Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinder vervangen,...resultaten en vragen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 764 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #10656 - Cilinder vervangen,...resultaten en...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 514 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Nightbat 15-7-2003 22:48 Print topicpost

Posts: 550
Ok jonges
Ik heb dus een snelle 50 op me NSR gegooid
en vandaag licht uitgtest
(warmdraaien en blokkie om...max 3e versn. 20km/h, niet hoger als 8000rpm)

nergens lekken, maar wel stotteren bij de 8000rpm
dit kan (/zal?) zijn door de standaard carb met aso spruitstuk
en 12mm verloopstuk tussen carb en spruitstuk
(gasnaald staat in hoogste stand)
nadeel is ook da'k geen dopje op me olietoevoer nog heb

hij moet nog kalm ingereden worden maar dit is even "eerste indruk"

Nou hoef ik niet de snelste brommer van Delft
maar power vinnik niet vies
hoe verder?
kleiner voor- en/of groter achter- tandwiel
keuze carb/spruitst/sproeier/membraam?


suggesties?
 

Blorn 16-7-2003 0:03 Print reply

Posts: 13825
Geen dopje op olietoevoer, je bedoeld op spruitstuk?

In zn 3 bij 8k, 20km/h gaan?

En zoek gewoon een passend spruitstuk....
 
jeroen 16-7-2003 0:05 Print reply

Posts: 15066
Zuyigt dat ding niet gwoon valse lucht?

20 in zn 3 @8k is wel gaaf.
 
E-man 16-7-2003 0:09 Print reply
Posts: 412
Komt waarschijnlijk door valse lucht idd. Zorg dat je contactpunten goed staan, je je luchtfilter aangesloten hebt, carb. goed afgesteld. En als je de oliemenging niet gebruikt er Mengsmering in zit. Olietoevoergat op het spruitstuk moet dicht zijn of olie toevoer op zitten.
 
Heeft iemand bandenlichters voor mn powerband, want als dat niet goed zit maak ik een misschien nog een buikschuiver.
REPSOL_MIKE 16-7-2003 0:25 Print reply

Posts: 2238
ik zou tandwiel verhouding 14-45 of mss 15-45 proberen en een carb 16 mm mikuni ofsow...en als je een andere uitlaat neemt neem dan een metrakit....
 
wipe-out 16-7-2003 0:25 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: E-man

...Zorg dat je contactpunten goed staan...


we hebben gelukkig niet allemaal een yamaha dt
 
Nightbat 16-7-2003 0:59 Print reply

Posts: 550
hoho
ik bedoel dat ik niet heb lopen bleren
dus heb zelf niet harder gereden dan 20 km/h
Hij zal vast wel harder kunnen maar niet gedaan
(geen helm op-moest goed kunnen horen wattie deed/onverzekerd)

ook een beetje lopen afremmen op (lage) toeren
om te merken of de cilinder klote draait

andere uitlaat? als je een stillere weet dan de std die er nu onder zit... ik hoor het graag!

Spruitstuk wat erop zit is kaa-uu-tee dus moet toch vervangen worden
16mm mikuni? gewoon de bijbehorende sproeier gebruiken?

Zou em nu moeten verzekeren, zodat ik em naar me werk in kan rijden
zal wel een vage naked bike zijn zoals tie nu is

edit in:
tandwielverhouding 14/15-45
wat zijn de eigenschappen van deze combo?

Dit bericht is ge-edit door Nightbat op 16-7-2003 1:02
 
REPSOL_MIKE 16-7-2003 11:26 Print reply

Posts: 2238
jah uit verhalen blijkt 16 mm mikuni tog wel ok te zijn...en jah euhm ligt eraan hoe hard je wil gaan....als je echt een hoop meer winst wil hebben koop je een metrakit...maja ori kan ook jah...je moet gewoon ff testen wat je et beste vind met die tandwielverhouding..14-45 zal iets harder trekken...15-45 zal iets harder gaan..
 

Dit topic is 514 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved