Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - welk soor materiaal?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 973 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10751 - welk soor materiaal?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1898 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mr Pain 20-7-2003 22:24 Print topicpost
Posts: 4966
hello

van welk soort materiaal kan je het zelf het beste een achterbrug maken?

gewicht speelt eigenlijk wel een rol en de bewerkbaarheid ook!

gewoon voor 2 veren zeg maar geen mono, en het moet ook wat kracht kunnen hebben
 

Blorn 20-7-2003 23:23 Print reply

Posts: 13825
Alu.
 
PlaceR 21-7-2003 0:03 Print reply
Posts: 1588
klote zelf te lasse of moet duur lasapparaat hebben
 
barry 21-7-2003 0:04 Print reply

Posts: 7387
gietijzer
 
He?
Blukaap 21-7-2003 0:56 Print reply

Posts: 10006
Aluminium en maar iets verzinnen op het lasprobleem (al zal het geen probleem worden om dat bij een garage even te laten doen voor weinig).

Zou ik wel intern verstevigingen aanbrengen btw (honingraatstructuurtje d'r in fabrieken ofzo).
 
Bastila is lief
Mr Pain 21-7-2003 17:39 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Aluminium en maar iets verzinnen op het lasprobleem (al zal het geen probleem worden om dat bij een garage even te laten doen voor weinig).

Zou ik wel intern verstevigingen aanbrengen btw (honingraatstructuurtje d'r in fabrieken ofzo).


net zoals je bij die frame's van appie dingen ook hebben toch?

ik dacht eerst aan massief maar dat is denk ik niet zo sterk al hol of is het wel net anders om?

met wat voor gereedschap moet het gelast worden dan? (welk soort las ding)
 
Blukaap 21-7-2003 17:41 Print reply

Posts: 10006
Massief is wel sterk, maar gewoon onnodig zwaar en d'r zit vast nog wel een nadeel aan.
Vandaar dat honingraat gedoe, dat is sterk en vrij licht (en idd net zoals bij die appie frames).

En je zult het moeten lassen met een TIG lasapparaat (=duur).
MIG/MAG kan dacht ik ook, niet 100% zeker.
 
Bastila is lief
martinus83 21-7-2003 17:41 Print reply

Posts: 3718
titanium met ene goude randje...das cool
 
scooterkiller 21-7-2003 17:43 Print reply

Posts: 2987
Waarvoor wil je eigenlijk zelf een achterbrug maken?
 
BIERTJUH!!!!!!!!
Mr Pain 21-7-2003 17:49 Print reply
Posts: 4966
project a la kreidler

maar krijg ik ook nog antwoord op mijn vragen?
 
User 927 21-7-2003 18:38 Print reply

Posts: 6405
met een TIG lassapparaat (Tog?)

Lees ik hier boven, dus opletten
 
Tarzan 21-7-2003 18:41 Print reply
Posts: 196
RVS!!!(heb ik ook, met een chroom coating!)
 
Bad Boys Drive Bad Toys! /// www.honda-50cc-limburg.tk ///
Hannes 21-7-2003 18:43 Print reply

Posts: 4530
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flap2

RVS!!!(heb ik ook, met een chroom coating!)


Ik snap RVS nog steeds niet roest vrij staal.
Nieuw aluminium is ook roest vrij zit geen spatje roest op eigenlijk zouden ze het RBS roest bestendig staal moeten noemen.
Net als kogelvrijglas jep zitten geen kogels in dat glas. Kogelwerendglas zou het moeten heten .
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Blukaap 21-7-2003 18:46 Print reply

Posts: 10006
Het is ook Roest Vast Staal tegenwoordig.

Als ik mij niet vergis.
 
Bastila is lief
User 927 21-7-2003 18:47 Print reply

Posts: 6405
Het is Roest Vast Staal en Kogelwerendglas, heel goed

Andere namen zijn namen die in de volksmond gebruikt worden.
 
Hannes 21-7-2003 18:48 Print reply

Posts: 4530
heb nog rotzooi liggen waar roestvrij opstaat maar is al wel redelijk oud
 
Supermotard, seperates the men from the boys

Dit topic is 1898 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved