Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tsx weinig toeren..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 892 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10678 - tsx weinig toeren..
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 940 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sjakov 17-7-2003 13:17 Print topicpost
Posts: 131
Me tsx doet het eindelijk en nu loopt ie kut.
Opzich trekt hij leuk op in z'n powerband alleen is het wel bij 8,5 k toeren afgelopen. Meer toeren wil die echt niet draaien. Nu weet ik wel dat een std cilinder niet zo bar veel toeren draait maar dit is toch wel erg weinig, vooral in combinatie met die gianelli 80 uitlaat.
Ook is het zo je maar 1/3 gas kan geven en daar boven hoor bwoooooooooooooooooooohp

oh ja, me carb is 20 mm extern en er zit een sproeier 170 in.

Wie weet wat er aan de hand kan zijn
Trouwens naar welk gedeelte van de bougie moet je kijken om te checken of de kleur goed is (een echte beginnersvraag ) want als ik me bougie eruit haal zie ik al de drie kleuren.. wit, zwart en koffie-met-melk-bruin

 
ts80x is in tha house

Honda_boy 17-7-2003 14:38 Print reply

Posts: 555
Volgens mij is er iets aan je mengels ja (dus rijk of te arm)
Ik had ook bij een brommer als ik gas wou geven dat hij niet pakte en bbwwooooooop deed, als ik dan gas los liet ging hij weer stationair draaien.
Bij mij was hij te rijk (bougie was zwart)

Ja waar je moet kijken, bij mij heeft die bougie dan de zelfde kleur, maar ik kijk altijd op het ijzertje van de massa (snappie?). Als ik het niet duidelijk kan zien, vijl ik even op de ijzertje, 5 km rijden en dan nog eens kijken naar dat ijzertje!
 
Honda rulezzz !!!
Aprilia r-ass 17-7-2003 16:37 Print reply
Posts: 741
originele cilinder.....8.5k toeren das veel man voor een ori cill van een tsx....en 20mm werkt zowieso niet op een orgi cilll 80 uitlaat ook niet echt..beter ken je op zoek gaan naar een 50 snel....of 70


oow w8 sorry...d8 dat je een 50 blokje had..totdat ik in je profiel keek

Dit bericht is ge-edit door Aprilia r-ass op 17-7-2003 16:41
 
I like Castrol!
DaveTSX 17-7-2003 17:11 Print reply
Posts: 2033
als je bwoooop hoort met volgas is je sproeier te klein. Kloot us wat met sproeiers/luchtschroef/gasnaald
 
http://www.2weird4u.com
Tsxdude AKU MicheL 17-7-2003 17:29 Print reply

Posts: 10676
de meine stotert nu, tot 6k trekt hij beetje langzaam op, 6k begint hij te trekken en by 7 stopt hij heel ffhalve sec by 8k weer steeds beetje meer stotteren en tot 10k en dan begint mijn powerband en trekt hij beresnel weg, ook een te kleine sproeier?? heb een 50cc snel bygewerkt, 16mm en proma en sproeier 85 is dat te klein?
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Blijhoofd 17-7-2003 19:15 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxdude

de meine stotert nu, tot 6k trekt hij beetje langzaam op, 6k begint hij te trekken en by 7 stopt hij heel ffhalve sec by 8k weer steeds beetje meer stotteren en tot 10k en dan begint mijn powerband en trekt hij beresnel weg, ook een te kleine sproeier?? heb een 50cc snel bygewerkt, 16mm en proma en sproeier 85 is dat te klein?


heb precies de zelfde setup

met jou kan ik prate

heb toevallig ook sproeier 85

en ook hetzelfde probleem gehad bij mij was het met de gasnaald lager zetten en de luchtschroef dichtdraaien verholpen,die van mij blaast nu als een gek,alleen wilt tie nie meer stationair blijve lope :s
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Tsxdude AKU MicheL 17-7-2003 19:20 Print reply

Posts: 10676
ja en die van mij loopt wel stationer,
maar het is ech kutrijden daarmee.
ik heb de gasnaald op de euhh...enalaatste stand staan, dus met 1 standje omhoog staat hij het verst omhoog, ik ga morgen een grotere sproeier erin zetten kijken of dat gaat
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Blijhoofd 17-7-2003 19:27 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxdude

ja en die van mij loopt wel stationer,
maar het is ech kutrijden daarmee.
ik heb de gasnaald op de euhh...enalaatste stand staan, dus met 1 standje omhoog staat hij het verst omhoog, ik ga morgen een grotere sproeier erin zetten kijken of dat gaat


zet hem eerst morgeh maar is in de laagste een na laagsste stand
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Tsxdude AKU MicheL 17-7-2003 19:29 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blijhoofd

[...]


zet hem eerst morgeh maar is in de laagste een na laagsste stand


is nu niet nodig want die van mij loopt wel stationer
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Erik_P 17-7-2003 20:37 Print reply

Posts: 690
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda_boy

Volgens mij is er iets aan je mengels ja (dus rijk of te arm)
Ik had ook bij een brommer als ik gas wou geven dat hij niet pakte en bbwwooooooop deed, als ik dan gas los liet ging hij weer stationair draaien.
Bij mij was hij te rijk (bougie was zwart)

Ja waar je moet kijken, bij mij heeft die bougie dan de zelfde kleur, maar ik kijk altijd op het ijzertje van de massa (snappie?). Als ik het niet duidelijk kan zien, vijl ik even op de ijzertje, 5 km rijden en dan nog eens kijken naar dat ijzertje!


Als ie te rijk is doet ie prrtprrtprrt

Als ie te arm is doet iet Muuuuuuuuh (smooren)

Tenminste, zo hoort 't
 
-
SkaBla [Pim] 17-7-2003 20:50 Print reply

Posts: 4659
topic starter:
een 170 sproeier is wel erg groot, daarbij is 8,5 k al erg veel voro een ori cil, normaal doet ie er niet meer dan 7k, probeer eens een 18 keihin met 120 sproeier ofzo, of kijk eens naar de bougie kleur....
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Blijhoofd 17-7-2003 21:11 Print reply

Posts: 7378
zie net in je profiel dat er een rg blok onderligt wel handig om te vermelden...
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Tsxdude AKU MicheL 17-7-2003 21:23 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blijhoofd

zie net in je profiel dat er een rg blok onderligt wel handig om te vermelden...


hmm, ik was gelijk al in zijn profiel gaan kijk toen ik zag dat hij een gia 80 en 20mm had, kon je wel ff vermelden dat je een orginele 80cc had
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Blijhoofd 17-7-2003 21:27 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxdude

[...]


hmm, ik was gelijk al in zijn profiel gaan kijk toen ik zag dat hij een gia 80 en 20mm had, kon je wel ff vermelden dat je een orginele 80cc had


idd snapte er al geen fuck van zon grote sproeier-carb en uitlaat op een ori tsx cilinder,bij mij zou die dan never nooit starte
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 17-7-2003 22:15 Print reply

Posts: 17929
de doorlaat van de ori cil is 12 mm en dan ga jij er een 20 aanhangen:S:S

die carb en uitlaat zijn geschikt voor een vet getunde 70 eurokit(dave tsx)

en dan moet er een 102 sproeier in
 
Mark Mtx 17-7-2003 22:35 Print reply
Posts: 564
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SkaBla

topic starter:
een 170 sproeier is wel erg groot, daarbij is 8,5 k al erg veel voro een ori cil, normaal doet ie er niet meer dan 7k, probeer eens een 18 keihin met 120 sproeier ofzo, of kijk eens naar de bougie kleur....


mijn mtx doet 9000 toeren met std setup alleen grote luchtslang en alle begrenzingen eruit en een lekke proma met demper
 
HONDA rulez

Dit topic is 940 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved