Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - overbrenging snelheid verhouding discussie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1021 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10687 - overbrenging snelheid verhouding di...
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
Dit topic is 4071 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

barry 17-7-2003 17:17 Print topicpost

Posts: 7387
ik vraag me al een tijdje wat af en ben benieuwd wat voor verklaring jullie voor mijn vraag hebben (de gene die er verstand van hebben...).

stel je brommer draait 8000rpm. dit met tandwiel verhouding 14-40, dan moet dit ongeacht, welke cilinder wissel je ook doet, er altijd een bepaalde snelheid zijn. want 8000rotaties per minuut, en dan een vaste overbrenging, dan maakt het in theorie niet uit wat voor onderdelen er op je brommer liggen, want de brommer zal altijd een vaste snelheid rijden (geen weersinvloeden meegerekend)

maar waarom kan het dan zijn, dan mijn 50cc Fast arrow met 8000rpm en tdw 14-40 68km/h loopt, en mijn 70malossi met zelfde tandwielverhouding 80km/h.

eigenlijk zou de snelheid gelijk moeten zijn met zelfde cilinders, want die krukas die maakt het echt niet uit wat voor cilionder er op ligt, die draait gewoon 8000rpm.

alle snelheden zijn met zelfde toerenteller en km/h teller getest. dus de mogelijkheid tellerafwijking is weggelaten...

wie heeft hier een verklaring voor?
(ik hoop dat het een beetje duidelijk is)

ik post dit ook omdat hans F beweerde dat dit dus echt onmogelijk was, dat met zelfde tandwielverhouding dus dit snelheidsverschil er in zat.

Dit bericht is ge-edit door barry op 17-7-2003 17:21
 
He?

Blukaap 17-7-2003 17:25 Print reply

Posts: 10006
Het IS ook onmogelijk.
Enige verklaring is een slippende koppeling bij die fastarrow of een toerenteller of kilometerteller kabel die kuren had/heeft.
 
Bastila is lief
barry 17-7-2003 17:28 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Het IS ook onmogelijk.
Enige verklaring is een slippende koppeling bij die fastarrow
onmogelijk, heb genoeg ervaring om te merken wat slippende koppeling is...

of een toerenteller of kilometerteller kabel die kuren had/heeft.
, nee, anders had ik dat destijds wel gemerkt. dat ie in 1 keer mee aangeeft dan normaal. heeft het altijd 100% gedaan, dit weet ik zeer zeker



ik heb daar namelijk ook al bij stilgestaan
+ datje het snelheidsverschil ook wel merkt... en ook wel kunt merken op welk toerental die ongeveer draait (nee natuurlijk niet op de 1k nauwkeuring te zeggen )

Dit bericht is ge-edit door barry op 17-7-2003 17:30
 
He?
Blukaap 17-7-2003 17:30 Print reply

Posts: 10006
Het kan fysiek gewoon niet, klaar, zo simpel is het.

Verschil in toerental zou ong 1500rpm moeten zijn btw.
En dat hoor je niet

Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 17-7-2003 17:31
 
Bastila is lief
robert 17-7-2003 17:32 Print reply

Posts: 900
misschien gaat je toerenteller niet verder dan 8000 (lijkt me onlogisch maar you never you know?)
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
barry 17-7-2003 17:33 Print reply

Posts: 7387
dan nog, als die teller in 1keer heel toevallig nadat ik van cilinder ben gewisseld 1x afwijkt, dan kan het nog niet, want nadat ik na die 50Fa de 70malossi er weer had opgelegd lag de snelheid en toerental nog precies hetzelfde als voorheen (dus eerst 70malossi, toen 50Fa er op, daarna 70malossi weer).

dus ik weet gewoon 100% zeker dat dat wel klopt.
of de toerenteller moet in 1 keer weer bij cilinderwissel weer normaal aan gaan geven

heb toerenteller er al een keeruitgereden, gaat dus wel verder (eind toerenteller is 12k)

Dit bericht is ge-edit door barry op 17-7-2003 17:34

tsx dude hieronder: beter lezen, maakt niet uit wat voor je cilinder er op hebt, het gaat om je krukasrotaties. die zijn gewoon hetzelfde, ongeacht de cilinder...

Dit bericht is ge-edit door barry op 17-7-2003 17:35
 
He?
Tsxdude AKU MicheL 17-7-2003 17:34 Print reply

Posts: 10676
``maar waarom kan het dan zijn, dan mijn 50cc Fast arrow met 8000rpm en tdw 14-40 68km/h loopt, en mijn 70malossi met zelfde tandwielverhouding 80km/h.
```

omdat ze alleby anders afgesteld zijn kwa lucht en bezine want dat kan nooit hetzelfde zijn want elke cilinder moet anders afgesteld worden
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Blukaap 17-7-2003 17:34 Print reply

Posts: 10006
Hmm, hij zou met 8000rpm ong 70 moeten gaan en met 9000rpm 80.
Grofweg.

Dus bij de malossi zit iets fout.


TSX dude: zever niet....
weet niet hoe jij je overbrenging aan wil passen door je carburateurafstelling ?


Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 17-7-2003 17:35
 
Bastila is lief
barry 17-7-2003 17:37 Print reply

Posts: 7387
laatste keer, dat zit wel goed

harrie: maar dat is onmogelijk!

ikke: tsjah, blijkbaar wel. die tellers veranderen niet elke keer bij cilinderwissel, dus dat zit wel goed (ook met name dat km teller digi is).

ben overgens benieuwd hoe: hans F/mb50tuned/joost/lude? en de rest (die weet hoe het in elkaar zit en niet zoals tsxdude) er over denken



Dit bericht is ge-edit door barry op 17-7-2003 17:39
 
He?
Tsxdude AKU MicheL 17-7-2003 17:38 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Hmm, hij zou met 8000rpm ong 70 moeten gaan en met 9000rpm 80.
Grofweg.

Dus bij de malossi zit iets fout.


TSX dude: zever niet....
weet niet hoe jij je overbrenging aan wil passen door je carburateurafstelling ?


Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 17-7-2003 17:35


hmm is lees het ja, het is beetje onduidelijk maar je heb wel gelijk ja, als jij dit zo zegt is het gewoon nie eens mogelijk, dus
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Blukaap 17-7-2003 17:38 Print reply

Posts: 10006
Barry: het kan niet, klaar, punt uit

Dus ergens slipt er iets of wijkt er iets af.

Of je kijkt scheef, dat kan ook nog.
 
Bastila is lief
barry 17-7-2003 17:41 Print reply

Posts: 7387
onmogelijk, en nee ik ben niet scheel
na 3 jaar weet ik wel hoe mijn brommer aanvoelt en wat er niet klopt oid. en omdat ik er ook zo mee bezig was heb ik er ook juist opgelet. maarjah
 
He?
Tsxdude AKU MicheL 17-7-2003 17:41 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Barry: het kan niet, klaar, punt uit

Dus ergens slipt er iets of wijkt er iets af.

Of je kijkt scheef, dat kan ook nog.


HIJ LIEGT, pak hem!!!






 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Neonlampje 17-7-2003 17:44 Print reply

Posts: 14825
het enige wat kan is dat je veel velies hebt op je koppeling... verder is er geen enkele mogelijkheid!
 
barry 17-7-2003 17:49 Print reply

Posts: 7387
hmm dan moet ik maar geloven dat er ergens een afwijking is

ik ga uit van de koppeling, maar dan zou die juist met 70malossi meer toeren aan moeten geven denk ik met een lagere snelheid omdat die meer kracht heeft en dus misschien meer verliesen optreden. maar het is dus juist omgekeerd
 
He?
Blukaap 17-7-2003 17:50 Print reply

Posts: 10006
En niet te zuinig ook nee.
 
Bastila is lief

Dit topic is 4071 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved