Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Kan 5de versnelling nauwelijks gebruiken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1039 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10684 - Kan 5de versnelling nauwelijks gebr...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 776 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BlizzarD 17-7-2003 14:41 Print topicpost

Posts: 2050
Bij mijn tsx kan ik mijn 5de versnelling nauwelijks gebruiken. Als er maar een zuchtje wind oid staat dan moet ik terugschakelen. Wie weet hier een oplossing voor?

MIjn setup:

50cc snel
12mm carb (originele)
Proma uitlaat
Twv: 13/46

Dit bericht is ge-edit door BlizzarD op 17-7-2003 14:41
 
Koos non-brommerloos!

Honda_boy 17-7-2003 14:44 Print reply

Posts: 555
vertanding lager!
Dus vanvoor <13 of van achter >46

Of kan je een grotere carbu kopen (12mm is weinig), ik heb een 16mm bij 50cc snel en kan 5de wel gebruiken, mijn verhouding is 14/46.
 
Honda rulezzz !!!
Ralf 17-7-2003 14:44 Print reply

Posts: 9073
Meer vermogen, zal ook helpen.
 
BlizzarD 17-7-2003 14:45 Print reply

Posts: 2050
Helpt een grotere carb nou echt veel in optrekken als ik van 12mm naar bv 16mm ga?
 
Koos non-brommerloos!
de_koen 17-7-2003 14:49 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BlizzarD

Helpt een grotere carb nou echt veel in optrekken als ik van 12mm naar bv 16mm ga?


ja, top word ook wat hoger

neem maar twv 12/52-51-50, das ideaal op een 50snel tsx
 
Honda 5-Bak te koop
Tsxdude AKU MicheL 17-7-2003 14:49 Print reply

Posts: 10676
16mm eronder help veel en trekt veel beter

 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
sam vl. - [HRC Nijmegen] 17-7-2003 14:53 Print reply
Posts: 1062
met 50 snel moet je echt beetje improviseren wil je geen last hebben van het terugzakken in toeren als je bergop moet of wind tegen hebt.

een grotere carburateur helpt bij het optrekken en dan heb je dus iets meer kracht.

lichtere tandwielverhouding schiet natuurlijk het meeste op.
koop gewoon een 12 tandwiel voor, dat kost iets van 3 euro en dat zet je er binnen 3 min op.
 
Nijmegen!
Saknet 17-7-2003 16:16 Print reply

Posts: 10355
tja grotere carb helpt wel maar niet als je compressie te laag is..
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
sam vl. - [HRC Nijmegen] 17-7-2003 18:20 Print reply
Posts: 1062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barteld

tja grotere carb helpt wel maar niet als je compressie te laag is..




 
Nijmegen!
Erik_P 17-7-2003 18:27 Print reply

Posts: 690
Nou hij is gebouwd om het w?l goed te kunnen gevruiken. Je vertanding is ook goed genoeg, hier moet het makkelijk mee kunnen.
't lijkt op compressieverlies.
Check of je alles goed hebt aangedraaid bij de cilinder, en carburateur. Vervang eventueel je pakkingen, en kom dan trug
 
-
BlizzarD 18-7-2003 0:07 Print reply

Posts: 2050
Compressie verlies

Waarom trekt ie wel goed in de 4 versnellingen ervoor dan


Als ik de vertanding verander van 13/46 naar 12/48 en dr een 16mm carb onder gooi, dan trekt ie toch beter op terwijl ik mn snelheid ongeveer gelijk houd?

Dit bericht is ge-edit door BlizzarD op 18-7-2003 0:13
 
Koos non-brommerloos!
Tsxdude AKU MicheL 18-7-2003 1:32 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BlizzarD

Compressie verlies

Waarom trekt ie wel goed in de 4 versnellingen ervoor dan


Als ik de vertanding verander van 13/46 naar 12/48 en dr een 16mm carb onder gooi, dan trekt ie toch beter op terwijl ik mn snelheid ongeveer gelijk houd?

Dit bericht is ge-edit door BlizzarD op
18-7-2003 0:13




je hebt niet genoeg vermorgen,
ik vanmiddag ook met mijn 50cc snel en 16mm, gewoon in de 4 tegen de wind in want in de 5 trekt hij het gewoon nie, ik heb mijn cilinder nouook nog 12km opliggen maar ik rijd ook nog maar 65!!!!?? en stotert van 6k tot 10k en dan komt zen powerband..
waarom rijd ie zo langzaam

 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Saknet 18-7-2003 5:50 Print reply

Posts: 10355
te lange vertanding icm compressieverhouding port timing in hetkort cilindershit en het begint al gouw erger te worden als je zuigerveren af zijn vandaar mijn vorige opmerking gokte ik zo gezien iedereen alleen zei grotere carb..

grotere carb heeft geen invloed op je topsnelheid behalve als je dan meer toeren in zn hoogste gear kan draaien..

met grotere carb kan je vaak zelfs wel zwaardere verhouding nemen hangt net van allerlei details af en de waardes van die variabelen (oa compressie dus en of filter begrenst of niet en membraam en uitlaat en cilinder) kan ik hierweg niet zien

zon 50imi is lekker hoogtoerig die veren blijven lang heel zijn slijten amper ook van geweldige kwaliteit hoor

Dit bericht is ge-edit door barteld op 18-7-2003 6:00

Dit bericht is ge-edit door barteld op 18-7-2003 6:05
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Blijhoofd 18-7-2003 10:29 Print reply

Posts: 7378
die van mij loopt tege de wint ook niet zo hard heb 50 snel charmo met 16 mm en ori lucht filter met proma pijp

mijn top is nu ongeveer 86 km/h

maar overal haal ik wel de 74 km/h

tege de wind iets tege de 70 km/h

t kan versleten zuigerveren me oude 50 snel met krasse wou me de zelfde setup ook niet harder dan 65 km/h

zou er cker een 16 mm op zetten an trekt tie ook al een stuk beter, als je ori filter gebruikt moet je het aanzuig gat even een boren tot 4 cm ipv 2
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Sjoerd 18-7-2003 11:37 Print reply
Posts: 38
Gewoon een kortere tandwielverhouding.. Als hij goed trekt in de eerste vier versnellingen heb je heus geen compressie verlies. De laatste versnelling is gewoon te zwaar voor je cilinder. Kleiner voortandwiel en klaar.
 

Dit topic is 776 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved