Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Mensen met monobikes

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1054 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #10747 - Mensen met monobikes
Pagina 4 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 13058 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rudy 24-7-2003 0:30 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia r-ass

iemand die ik ken heeft ook een xr600....
maare daar zit dus LANG niet zoveel power in als een husky 610 of ktm 520


Ik heb een poosje geleden op een 520(exc> enduro dus) gereden.
Zit erg veel vermogen in ( kptje of 55aan het achterwieltje is dacht ik wel haalbaar). Ze sturen erg netjes (wel een 30kg zwaarder als een 125je maargoed...).
Probleem is alleen dat ze er een 5-6000?voor vragen
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
SyRuS 24-7-2003 0:58 Print reply
Posts: 171


wow, da's niet niks
 
Don't drive faster then your guardian angel can fly!
SyRuS 24-7-2003 1:59 Print reply
Posts: 171
kan iemand hier eens een 2e mening over geven:
http://ebay1.ipixmed...59ad1dca9d/i-2_B.JPG
Honda cr500. 1400? wil de dude er nog van wat is de adder? (leeftijd, niet voor straatgebruik I dunno)
 
Don't drive faster then your guardian angel can fly!
Steve_ZHC 24-7-2003 2:49 Print reply

Posts: 2716
Geen adder, maar een dikke vette boa constrictor...
Ong. 1997, dus vrij op leeftijd.
Niet op kenteken.
Als je die op kenteken wilt kost het je klauwen vol geld (andere ontsteking, licht, remmen, banden, keuren, en nog 100 dingen die ik vergeet).

Voor de cross is een 500 te zwaar, om hem op kenteken te krijgen kost het je t? veel geld (reken maar op 1500-2000 eypo).
 
Jasper van Dijk 24-7-2003 10:23 Print reply

Posts: 111
een cr500 is eeeeeek! :-0
echt zoooveel vermogen, gewoon eng
 
Rudy 24-7-2003 10:59 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SyRuS

kan iemand hier eens een 2e mening over geven:
http://ebay1.ipixmed...59ad1dca9d/i-2_B.JPG
Honda cr500. 1400? wil de dude er nog van wat is de adder? (leeftijd, niet voor straatgebruik I dunno)


Cr 500 is leuk als je 10 jaar gecrosst heb en inmiddels een biekbuik heb , arnold schwarzenegger versla met handjedrukken. Het vermogen van een 500 is lomp , erg lomp. Ze starten gewoon moeilijk (compressie is aardig ziek en er zit geen decompreseur oid op).
Enige leuke is dat ze vrij goedkoop zijn omdat er bijna niemand meer mee crosst (omdat ze weinig meer vermogen hebben dan een nieuwe 250 en gewoon een verouderd frame hebben).

 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
de_koen 24-7-2003 11:06 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SyRuS

kan iemand hier eens een 2e mening over geven:
http://ebay1.ipixmed...59ad1dca9d/i-2_B.JPG
Honda cr500. 1400? wil de dude er nog van wat is de adder? (leeftijd, niet voor straatgebruik I dunno)


niet aan te raden, begin al maar eens met een 250'je van rond 90 en je weet al niet wat je meemaakt ivm je rs'je

en anders koop je gewoon die 500, maak dan wel filmpje van je eerste (en laatste) rit,

als je hem al aangestampt krijgt en niet met een gebroken voet naar maan gelanceerd bent -


 
Honda 5-Bak te koop
Rudy 24-7-2003 11:12 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

[...]


niet aan te raden, begin al maar eens met een 250'je van rond 90 en je weet al niet wat je meemaakt ivm je rs'je

en anders koop je gewoon die 500, maak dan wel filmpje van je eerste (en laatste) rit,

als je hem al aangestampt krijgt en niet met een gebroken voet naar maan gelanceerd bent -



HAhahah idd. Ik heb thuis ooit een 500 gehad van een man van mijn vaders werk (had motorrijbewijs , nooit meer gereden verder). Wou crossertje kopen om een beetje rond te rijden. Hij kocht meteen maar een 500. Maargoed het ding liep niet. IK benzine eruit gegooit (1:20 gesmeerd ofzo ) ik er gewone in. Cabbie los , zand eruit enz. Starten >> ik kreeg hem gewoon niet aan (wel rond maar de snelheid was gewoon te laag). De man zelf maar laten trappen (met 100+ kg gaat dat wat makkerlijker ).
Naja ff rondje mee gereden en toen liep hij eigelijk weer perfect. Man naar huis gegaan en er daar 1x mee gereden. Daarna heeft hij hem meteen maar verkocht .

 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
de_koen 24-7-2003 11:19 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rudy

[...]

HAhahah idd. Ik heb thuis ooit een 500 gehad van een man van mijn vaders werk (had motorrijbewijs , nooit meer gereden verder). Wou crossertje kopen om een beetje rond te rijden. Hij kocht meteen maar een 500. Maargoed het ding liep niet. IK benzine eruit gegooit (1:20 gesmeerd ofzo ) ik er gewone in. Cabbie los , zand eruit enz. Starten >> ik kreeg hem gewoon niet aan (wel rond maar de snelheid was gewoon te laag). De man zelf maar laten trappen (met 100+ kg gaat dat wat makkerlijker ).
Naja ff rondje mee gereden en toen liep hij eigelijk weer perfect. Man naar huis gegaan en er daar 1x mee gereden. Daarna heeft hij hem meteen maar verkocht .



mja, ik met 80 kilo heb na keer of 5-6 trappen ook men tong op de grond hangen (bij cr 500) , gewoon de auto dervoor ff in zen 2de en in gang trekken, kan je 's avonds tenminste nog deftig lopen.

ooit al eens een maico 490 moeten aantrappe ?
bij kick 1X nar beneden gaat zuiger 5 keer op en neer (in tegen stelling tot normaal 3 keer), das pas kut...

trouwens dat lanceren was geen grapje, ooit eens voor de grap door maat laten aantrappen, stond op bok in de garage, plop, plop en dan trug slag, en geweldige bonk, met zen kop tegen plafond, hersenschudding
 
Honda 5-Bak te koop
Rudy 24-7-2003 11:26 Print reply

Posts: 3471
Hahahah neefje van mij heeft zijn werkschoenen al eens kapot getrapt op een cr500 kickstarter . Hij had een 86er ofzo (die staan zowizo bekend om het slechte starten).
Ik heb wel eens vaker huskie wr250/360's gestart. Die gaan ook zo lomp vaak rond als je ze start. enig oplossing is hem door de compressie trappen (voorzichtig) dan hem je even tijd voor wat snelheids opboug voordat hij weer bij de compressie is . Ik kreeg ze trouwens wel aan (met wat bloed zweet en tranen). Gewone 250jes starten trouwens meestal heel makkerlijk (honda's iig).
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
de_koen 24-7-2003 11:33 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rudy

Hahahah neefje van mij heeft zijn werkschoenen al eens kapot getrapt op een cr500 kickstarter . Hij had een 86er ofzo (die staan zowizo bekend om het slechte starten).
Ik heb wel eens vaker huskie wr250/360's gestart. Die gaan ook zo lomp vaak rond als je ze start. enig oplossing is hem door de compressie trappen (voorzichtig) dan hem je even tijd voor wat snelheids opboug voordat hij weer bij de compressie is . Ik kreeg ze trouwens wel aan (met wat bloed zweet en tranen). Gewone 250jes starten trouwens meestal heel makkerlijk (honda's iig).


250 die in orde is , is idd geen probleem, die cr 500 was van 85 ofzo (oud kreng) , koud kreeg ik hem ook wel aan, maar viel je er mee om ( lees serieus deraf vliegen ), en je staat midden in de wei , kreeg je hem echt ni meer aan, gewoon ook omdat je niet kan door trappen zonder dat iemand hem vast houd of hij op bok staat
 
Honda 5-Bak te koop
SyRuS 24-7-2003 13:24 Print reply
Posts: 171
hmmm, thanks guys ... Kwam die gewoon even tegen op ebay en hij zag er nog deftig uit en prijs was me wat (te) weinig dus dacht ik het ff hier te vragen
 
Don't drive faster then your guardian angel can fly!
Harm 24-7-2003 20:03 Print reply

Posts: 3032
Hehe, toen ik net die 500cc 4t had, wist ik nog niet hoe ik hem moest starten, dus ikke vol door de compressie stampen zonder kleppenlichter. Meestal ging ie wel aan naar een keer of 5 trappen. Behalve die ene keer.....

Ik probeerde dus de motor aan te kicken en dat wou niet lukken, toen ons pap proberen en die lukte het ook niet. We dachten dat ie verzopen was. FF wachten en toen hebben we um geprobeerd aan te duwen. Wij van een bergje af rennen, in zun 5 blokkeerde het wiel nog....klote zooi. Dus ons pap nog een keer kicken.....ineens last van zum poot jonge. Hij kon niet eens meer lopen. Ik dacht dat ie gescheurde enkelbanden had, ons pap naar de dokter, bleek het een zweepslag te zijn. Een week kon ie niet meer lopen.

Na die dag toch maar ff uitgezocht hoe het beter ging. Als je het eenmaal door hebt kun je hem zelfs met de hand aan kicken.

Dit bericht is ge-edit door Harrie op 25-7-2003 14:36
 
http://www.durtikkers.tk
SyRuS 25-7-2003 14:18 Print reply
Posts: 171
en zou jij het me aanraden een 500? Iedereen raad et af Wel raar want meestal zitten ze bezig meer cc meer power uberleuk maar op een crosser of motard lijkt dat taboe te zijn
 
Don't drive faster then your guardian angel can fly!
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 25-7-2003 14:19 Print reply

Posts: 7007
jah 250 lijkt mij ook wel genoeg als je een crosser neemt om te beginnen hoor
gaat best loos als je op zo?n ding blaast geloof me
 
nobody fuck with us!!

Dit topic is 13058 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved