Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - vertanding

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1013 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #10721 - vertanding
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2091 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

de_koen 19-7-2003 15:12 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda_boy

[...]


How, dus zo 1 tandje verschil vanvoor maakt al veel uit zo te horen!
Maar ik heb nog een probleem, ik heb gisteren MBX velgen gekocht, en wat zie ik nu, dat de gaten van mijn origineel tandwiel niet overeen komen met schroeven MBX! Oplossing??? Ik dacht aan nieuwe gaten boren, maar daar is het tandwiel je open.
Dus als ik dan 70cc erop leg, zal ik het vanachter veranderen, dus zou 14/44 goed zijn?



steek van de tandwielen is zelfde

steek maar gewoon 15tands vanvoor en bekijk dan
zon tanwiel kost maar 3? ...

1tandje van voor zijn der 3 vanachter
 
Honda 5-Bak te koop
Honda_boy 19-7-2003 15:21 Print reply

Posts: 555
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

[...]


steek van de tandwielen is zelfde




Toch niet!!!
Ik had eerst een gewoon achterwiel van een mtx ofzo (met spaken) en die had 4 schroeven en tandwiel 8 gaten, en mbx 3 schroeven maar veel verder uit mekaar! vroeg aan een vriend wat te doen en die zei: boor nieuwe, dat ga ik ook proberen maar daar zijn juist openingen!
 
Honda rulezzz !!!
User 927 19-7-2003 15:27 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda_boy

[...]


Toch niet!!!
Ik had eerst een gewoon achterwiel van een mtx ofzo (met spaken) en die had 4 schroeven en tandwiel 8 gaten, en mbx 3 schroeven maar veel verder uit mekaar! vroeg aan een vriend wat te doen en die zei: boor nieuwe, dat ga ik ook proberen maar daar zijn juist openingen!


Dan koop je dus een MBX tandwiel, niet in tandwielen gaan lopen boren, die dingen hebben veel kracht te verwerken, en dat komt dan niet goed
 
de_koen 19-7-2003 15:30 Print reply

Posts: 5595
bij mijn weten passen alle tandwielen van honda op elkaar mb/mt/mbx/nsr

jij hebt dus geen honda spaak wiel volgens mij

naja laat maar zitten, tandwiel kost ook geen vermogen...
 
Honda 5-Bak te koop
User 927 19-7-2003 15:37 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

bij mijn weten passen alle tandwielen van honda op elkaar mb/mt/mbx/nsr

jij hebt dus geen honda spaak wiel volgens mij

naja laat maar zitten, tandwiel kost ook geen vermogen...


Idd, zit ff op 50cc te kijken

Tandwieltje voor MB kost 8.90


Die moet je dus hebben, en dies voor MB/MT/MTX dus denk dat je geen MTX 8erwiel in je brom had
 
wipe-out 19-7-2003 15:42 Print reply

Posts: 7672
de tapeinden van een mbx en mb velg voor de tandwielen zijn gewoon hetzelfde, 100% zeker, want ik heb het zelf nog geprobeerd.
 
Honda_boy 19-7-2003 19:55 Print reply

Posts: 555
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out

de tapeinden van een mbx en mb velg voor de tandwielen zijn gewoon hetzelfde, 100% zeker, want ik heb het zelf nog geprobeerd.


Heb ik dan gezegd dat een mb velg een verschil heeft in bouten dan mbx ?????????????
Nee dacht het niet!
ik had origineel spaakwielen eronder! weet niet van welke brommer, vanvoor stak nsr wiel!
 
Honda rulezzz !!!
wipe-out 19-7-2003 19:57 Print reply

Posts: 7672
rustig maar, ik dacht dat je eerst mb velgen had
 
Mr Pain 19-7-2003 20:00 Print reply
Posts: 4966
mt/mb/mbx/mtx-ot zijn allemaal uitwisselbaar volgens mij

nsr/mtx-sh passen weer niet op de bovenste rijdje dacht ik


ik weet het niet zeker maar iets in die geest is het wel
 
Neonlampje 19-7-2003 21:15 Print reply

Posts: 14825
klopt, van nsr.. mtx sh zou ik zo niet weten eerlijk gezegt..
 
Blukaap 19-7-2003 21:23 Print reply

Posts: 10006
MTX-sh is ook hetzelfde als de rest, alleen NSR wijkt af (van de in nederland verkrijgbare rommel).
 
Bastila is lief
Crosser [Corn 20-7-2003 14:55 Print reply
Posts: 603
Zeg maare nog ff over die vertanding,is dat dan een vertanding die echt goed (hard) trekt,dat is namelijk het mooiste als hij echt heel hard zou moeten trekken wat zouden jullie er dan opgooien?
 
Crosser [Corn 20-7-2003 20:02 Print reply
Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -[inferno]-

nouw kijk vriend, je bedoelt precies het tegenovergestelde van wat je zegt
hoe groter de tandwielen, hoe korter de vertanding.
16-39 is dus het allerzwaarste wat je kan krijgen en daarmee kom je niet eens vooruit.
11-48 daarentegen is erg licht.

edit: dus 12/13-48 zou wel goed zijn.


Dit bericht is ge-edit door -[inferno]- op 19-7-2003 10:49


Maar trekt dat dan ook echt goed door,ik wil namelijk echt HARD optrekken.
Zou ik er dan niet beter 12-51 of 12-52 opzetten?
Want dat trekt dan toch harder,of trekt hij met 12-48 ook ook echt hard?
Ik wil er namelijk wel een hebben die echt goed doortrekt
 
Crosser [Corn 20-7-2003 20:31 Print reply
Posts: 603
Ik bedacht opeens dat het misschien wel makkelijk zou zijn als ik ff de setup erbij zou zetten:

70 cc (waarschijnlijk malossi of polini)
20 mm carburateur
metrakit uitlaat

Wat zouden jullie hier dan voor tandwielen opzetten?
hij moet wel goed trekken maar ook weer niet zo erg dat ik om de haverklap mijn tandwielen en ketting moet vervangen.
 
Blukaap 21-7-2003 0:59 Print reply

Posts: 10006
Groot voortandwiel nemen, dat scheelt enorm in slijtage.
Dus zeg 15-50 ofzo.

Te licht is ook niet goed, dan schakel je meer dan dat je vooruit komt.
 
Bastila is lief

Dit topic is 2091 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved