Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #10687 - overbrenging snelheid verhouding di...
|
Pagina 5 van 6
|
Dit topic is 4079 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Erik_P |
18-7-2003 14:48 |
Posts: 690 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Daan -> TSX
[...]
Het is niet zozeer die ene zin, maar meer het geheel. Vond dit de meest typische zin.
En nog even over wat jij zegt over de massa die kleiner zou zijn bij een 70cc waardoor je harder gaat: op zich wel een geinige theorie, helaas absoluut niet van toepassing in deze discussie, aangezien bij deze hogere snelheid ook sprake zou moeten zijn van een hoger toerental. En dat is nou juist het gekke: het toerental blijft gelijk
Er is altijd een bepaalde weerstand ie je moet overbruggen, zoals wind en rolweerstand (zoals ik al zei) En een grotere cilinder levert meer vermorgen. d.w.z bij dezelde toeren heb je meer vermogen op je krukas staan. WEL evenveel toeren maar meer vermogen, waardoor je minder last hebt van die weerstanden en je top iets hoger ligt. Wat barry zegt klopt wel gedeeltelijk hoor..(voor zover ik 't me herinner )
|
|
- |
|
Blukaap |
18-7-2003 14:58 |
Posts: 10006 |
Zelfde toerental, zelfde overbrenging = zelfde snelheid, klaar, al vergelijk je 1000cc met 10cc.
Ik snap om eerlijk te zijn ook niet wat daar zo moeilijk aan is, maar dat zal wel aan mij liggen .
Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 18-7-2003 15:00
|
|
Bastila is lief |
|
Neonlampje |
18-7-2003 15:01 |
Posts: 14825 |
neej, ligt aan ons harrie
|
|
|
|
Erik_P |
18-7-2003 15:03 |
Posts: 690 |
Dan is het wel gek dat het bij barry in de praktijk wel zo was.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
neej, ligt aan ons harrie
Wat Bdoel je daarmee?
'k begin er nu ook aa te twijfele, best vaag allemaal. Jullie krijge me zover
Dit bericht is ge-edit door Erik_P op 18-7-2003 15:08
|
|
- |
|
Mol! |
18-7-2003 15:10 |
Posts: 1594 |
Ik snap het ook niet helemaal. Het geheel draait met dezelfde omwenteling (8000 rpm), dus je tandwiel draait met dezelfde snelheid. Dan is het toch niet zo moielijk in te denken dat je dan (ongeveer) even hard moet gaaan?!
Ja Lude, het zal absoluut aan ons liggen
|
|
|
|
Honda_boy |
18-7-2003 15:16 |
Posts: 555 |
och Erik_P, geef nu toch eens toe dat je verkeerd zit!!! 8000 toeren is 8000 toeren, maakt niet uit welke cilinder, dat kan de versnellingsbak niet ruiken h? .
En ook al is er een verschil in wind of gewicht! dan maakt het nog niet uit!!, met 8000 toeren (bepaalde versnelling) draait het wiel altijd even vlug! of je nu wind mee hebt of fel tegen, als je 8000 aanhoud blijft het hetzelfde!
Vergelijk het met een fiets! Of daar nu Museeuw ofzit en die trapt in de hoogste versnelling 90 toeren per minuut of je oma, en die trapt ook in hoogste versnelling 90 toeren per minuut (in theorie dan ), dan gaan die toch even hard!
Volgens mij ligt het idd aan koppeling, meetresultaat of ben je zo stom om gewoon niet in dezelfde versnelling gereden te hebben!
|
|
Honda rulezzz !!! |
|
Erik_P |
18-7-2003 15:20 |
Posts: 690 |
Kijk jij bent ??n van de betere die NORMAAL replied en niet gaat lopen chagrijnen, DAAN. Dat vind ik wel goed.
Majah inderdaad, wat je zegt is ook heel logisch. ma voor mij nog wat moeilijk in te zien, omdat ik nog bij barry z'n bewering zat.
|
|
- |
|
Blukaap |
18-7-2003 15:30 |
Posts: 10006 |
Barry beweert wel meer .
Maar je kunt je ook wel voorstellen dat als iemand een ronduit achterlijke opmerking maakt dat daar geen al te subtiele antwoorden op volgen .
|
|
Bastila is lief |
|
Honda_boy |
18-7-2003 15:37 |
Posts: 555 |
Och ja, het forum is er toch om informatie te kunnen krijgen en geven!
Dus Erik_P nu zul je het wel nooit meer vergeten!
|
|
Honda rulezzz !!! |
|
Neonlampje |
18-7-2003 15:45 |
|
barry |
18-7-2003 16:43 |
Posts: 7387 |
ik denk dat dan de afwijking bij de tellers liggen, want het snelheids verschil bij de zelfde toerenn (volgens teller) was er zeker wel. (68 0f 80km/h dat merk je wel). dus zou de toerenteller dus af moeten wijken, maar dan zou ik denken dat normaal gesproken bij de 70 de koppeling eerder zou slippen en meer toeren aan zou geven, maar dat is nu dus anders om, bij de 70 minder toeren hogere snelheid dan bij de 50. dus koppeling zal het niet wezen lijkt me. maar dan vind ik het nog erg vaag met die tellers wat ik niet kan geloven...
ik zal eens op mijn nieuwe 50cc eens 14-40 gooien en kijken wat die rijd met 8000rpm. kan ik morgen wel mooi ff testen
Dit bericht is ge-edit door barry op 18-7-2003 16:45
|
|
He? |
|
Erik_P |
18-7-2003 17:12 |
Posts: 690 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda_boy
Och ja, het forum is er toch om informatie te kunnen krijgen en geven!
Dus Erik_P nu zul je het wel nooit meer vergeten!
Damm!
Noem me maar gewoon Erik Hoor
Oke neon. 'k geloof 't wel Ik ben mooi klaar hiermee
Dit bericht is ge-edit door Erik_P op 18-7-2003 17:15
|
|
- |
|
Neonlampje |
18-7-2003 17:17 |
Posts: 14825 |
Damn!!
noem me maar gewoon lude hoor
|
|
|
|
Erik_P |
18-7-2003 17:41 |
Posts: 690 |
Oke dan
|
|
- |
|
huh |
19-7-2003 11:42 |
Posts: 1755 |
Hmm discussie heeft me wel aan het denken gebracht
Het aantal krukastoeren bepaald dus je snelheid? Even je versnellingsbak enzo niet meegerekend, das ff nie handig...Dus bij bijvoorbeeld 8000 rpm rij je 70. Hoe kun je dan op gaan voeren, zonder dat je meer toeren wilt gaan draaien?
Khad ergens gelezen dat er 3 dingen van invloed waren op de snelheid:
* aantal toeren
* compressieverhouding
* hoeveelheid mengsel dat in je kop gepropt is om te laten ontbranden
Dat dacht ik hoor, is een tijdje geleden dat ik da geleze heb
Maar rijden een 50cc en een 70cc...beide met dezelfde compressieverhouding...en beide met evenveel mengseltoevoer (als dat gelijk kan zijn, dat weet ik nie)...bij 8000 rpm dan in principe even hard? Dat klinkt vreemd.
Kwil uitleg
|
|
|
|
Dit topic is 4079 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 5 van 6
|
|