukkes 17-7-01?17:22 Print reply
Posts: 1406
quote:

Oringinal posted bij: BEREND.


gewoon simpel

eraf halen gaat als volgt

je haalt het eraf
-------------------------------

Leuk berend leuk,

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha.
 
I'm a supersonic highspeed racer
gran turismo 17-7-01?17:35 Print reply
Posts: 735
Quote:

zoals je aan mijn smiley kunt zien was dat niet gemeent. als je dat doet ben je niet snugger bezig, kijk, toen ik voor het eerst een brommertjes had (puch maxi) heb ik dat 1 keer gedaan, maar m'n vader maakte al snel duidelijk dat ik dat beter niet kon doen


hoezo niet snugger?, en jou vader weet alles van brommers?
Dit is een hele normale methode om een vliegwiel er af te halen zonder vliegwiel trekker, vraag maar is een (goede) brommershop die doen het waarschijnlijk ook zo als ze geen passend gereedschap hebben.
De eerste paar keren heb ik het zo ook gedaan, en er kan bijna niks mis gaan als je hem er zo opzet.
Maar nu heb ik toch ff goed gereedschap gekocht want het leek me niet zo gezond om telkens op die krukas te rammen.
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
barry 18-7-01?11:40 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Originally posted by: gran?turismo

Quote:

zoals je aan mijn smiley kunt zien was dat niet gemeent. als je dat doet ben je niet snugger bezig, kijk, toen ik voor het eerst een brommertjes had (puch maxi) heb ik dat 1 keer gedaan, maar m'n vader maakte al snel duidelijk dat ik dat beter niet kon doen


hoezo niet snugger?, en jou vader weet alles van brommers?
dat zeg ik niet, maar dat was m'n eerste brommer ik had er dus geen verstand van, en m'n vader wel een beetje want die heeft ook aan brommer gesleuteld.

Dit is een hele normale methode om een vliegwiel er af te halen zonder vliegwiel trekker, vraag maar is een (goede) brommershop die doen het waarschijnlijk ook zo als ze geen passend gereedschap hebben.
De eerste paar keren heb ik het zo ook gedaan, en er kan bijna niks mis gaan als je hem er zo opzet.
oh nee?


Maar nu heb ik toch ff goed gereedschap gekocht want het leek me niet zo gezond om telkens op die krukas te rammen.
DUH!!! daarom mijn verhaal...

no offence
 
He?
SpeedYveS 18-7-01?12:21 Print reply
Posts: 1644
Quote:
Originally posted by: Hans F.?

Heej Yves hoeveel toeren maakt jouw nsr. Want 14/47 is nog lichter dan de originele vertanding. Want die is 14/45. En daarmee ga je 85 bij 11500.


Ian_MTX rijd met achter 47, foutje, ik zelf rij met 14/45 en een 6 bak, die 85 met 11500 is denk ik met 4 bak ofzo. Ik draai 11000/11500 Rpm, meer trekt mijn cylinder niet lijkt wel :p maar dit alles iz goed voor zo'n 100 Km/h.

 

Dit topic is 1631 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved