Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tailpijp / stinger veranderen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1118 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10758 - tailpijp / stinger veranderen?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 843 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

robert 21-7-2003 14:17 Print topicpost

Posts: 900
Naar aanleiding van een artikel op het puchforum over het wijzigen van je stingerpijp.

Quote:

Hoe langer hij is hoe meer moeite het de gassen kost om de uitlaat te verlaten. Hierdoor zal de druk in de uitlaat stijgen. Dit heeft ook weer effect op de schokgolf.
Tailpijp moet gewoon niet te lang zijn want dan krijg je hetzelfde effect als een te dunne.
Maar 1 mm dikkere tailpijp heeft veel meer invloed dan x cm lengte.


Ik ben nog steeds bezig (geen tijd drukdruk enz smoezen) met mijn mt met 80cc blok, 5 bak, 28mm dellorto, 125cc athena, en gianelly 80 uitlaat.

Nou dus een 125cc op een 80cc uitlaat. Misschien dat deze teveel tegendruk geeft, waardoor hij misschien minder toeren maakt / minder hard gaat? Ik zat dus te denken er een in diameter grotere stinger op te zetten, met een eventueel zelfgemaakte demper, of anders een proma demper. Wat denken jullie hier van?
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.

Pingu 21-7-2003 16:17 Print reply
Posts: 1842
dunnere tailpipe (niet te dun) of langere tailpipe (niet te lang) zorgt voor een hogere gastemp, wat zorgt voor meer toeren, dus ik denk dat het probleem wel meevalt.
Zelf heb ik op mijn tecno een langere tailpipe gezet, omdat ik het mooier vond, en ik kwam er achter, dat ik ook iets aan snelheid won
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Neonlampje 21-7-2003 16:49 Print reply

Posts: 14825
een rechte buis geeft geen tegendruk
 
Blukaap 21-7-2003 16:55 Print reply

Posts: 10008
Maar een tecno voor NSR heeft ook een achterlijk korte tailpipe he, dat is een geval apart (proma onderlangs is ie ook zo kort trouwens).

Probleem aan een te lange/dunne stinger is dat de hele rommel gewoon te heet wordt en je een hoger risico loopt op vastlopers.

En ik vind vaak de stingers voor bovenlangse uitlaten ERG lang, vooral bij de TSX uitlaten is het heel erg.
Denk dat je daar nog wel het een en ander mee kan winnen.
 
Bastila is lief
User 927 21-7-2003 17:01 Print reply

Posts: 6405
Lengte heeft wel invloed op prestaties Lude, maar idd een langere buis geeft geen meer tegendruk, het duurt alleen wat langer voor de gassen de uitlaat uit zijn, dus word je uitlaat sneller warm, en is ie iets hoogtoeriger... heel leuk als je een laagtoerige cil hebt
 
Neonlampje 21-7-2003 17:08 Print reply

Posts: 14825
neej maar ik bedoel, een rechte pijp geeft geen tegendruk, maar weerstand... meer niet...

Verder heeft de stinger relatief weinig invloed op de rest van je vermogen, maar het speelt wel mee...
je kunt er voor zorgen dat hij minder goed zn gassen kwijt kan, wordt je temperatuur wel hoger.. dus hoogtoeriger, en omgekeerd... kun je de fijn-afstelling mee doen...
als je merkt dat hij niet lekker rijdt kun je beter je diffuser inkorten... (maar idd bij een crossbrommer zou ik de stinger erg inkorten, dit is gewoon TE lang.. )

 

Dit topic is 843 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved