Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Hoe kan ik sneller?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1044 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10756 - Hoe kan ik sneller?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 943 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Alwin Perotti 21-7-2003 13:58 Print topicpost
Posts: 52
Ik heb nu een proma uitlaat gekocht voor me NSR. Kheb een Fast Arrow 50cc cilinder en een 18mm keihin carb hij trekt nu wel lekker maar ik wil een hogere top hebben . Meer toeren denk ik dus, maar hoe krijg ik die?

Me topsnelheid licht nu rond de 85 km per uur met ongeveer 10500 toeren, dat kan toch sneller met deze instelling?
Er zit nu een goeie sproeier in, 95. Loopt nu wel mooi, 100 sproeier is te groot dus dit is goed. Tandwielen 13 voor/43 achter. Als ik een 14 voor zet veranderd er niets aan me topsnelheid, trekt alleen iets minder.

Nou, alvast bedankt

 
Don't live tomorrow, live today

robert 21-7-2003 14:19 Print reply

Posts: 900
je maakt opzich best lekker toeren. Ben het niet eens met het laatste wat je zegt. Als je een tandje groter voor doet, dan trek je inderdaad langzamer, maar rij je wel harder. En ik denk dat je best 2 tandjes hoger kan gaan, en dat hij dan ook nog wel rond de 10000 toeren draait.

Edit:

Een hogedrukkop scheelt ook weer wat met de trekkracht, kan je weer een ietsje groter/kleiner tandwiel nemen om harder te gaan..evenals een powerfilter

Dit bericht is ge-edit door robert op 21-7-2003 14:21
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
scania 21-7-2003 14:24 Print reply

Posts: 1114
hoe je sneller ken????????
gooi er een MBX blok onder
dan ga je waarschijnlijk net ff iets harder.
 
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft.
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 21-7-2003 14:33 Print reply

Posts: 7007
neem een betere 50snel , het is duidelijk dat deze gewoon niet meer vermogen kan leveren als jij met een 14tands net zo hard rijdt...
 
nobody fuck with us!!
de_koen 21-7-2003 14:38 Print reply

Posts: 5595
beter uitlaatje, metrakit bv. zal ook wel helpen.
als je cil nog in goede staat is zo je toch de 95 @ teller moeten kunnen halen, met een vooraan een tandje extra dan wel.
 
Honda 5-Bak te koop
sam vl. - [HRC Nijmegen] 21-7-2003 14:45 Print reply
Posts: 1062
ik denk dat dit wel de top is die je met deze cil. bereikt. je hebt gewoon meer vermogen nodig om harder te gaan, dus snellere cil. misschien meer cc's lijkt me wel handig
 
Nijmegen!
barry 21-7-2003 14:46 Print reply

Posts: 7387
met 50cc is dat erg moeilijk hoor... alhoewel het wel nsr is...(gestroomlijnd) maar nog moeilijk is mijn mening

opzich is 85km/h een best nette prestatie voor een 50FA

Dit bericht is ge-edit door barry op 21-7-2003 14:46
 
He?
Alwin Perotti 21-7-2003 14:51 Print reply
Posts: 52
Maar kan ik er niet meer toeren uit halen?
 
Don't live tomorrow, live today
sam vl. - [HRC Nijmegen] 21-7-2003 14:52 Print reply
Posts: 1062
meer dan 85 km uur haal je gewoon niet. ik wens je veel succes

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Alwin Perotti

Maar kan ik er niet meer toeren uit halen?


nee, alleen lichter vertanden dan maakt ie sneller toeren, maar niet meer toeren.


Dit bericht is ge-edit door sam vl. - [HRC Nijmegen] op 21-7-2003 14:58
 
Nijmegen!
boy.schouten 21-7-2003 14:53 Print reply

Posts: 884
pak de vijl of de dremel en ga je poorten een beetje bij vijlen helpt vaak ok handdoek Boy
 
af1 monoseat http://www.brommerforum.nl/showtopic/30806
barry 21-7-2003 14:53 Print reply

Posts: 7387
als je hem lichter vertand gaat ie echt niet meer toeren draaien hoor, misschien in zijn laatst versnelling, maar daarvoor maakt het niet uit
 
He?
Bazz -> DRD 21-7-2003 14:58 Print reply

Posts: 1884
andere cilinder (b.v. 70cc), andere uitlaat, 6 bak, andere vertanding, powerfilter, cilinder tunen, hogedrukkop.
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
sam vl. - [HRC Nijmegen] 21-7-2003 14:59 Print reply
Posts: 1062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bazz -> NSR

andere cilinder (b.v. 70cc), andere uitlaat, 6 bak, andere vertanding, powerfilter, cilinder tunen, hogedrukkop.



heb jij ook allemaal toch ?
jou nsr reed toch 150?
 
Nijmegen!
Bazz -> DRD 21-7-2003 15:01 Print reply

Posts: 1884
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sam vl. - [HRC Nijmegen]

[...]



heb jij ook allemaal toch ?
jou nsr reed toch 150?


Was da maar zo.........
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
Saknet 21-7-2003 15:25 Print reply

Posts: 10355
hehe mijn MB met 50imi en 20mikuni luhao std snel, 4bak, reed ooit harder op top dan een mb met 70eurocilindro 20mikuni luhao std snel 4bak .. maar die euro trok harder


Dit bericht is ge-edit door barteld op 21-7-2003 15:26
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
AR50 21-7-2003 15:28 Print reply
Posts: 307
je kan ook achter een 2 tandjes kleiner doen is het verscchil veel kleiner trek je nog steets hard op maar krijg je wel hogere top !!
 
Suzuki the 1 weel driving adventure ;)

Dit topic is 943 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved